Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Kinesisk iPhone-konkurrent på vej til Europa

Kinesisk iPhone-konkurrent på vej til Europa

Populær iPhone-konkurrent i Kina, er nu på vej ud over Kinas grænser. Forventes til Europa i starten af 2013.

I Kina er den enormt populær. Deres svar på en iPhone-konkurrent. Telefonen hedder Mi-One og er produceret af det kinesiske firma Xiaomi. Ind til nu er den solgt i mere end 3,5 millioner eksemplarer, og det ventes at efterfølgeren Mi-Two bliver endnu mere populær.

Men hvorfor er telefonen blevet så populær? Producenten har præstereret at lave et hype og en kultur omkring sine produkter, som ellers kun er set med Apples produkter.

Ifølge ComOn så bliver telefonerne dyrket som en kultur og har dedikerede fans kaldet ”Mi fens”

Xiaomi ledes af Lei Jun, der er blevet udråbt til at være Kinas svar på Steve Jobs.

Den nyeste telefon Mi-Two, der blev præsenteret for kort tid siden kommer til at køre Android 4.1 Jelly Bean, 4,3” skærm på 1280x720 og 1,5 GHz dual-core processor.

Mi-Two kommer til at koste 1999 kinesiske yuang, svarende til 1900 kroner og forventes introduceret i Europa i første halvår af 2013.


Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Lars 27-08-2012 15:35:42

Gad vide hvilket udseende en smartphone skal ha´ for at Iphone-freaksene ikke råber KOPI!!!

Skal den mon være trekantet eller kugle-rund?!

Chokoladebar-formen er bare den form der passer bedst i hånden og i lommen, så det er da klart at alle bruger den form, og det er vel næppe Apple der har opfundet rektangelen...!

0 0
Jonas Renner 27-08-2012 18:48:05

Jeg kan kun være enig i den udtalelse. Ligemeget hvad forskellige producenter gør, når de lancerer et produkt, skal Apple nok, på den ene eller den anden måde, nok finde nogle patentbrud som kan ligge til grunde for en eventuel retsag. Ifølge Apple er det jo dem der har opfundet alt (overdrivelse fremmer forståelsen, for ved godt det ikke passer), hvilket folket jo tydeligvis godt ved, ikke passer.

Hver gang jeg hører om en sag vedr. Apple og denne virksomheds forsøg på at slæbe andre elektronikgiganter i retten, for altid af urimelige elendige grunde, mister jeg mere for dem.. Jeg/vi har selv en iPad i husholdningen, og er ovenud tilfreds med den, men har af principielle årsager bare ikke lyst til at støtte en virksomhed, som åbenlyst håndtere sager så dårligt som de nu engang gør.

0 0
Alfix 27-08-2012 10:59:41

Flere Lumia farver, jaaa... Xperia J med. ;)

0 0
Kasper Siggaard 26-08-2012 22:29:22

Efter hvad jeg har læst på AnandTech's side var processoren på MI-One 1,5 Ghz Dual Core.

Den nye kommer med den helt nye Quad core Snapdragon S4 Pro processor clocket til 1,5 Ghz og Adreno 320 grafik... ret vigtig detalje synes jeg.

Endvidere vil jeg opfordre folk med rootede Android telefoner til at prøve en MIUI ROM... det er simpelthen super lækkert. Kunne også blive en god artikel til mobilsiden.dk... HINT HINT!

www.miuiandroid.com

0 0
Hans 27-08-2012 09:56:54

Kan helt klart også anbefale MIUI-rom'en, og vil da også anbefale mobilsiden at se på den.

Den er så meget mere end android, og har gjort meget for at jeg kunne holde min Optimus 2x ud i så lang tid.

Det her er et eksempel på, hvordan man reelt kan tilføje værdi til Android i modsætning til hvad HTC, Motorola, LG, Samsung og andre laver. Man bør kun ændre på det, hvis man har noget at tilføje, og ikke bare vil ha' sit logo ind i alle programmer.

0 0
Kasper Siggaard 26-08-2012 22:29:50

BTW Link til AnandTech med spec-sheet
http://www.anandtech.com/show/6163/xiaomi-announces-miui-phone-mitwo-with-apq8064-inside

0 0
hellas7 26-08-2012 16:42:26

Nu ved jeg ikke, hvor længe den første model var på markedet, men 3,5 mio. eksemplarer gør altså ingen iphone-konkurrent, det er ca. halvdelen af hvad Nokia har solgt af wp-mobiler

0 0
Sven A. 26-08-2012 18:23:38

Nu sagsøger jo ikke Apple for at få flere penge og markedsandel... de gør det jo af principielle årsager :)

0 0
G2 26-08-2012 14:17:28

Ok, hvis Samsung skal dømmes for at have kopieret Apples design, så er her da endnu en kandidat til en retssag..... Det er jo iPhone 4 om igen....

0 0
Nikolai 26-08-2012 19:00:13

Hvad præcist mener du er ligheden??
Som jeg kan se det, så er der ikke meget Iphone 4 over Mi-Two. Jeg synes faktisk den er flottere og det, at man kan få den med forskelligtfarvet bagside, er et plus i min bog. Skærmen er større, kameraet sidder i midten på bagsiden, den har ingen fysiske knapper, højttaleren sidder helt ved kanten i toppen.
Ja, den har afrundede hjørner og en sort ramme, som 99% af alle mobiler, men ellers kan jeg ikke se den store lighed må jeg indrømme...

0 0
TF 26-08-2012 19:34:21

Prøv at se på den igen og kan du ikke se ligheden må jeg anbefale et optikker besøg :-)

0 0
Jonas Renner 26-08-2012 21:12:29

Jeg kan ærlig talt heller ikke se ligheden. Så drop lige den attitude, og kom med en omgang fornuftig argumentation, i stedet for det fis der. :-)

0 0
TF 26-08-2012 22:13:34

Hvad med du dropper din attitude jonas og kan du ikke selv se ligheden er det vel ikke min skyld vel.

0 0
Jonas Renner 26-08-2012 23:50:25

Kan du ikke liste de ting op som du mener er så tydelige, i en sammenligning, så os der tydeligvis ikke kan se det, har mulighed for at blive belyst om disse? Eller er det et problem? :-)

0 0
TF 27-08-2012 11:26:38

Fronten,siden og så ligger navnet jo op til det ikke :-), men igen det er bare min mening og jeg kan sagtens aceptere andres :-)

0 0
Jonas Renner 27-08-2012 18:34:43

Det lød ellers ikke til at det kun var din mening. Det lød som om at det hele var så åbenlyst, som noget kunne være, og kunne man ikke se det, så fejlede man tydeligvis noget.

Men folk har tydeligvis problemer ved at forstå udtrykket "iPhone-konkurrent", hvilket overhovedet ikke henviser til smartphonens design, men nærmere smartphonens mærke - værende et brand, samt dens specs og bruger interface. Ligeledes salgstallene til sammenligning af de to smartphones.

0 0
TF 28-08-2012 00:02:10

Hvordan du læser mine indlæg må stå for egen regning ikke min.

0 0
Jonas Renner 28-08-2012 14:03:28

Wow... Jeg giver op - God dag til dig! :-)

0 0
TF 27-08-2012 11:28:28

Skulle jeg lige tilføje at vis prisen holder kunne det godt blive min extra/legetøjs mobil :-)

0 0
Alfix 28-08-2012 00:05:14

Sikker nogle skarpe observationer du har. Man kan tydeligt hoere at du har design analytiske egenskaber. ;) Men hvis den endelig minder om noget saa er det feks. KDDI Sportio (2009), en Iriver s100 Dap (2009) eller en Sharp IS03. Ja den har samme bezel som en iphone, men hverken bagside eller knapperne ligger tilnaermelsesvist i samme minimalistiske boldgade som eks. vis Iphone 4.

Akkurat som med blaa maend. 450.000 mennesker kan god tage fejl. Eller med Justin Bieber...... bare fordi noget er populaert er det ikke ensbetydende med at man skal opfoere sig dumt og ikke stille krav.

Ufatteligt mange mennesker bliver ved med at sige at de synes noget ligner iphone dit og iphone dat. Fordi de ikke kender andet. Ligesom naar en gammel man siger at Volbeat ikke kunne goere hvad de goer uden Beatles.

Og sidst men ikke mindst. Alle mp3 afspillere er ikke ipods og alt choko/noedde smoerepaalaeg er ikke Nutella! Fat det nu!

0 0
Nikolai 26-08-2012 20:17:02

Jeg kan egentlig ikke se det. Fra siden kan der være noget om det. Men da den ikke er af aluminium, men hvid plastic med grå volumenknapper, synes jeg ikke der er meget at komme efter. Og så buer den om bagpå, så det kantede Iphone-look forsvinder. I mine ganske velfungerende øjne.
Jeg vil dog gå så langt at sige, at hvis rygterne omkring en længere Iphone5 holder, så kan det ligefrem være Apple, der skal passe på et sagsanlæg ;-)

http://androidandme.com/2012/08/smartphones-2/xiaomi-reveals-the-fastest-android-phone-ever/

0 0