Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Kan din iPhone 4 holde til varmen?

Kan din iPhone 4 holde til varmen?

Har du prøvet, at din iPhone 4 lukker ned, fordi den ikke kan holde til varmen?

Martin Nielsen i Spanien med en iPhone 4, som har det alt for varmt.
Martin Nielsen i Spanien med en iPhone 4, som har det alt for varmt.

Mobilsiden.dk har netop hørt fra Martin Nielsen, som er på ferien i Spanien med sin iPhone 4. Midt i en hyggestund ved poolen, giver mobilen op, og flytter sig ikke igen, før den har fået en køligere behandling.

 - "Jeg lå ved poolen med mobilen i lommen, wifi tændt og hørte netradio. Pludselig slukkede den for alting og skærmens lys styrke gik helt i bund, hvorefter jeg kun svagt kunne se, hvad der stod. I skyggen konstaterede jeg så, at den var hamrende varm bagpå. Så varm at man næsten brændte sig", fortæller Martin Nielsen far poolkanten.

På redaktionen anede vi ikke iPhone 4 havde en "jeg har det for varmt"-feature. Derfor er spørgsmålet - er det noget du har oplevet før? Smid en kommentar i feltet herunder.

Tak til Martin for tippet. Vi håber han får en god ferie - med eller uden iPhone.


Apple iPhone 3GS - billigste pris fra -kr.
Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

17-08-2010 19:00:32

Jeg har prøvet at min iPhone 3GS (firmware 3.1) kom med samme advarsel i Italien. Havde Navigon kørende i forruden i bilen mens der var 39 grader udenfor hvilket telefonen åbenbart ikke kunne klare.

0 0
Ghashul 16-08-2010 21:27:52

Havde min Desire med i Syrien hvor det blev op mod 45-50C, den virkede uden problemer.

0 0
Michael W 16-08-2010 13:30:32

Min Galaxy S lukker også ned når den bliver for varm. har oplevet det 3 gang når jeg har brugt den som GPS med lader tilsluttet.

0 0
Marianne 16-08-2010 10:24:22

iPhone 4 garanteres kun at virke ved temperaturer 0-35 og er således uegnet til varme sommerdage og kolde vinterdage. Apple prøver også at fraskrive sig 2 års reklamationsret ved et utal af forbehold. Se forbrugerombudsmandens klagebrev til Apple 14. august: http://www.comon.dk/nyheder/Apples-danske-garanti-er-lige-til-skraldespanden-1.367642.html
Og så var der lige det med antennen.
Man skal da være ret meget Apple-fan for at købe dette produkt!

0 0
Casper 15-08-2010 19:47:36

Min er heldigvis ikke gået ned endnu pga. varme, men jeg har da bemærket at den bliver ret varm ved brug på nettet. Ved ikke om jeg er den eneste, hvis Desire der gør det?
Træls hvis det er et problem for div. smartphones :/

0 0
Søren 16-08-2010 06:40:31

Min bliver også varm i brug, og ved min brors også gør... Jeg har hentet et program så du kan se hvor varm den egentlig bliver, og på en varm sol dag, hvor telefonen sad i vinduet i bilen, blev brugt som gps, og ladede samtidig, skød temperaturen i telefonen op på 58 grader. Det var virkelig så man næsten ikke kunne holde på den, men alligevel fungerede elektronikken fint :) .. Skal dog ikke kunne sige hvordan indmaden ser ud, men må da gå ud fra den kan holde til det, ellers ville der da vel være en afbryder :)

0 0
Thomas Pedersen 15-08-2010 13:19:50

I dette tilfælle er problemet nok solvarmen, men det kunne måske også være sim-kortet der skaber en del af problemet! Er din iPhone 4 general meget varm, så se løsningen her: http://billigste-iphone-4g.dk/bliver-din-iphone-4-varm-her-er-loesningen/

0 0
Christian Carstensen 15-08-2010 13:11:27

Ret sikker på at min vens iPad lavede samme nummer her i sidste måned hvor vi også havde det varmt i DK.

Anyways, har selv været i Dubai i år med min HTC Desire, og der var intet problem med den på noget som helst tidspunkt. Og det skal siges at der er 40-45 grader dernede, og havde den både med ved poolen, og rundt omkring i byen.

Så vil du være 100% sikker på at kunne ringe fra varmen af, så hold dig til HTC ;P

0 0
Carsten Povlsen 15-08-2010 11:58:00

Jeg har en iphone 3GS som også lukke ned når den er for varm. Opdagede at den under samtaler rebootede.
Underligt tænkte jeg. Efter den flere gange gjorde det samme, tog jeg det cover af som den var pakket ind i. Nu gør den ikke længere. Kan også mærke temperaturen ikke er nær så varm uden cover.

0 0
morten 14-08-2010 17:52:17

jeg har ikke prøvet den med iphon 4 men med 3gs da jeg glemte den i min bil for 3 uger siden..
dan måttes slukkes og en tur i køleskabet før den virked igen

0 0
Martin Nielsen 14-08-2010 12:37:19

Siden jeg indsendte billederne i går, har mit headset også valgt at stå af. Det spoler, start/stopper og aktiverer stemmestyring som det nu passer det, hehe. Det er mit 3 headset fordelt over min 3GS og 4'ern, så gad vide om det er kvaliteten eller brugen af Apples headsets der får dem til at crashe?!? Har hverken flået i stikket eller haft det med i poolen, hehe.

Mvh

0 0
fck 14-08-2010 13:29:55

jeg har prøvet præcis det samme da jeg var i Italien. mit headset spolede, startede, stopede, skiftede sange og aktiverede. nu virker headsettet ikke længere (dvs. den kan godt afspille musik men jeg kan ikke styre musik med de der knapper på højre ledning).

0 0
John 14-08-2010 12:11:58

hvor længe der går, inden der er nogen der lancerer en mobil iFridge :)

0 0
Kasper Sverkel Rasmussen 14-08-2010 11:19:04

Jeg har endnu ikke oplevet noget problem med min iPhone 4 og tro mig den har været meget varm :D

Men nu er vejret i Spanien jo også noget varmere end her i DK ;) Så mon ikke den har fået nok af at ligge i solen i en lomme og blive bagt ;)

0 0
Jesper 14-08-2010 10:48:52

I brugervejledninger til elektronik, plejer der jo at stå, inden for hvilke temperaturer elektronikken bør holdes (F.eks. -20 til +50) og jeg kunne faktisk godt forestille mig, at hvis man opholder sig i solen ved poolen, og har telefonen i lommen, så overstiger temperaturen max-grænsen, og derved reagerer elektronikken.

Men hva', så fik iPony lige en omtale til...her hænger mobilsiden jo rigtigt godt på! ;o)

0 0
Bjarke Hansen 14-08-2010 18:19:04

Ja det er rigtigt der tit står sådan en temperatur...

Det må også betyde den ikke virker i frostvejr

fra specifikatiorne http://www.apple.com/dk/iphone/specs.html

Krav til omgivelser
Driftstemperatur: 0° til 35° C

Det er faktiskt en meget dårlig margen...

0 0
Anders B 14-08-2010 09:46:40

en ting man kan sige til det, er at den i det mindste gør noget, mon iPad'en så også gør det ? xD
ej men det er da bedre end at den bare bliver ved også til sidst går ned/bryder i brand som er set før..

0 0
Henrik 17-08-2010 18:53:30

...eller endnu bedre, bare virker i varmen ligesom de fleste andre smartphones.

0 0