Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Kommer Siri til Danmark?

Kommer Siri til Danmark?

Der er ikke længe til iPhone 4S kommer på det danske marked, og vi ved Siri ikke kommer på dansk. Men er Siri overhovedet på telefonen?

Screenshot fra Apple's hjemmeside
Screenshot fra Apple's hjemmeside

Der er kun godt to uger til iPhone 4S lanceres officielt på det danske marked, og Siri er bestemt en af de mest interessante ting, ved den nye iPhone-model.

Selve Siri-funktionen er kun i beta pt. og understøtter også kun engelsk, fransk og tysk fra starten. Tidligere har tankerne været, at vi i Danmark stadigvæk kunne benytte funktionen, men uden at have dansk sprog-understøttelse.

Men noget tyder på, at iPhone 4S i Danmark, slet ikke får adgang til funktionen.

På Apples hjemmeside kan du læse følgende: “Siri is available in Beta only on iPhone 4S and requires Internet access. Siri may not be available in all languages or in all areas, and features may vary by area. Cellular data charges may apply.” Du kan finde den her.

Apple Danmark har ikke nogen kommentarer til sagen.

Læs også:
- Siri assistent kun med iPhone 4S
- Sådan fungerer Siri på iPhone 4S

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Peter 15-10-2011 14:34:13

Det kommer på dansk. For ca 8 md siden var der et amerikansk firma der efterlyste danskere som ville lægge stemme til nogle forsøg med talegenkendelse på iPhone. Jeg deltog selv, og vi fik 250 kr for at medvirke.

0 0
Bjarke Hansen 15-10-2011 16:19:55

Hvis du skulle indtale forskellige ting, så er det jo rent misbrug af din stemme for 250kr ???

og hvorfor er denne "nyhed" nu fornyet fra den 13 til den 15okt???

0 0
Peter 15-10-2011 18:58:52

Det er da ikke misbrug. Vi var en masse studerende som skulle indtale mange forskellige ting. det tog 2 timer, og det er jo ikke kun min stemme som bliver brugt. De skal jo have en masse referencer at holde stemmerne op imod.

@hotpop: De ville have folk fra hele danmark, dvs jyder, fynboer og folk fra sjælland, for at tage højde for accenter.
Prøv at forhøre dig lidt rundt om på de danske uddannelsesinstutioner. Firmaet havde været på sjælland i 2 uger, og jeg indtalte i Odense.

0 0
Kim Harder 15-10-2011 19:45:48

Det bliver sikkert også kun med rigsdansk den kommer med i selv stemmen. Genkendelse af ens stemme er ikke noget problem, det er der allerede mange mobiltelefoner, som klarer fint i dag.

0 0
hotpop 15-10-2011 14:42:35

Det skal du ikke regne med.
Se min kommentar 15-10-2011 14:39:34

0 0
Lasse Poulsen 14-10-2011 11:01:39

Det er vel hvad man kan forvente, med et så lille sprog som dansk?

- Lasse

0 0
Mikkel 15-10-2011 11:35:48

Enig, jeg tror også vi skal være glade hvis det kommer til at fungere i Danmark, på dansk. Når det så er sagt, tror jeg at denne funktion, altså siri, er noget diverse konkurrenter også arbejder på.
Google og android har jo også forsøgt sig med forskellige funktioner lignende. Og hvis først Google præsenterer noget på langt flere sprog end Apple tror jeg på at vi også kommer til at se mere fra Apple på denne front.

0 0
Kim Harder 15-10-2011 11:54:18

Disse elektroniske stemmer vil også komme på Dansk på lige fod med, når man f.eks. køber GPS i Kina, så er der også Dansk Navigation på. Man skal nok ikke regne med, det er på lige fra det føste, måske først fra iPhone 5

0 0
Kim Koch 13-10-2011 17:16:03

For mig at se lader det bare til at være en generel ansvarsfraskrivelse, der ikke nødvendigvis betyder, at det ikke kommer til Danmark.

Jeg formoder det sættes ind som led i en loyal oplysningspligt overfor forbrugerne/køberne.

Uden at have kontrolleret det, så mener jeg, at det står ved mange af deres produkter.

Det stod også under iTunes i forbindelse med film og serier, men det har vi nu - endelig - fået i Danmark.

0 0
Mohamad 13-10-2011 13:32:03

Det er fandeme til grin, hva skal man så med iphone 4S ? så kan den jo det samme som iphone 4?

0 0
hotpop 15-10-2011 14:39:34

Det er så godt som umuligt at lave software der kan genkende alle de danske dialekter, for det er der problemet ligger.

0 0
gielsgaard 15-10-2011 16:48:33

godt så der er ikke dialekter i hverken USA ,Tyskland eller Frankrig ?

0 0
hotpop 15-10-2011 17:33:35

Har jeg sagt det?

0 0
gielsgaard 15-10-2011 19:33:52

Forstod at problemet var dialekter ,derfor næsten umulig at lave ?

0 0
Schwartz 15-10-2011 14:18:26

Ach SO!

Set lidt udefra ku' man jo synes det, der virkelig er til grin, er at købe en iPhone 4S hvis man har en iPhone 4. Det virker som om at man betaler to gange for at få den kvalitet man skulle ha' haft første gang...

0 0
gielsgaard 13-10-2011 15:20:28

det er så dig som er til grin ,tjek nu lige op på hvad opdateringen indeholder .

0 0
derossi 13-10-2011 14:26:13

Det er da endnu mere til grin at købe den pga. Siri. Det er sikkert meget sjovt at gå rundt at visse Siri til sine venner de første 2 uger, men lur mig om man ikke bruger den som en helt normal tlf igen derefter

0 0