Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Kommer Windows 8 til windows phone?

Kommer Windows 8 til windows phone?

Har Microsofts Steve Ballmer talt over sig og annonceret Windows 8 til Windows Phone, eller har han glemt at holde pause mellem to sætninger?

Der har gennem de sidste par dage, været mange spekulationer om, hvorvidt Microsofts Steve Ballmer ved en fejl, har annonceret, at Windows 8 kommer i en Windows Phone udgave.

På et møde tirsdag udtalte Steve Ballmer: We’ve got broad Windows initiatives, driving Windows down to the phone with Windows 8”.

Efterfølgende har Microsoft udmeldt, at Steve Ballmer blot talte generelt om at overføre Windows til telefoner, og at han herefter gik videre til at tale om andre Windows 8 emner, skriver Businessinsider.

Nogen mener at Steve Ballmer fejlagtigt annoncerede Windows 8 til telefoner, andre mener han blot glemte at holde en kunstpause eller at trække vejret mellem to sætninger.

Du kan herunder selv høre, hvad Steve Ballmer sagde. Døm selv.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Benjamin Jensen 20-11-2011 01:04:20

MS har da udtalt flere gange, at OS til PC'er vil smelte sammen med mobile enheder, og med Windows 8, er man jo også gået den vej som Windows Phone 7 er i. Har man en Windows phone 7, så vil man tydeligt se, at man ting går igen i den kommende Windows 8.

0 0
Thomas 18-11-2011 23:52:56

Det bliver tidligst med Windows 9, der iflg. rygterne skulle køre på alle enheder (konsol, pc, tablet og tlf.).

0 0
Andreas 18-11-2011 14:53:08

iOS & OS X er ved at smelte sammen. Den samme udvikling er igang på Windows platformen.

Jeg ved dog ikke hvem der begyndte først.. Microsoft gjorde da ihvertfald et ihærdigt forsøg med Windows CE og Windows Mobile (som jeg bla. syntes er et rigtigt godt system!)

0 0
ladjo 18-11-2011 14:36:26

... gør det gerne igen ;o)

WP/Win 8 er en udvikling der går mod det hele smelter sammen...
Din PC er fremover det der ligger i din fon... eller i Skyen (SkyDrive)
Styresystemet er blot det der håndterer din skærm og tastatur, som forbinder trådløst eller via en dock m. oplader til din telefon ;o)
Alt ligger fremover i skyen logger du ud og nulstiller telefonen husker den intet.
Køber du en ny og logger på ved den igen alt om dig ;o)
Android og Apple går jo også i samme retning. MS har dog lige taget et stort spring oåp ad stigen her med WP7 Mango og snart Win 8.

0 0
Danno 18-11-2011 14:35:36

Kan ikke se at det skulle være et problem. Microsoft har allerede annonceret, at Windows 8 vil være kompatibelt med ARM baserede enheder.

0 0
Jesper 18-11-2011 14:03:57

...dén kan man vist opfatte som man vil!

Jeg ser ikke noget odiøst i, at Windows8 skulle afløse Windows Phone 7.5 Mango.
Pt. kører jeg Windows8 i en Developer Preview på en tablet, og Metro brugerfalden går jo igen på begge enheder. Naturligvis ligger der meget mere og lurer "under overfladen" på Win8 ift. Mango, men klart, at de smelter sammen på sigt!
Android går den vej, og det gør Æble også.

0 0
Tommy 18-11-2011 12:10:51

for den var der...
Det han mener er vel bare at win 8 vil blive bedre synkroniseres med mobil-telefoner og sikkert også at designet bliver mere ens med win 8 og win 7.5, men mon ikke win phone 8 kommer på et tidspuknt? - det blev dog ikke afsløret her.

0 0
KimDotDK 18-11-2011 14:07:22

Er fuldstændig med Tommy her.
Det startede med WP7, så WP7,5 og at der kommer en WP8 kan næppe komme som en overraskelse.
Og det siger vel næsten sig selv at integrationen mellem Windows Phone og Windows, bliver større og og større, ligesom den også bliver mellem Windows Phone og Xbox.

Det jeg virkelig mangler, er mobilsidens syn på det. Eller er det bare lettere at lade læserne skrive jeres artikler? :D

0 0
Kim Harder 18-11-2011 12:06:03

Steve Ballmer beskæftiger sig så meget, med Windows 8, så er er allerede i Windows 8's verden. Der kommer og der er allrede mobiltelefoner, som har installeret Windows 8. Derfor er det ikke ensbetydende med, at de er lige om hjørnet. Vil tro, de vil dukke op hen på midten af 2012, så de nok vil være klar til markedet ultimo 2012. Udviklingen af Windows 8, skal lige være færdig, og det skal nok på pc inden mobilerne slippes fri på markedet.

0 0