Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Kineser har købt iPhone til 102 millioner kroner

Kineser har købt iPhone til 102 millioner kroner

En specialbygget iPhone 5 med blandt andet et chassis i 24 karat guld er netop solgt til 102 millioner kroner.

iPhone 5 designet af Stuart Hughes
iPhone 5 designet af Stuart Hughes

Den britiske designer Stuart Hughes har solgt en specialbygget iPhone 5 til en kineser, som må sætte stor pris på guld og glimmer.

Stuart Hughes har ombygget en iPhone 5 blandt andet med et chassis i 24 karat guld, som alene tog ni uger at bygge. Samlet set har telefonen fået en værdi på 17,8 millioner dollar, hvilket svarer til knap 102 millioner danske kroner. Det skriver Computerworld.dk.

Men et chassis i 24 karat guld er ikke nok. Foruden guld chassis, så er der 600 hvide diamanter indbygget, som pynt på telefonen samt den originale ”Home”-knap er blevet erstattet af en 26 karat sort diamant, som kineseren i forvejen ejer. Der er blandt andet 53 diamanter indbygget i Apple-logoet på bagsiden af telefonen.

 - "Det er verdens dyreste telefon,” lyder det fra designeren Stuart Hughes.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Benjamin Jensen 19-04-2013 12:51:42

Jeg troede kun det var arabere der havde den hang til guld.

Det er jo slet ikke pænt, og den vil nok ikke falde i manges smag.

Gad vide hvor mange munde det kunne føde i Kina, som er brugt på denne telefon? Svineri....

0 0
MLT 22-04-2013 16:48:18

Hold dog op. Bare fordi man har mange penge er det da ikke et krav, at man giver det hele bort? Dermed ikke sagt at man ikke bør tage del i velgørenhed såfremt man har de fornødne midler, men i bund og grund må det være op til den enkelte at afgøre, hvad man vil bruge 102 mio. på. Desuden, hvis man har råd til en sådan telefon er 102 mio. nok bare en dråbe i havet. Hvorfra ved du, at de næste 102. mio. ikke gik til velgørenhed?

0 0
Benjamin Jensen 22-04-2013 17:04:07

Velgørenhed? hahahaha!!

Jeg tror ikke vi 2 er på bølgelængde. Du mener, til forskel fra mig, at hvis man bruger 102 mio på "velgørenhed", så kan man også tillade sig at købe en iPhone belagt med guld til 102 mio.?

Jeg synes at køberen udviser en arrogance ved at udstille sin rigdom, når manden ved siden af sulter.

Du må være en oplagt kandidat til at efterfølge Joachim B. Olsen ;)

0 0
MLT 22-04-2013 19:14:47

Jeg mener at hver enkelt har ret til at bruge sine penge som man lyster. Hvis man har lyst til at købe en guldbelagt iPhone så er det det eneste rigtige at gøre. Men vi kan da godt være enige om, at det er et prangende køb, og de penge ville gøre godt mange andre steder.

Det er statens opgave at sørge for landets borgere, ikke den enkeltes. Så længe man betaler sin skat så har man i princippet gjort sin pligt, og så mener jeg, at man skal have lov til at gøre med resten som man vil, om det så er guld-iPhone eller 102 mio. på æbletræer eller penge til naboen det er ens egen sag.

Hvad er pointen i at bygge noget op fra bunden og tjene penge hvis Janteloven rammer en i ansigtet som en hammer, og samfundet forlanger at man giver det hele væk?

Derudover vil jeg gerne lige uddybe en af mine pointer igen: Jeg vil mene, at hvis man har råd til sådan noget har man (formentlig) efterhånden så mange penge, at 100. mio. fra eller til er ligegyldigt. Med andre ord kunne vedkommende sikkert både købe sin iPhone og købe mad til en hel landsby. På den måde gør købet i sig selv ikke nogen forskel. Der er med andre ord flere penge hvor de kom fra. Det er i hvert fald min tese.

0 0
Benjamin Jensen 23-04-2013 11:07:55

Du må vist lige læse Axel Sandemose igen, før du slynger dig om med ord som Jantelov.

Jeg ved ikke om du har hørt om udbytning af arbejderklassen, men det er vist hvad der er sket her, hvis man har så mange penge. Man er altså blevet særdeles rig på andre mennesker. Så er det ikke andre mennesker der har tjent penge for een?

Hvis det er statens opgave at sørge for borgerne, så er det vel også den enkeltes opgave at bidrage med det han kan? Altså - yde efter evne og nyde efter behov?!

Jeg er bare bange for, at du slet ikke forstår den samfundsmæssige betydning. At ham der tjener 100 mio. om året kan betale mindre i skat end ham der tjener 200.000 kr. Hvem har så bidraget mest, hvis det er statens opgave at sørge for borgerne?

0 0
MLT 23-04-2013 16:14:09

Med Jantelov mente jeg idéen om, at man, hvis man er god til noget (her f.eks. at tjene penge), bør skjule det. Det går jeg personligt ikke ind for. Jeg går heller ikke ind for blærerøvs-attituden, men der bør være plads til folk med talent i et samfund.

Hvem siger, at man er blevet rig på udnyttelse af andre mennesker? Det er ikke alle rige mennesker, der har opnået velstand ved at snyde og bedrage og udnytte folk med færre midler til deres egne egoistiske formål. Bare fordi man har opbygget en formue er man ikke nødvendigvis en del af gruppen "banditter i habitter", som Mette Gjerskov ynder at kalde det... Nej, tværtimod vil man i spidsen for en virksomhed da netop være medvirkende årsag til, at der er arbejde til folk. Specielt hvis man selv har bygget noget op for bunden har man skaffet folk arbejde, hvor der før intet var. Bør man ikke belønnes for de risici, man løber ved f.eks. at starte noget nyt, og belønnes for de mange timer, man ligger i at få tingene til at køre rundt?

Ja, statens opgave er at sørge for borgerne, og den enkelte skal bidrage, det er jeg enig i. Men han skal ikke fuldstændig ukritisk hælde alt hvad han ejer og har ned i statskassen bare fordi han har flere penge end naboen (eller er hovedrig). Som jeg netop skrev i min tidligere kommentar er det derfor, vi betaler skat. I den forbindelse vil jeg gerne understege, at jeg går ind for, at de, der har meget, bidrager med mere end de, der har lidt. Det er nødvendigt, og det er et led i vores velfærdsstat (som jeg også går ind for). Men hvad der ikke er fair er at forlange, at en velhavende person skal betale hele sin formue til staten. Det ødelægger også incitamentet til at løbe en risiko og skabe noget.

Jeg ved ikke, hvordan forholdene er i Kina, men i min optik bør ham med de 100. mio. kr. betale mere i skat end ham med de 200.000 kr.

0 0
serpent 15-04-2013 13:29:53

købe god smag

0 0
Rene 18-04-2013 00:25:45

så du mener kun nøgne mennesker har stil?

0 0
Asgerk 13-04-2013 04:22:13

Så er det dælme træls hvis den bliver væk.

0 0
August 13-04-2013 19:09:11

Tror jeg ville blive mere end ked af det, hvis en iPhone så dyr blev væk. Eller hvad - han tænker jo nok: Nå, fuck det, jeg køber en ny. *Smileyface*

0 0
TF 13-04-2013 00:43:54

Mennesker har bare for mange penge.

0 0
twitboydk 14-04-2013 05:54:34

Nå ja men den afdrages vel over 12 eller 24 mdr. Ligesom hos 3 :-)

0 0
TF 14-04-2013 14:38:15

:-)

0 0