Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Krigen Apple vs. Samsung fortsætter

Krigen Apple vs. Samsung fortsætter

Til trods for de forskellige skærmformater, så har to nationale domstole nu afgjort, at Samsung Galaxy Tab 10.1 er en efterligning af Apples iPad.

Apple har umiddelbart vundet endnu et slag i krigen mod Samsung, for nu må australierne ikke længere købe Samsung Galaxy Tab 10.1.

Så der er nu to nationale domstole i to forskellige verdensdele, som har afgjort at Galaxy Tab er en iPad-efterligning.

Den tyske domstol i Düsseldorf stoppede salget af Galaxy Tab 10.1 i Tyskland, og nu har landsretten i Australien så valgt at gå samme vej.

Krigen mellem Samsung og Apple er efterhånden ved at være en ret indædt patentkrig, hvor begge selskaber viser tænder.

Læs også:
- Baggrund: Hvad betyder patent, varemærker og designbeskyttelse
- Samsung i krig mod iPhone: Sælger Galaxy S II for 11 kroner
- Samsung Galaxy Tab 10.1 lækker, men langsom (videotest)


Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Rene 15-10-2011 11:07:15

Måske Samsung skulle skifte til nogen nye advokater - De kunne knap sige hvilken tablet der var Samsungs da de blev holdt op i mod hinanden.

http://www.digitaltrends.com/mobile/samsung-has-terrible-lawyers/

Men seriøs det er jo til grin, alle tabs ligner hinanden ligesom alle telefoner ligner hinanden, det gælder for så vidt også for biler.

0 0
Rene 15-10-2011 11:08:10

Ps. jeg tog bare lang tid om at skrive og finde link, linket lige over var der ikke da jeg startede. (-:

0 0
Per 15-10-2011 11:03:15

Tjaa.. Hvad kan man også forvente når samsung bruger inkompetente advokater :P

Epic fail: Samsung’s own lawyers can’t tell a Galaxy Tab 10.1 from an iPad

Kilde: http://www.digitaltrends.com/mobile/samsung-has-terrible-lawyers/

0 0
15-10-2011 11:58:32

Ja men det er nu også sjovt at dommeren syntes det er nogle "mærkelige" patenter apple har i sit portefølge...Bliver spændende om dømmer som de gjorde i Holland.

0 0
Per 15-10-2011 17:44:33

Det kan godt være, men det er nu bare sådan systemet er opbygget, og selvfølgelig tager man patent hvis man kan, selvom det er "mærkelige" patenter..

Link til den artikel jeg rigtigt ville have linket til:
http://allthingsd.com/20111013/how-do-you-tell-the-difference-between-an-ipad-and-a-galaxy-tab-dont-ask-samsungs-lawyers/?refcat=mobile

0 0
15-10-2011 23:32:04

Sorry men det pis Apple har gang i, handler på ingen måde om at beskytte sine patenter, med derimod om at kvæle konkurrencen. De kan godt se at deres åh noget så innovative design er blevet kedeligt og at de taber terræn. derfor disse voldsomt klamme tiltag.

0 0
Per 17-10-2011 16:59:53

Klamme tiltag?
Du er godt klar over at alle selskaber laver disse sager, det er bare kun Apples sager som går mediedækning..

Derudover jeg ultra liberalist og kapitalist, og selvfølgelig skal man sagsøge hvor man kan, og udnytte systemet på den groveste måde.. Jeg synes det er fair, ikke kun når apple gør det, men ALLE kan gøre det..

0 0
18-10-2011 10:10:39

Jamen så ser vi to bare helt forskelligt på livet, og så er der ikke mere at snakke om der.

0 0
Jeppe Andersen 16-10-2011 10:51:41

Samsung kan vel bare anke sagen?

Desuden forstår jeg ikke Apple på dette her punkt: Hvorfor går de ikke i krig med Acer, Asus & HP. De første har lavet direkte Kip-off på macbook air (mener virkelig direkte kip-off) og den sidste på Macbook Pro.

0 0
Kasper 14-10-2011 20:53:19

Synes det er lidt sjovt, som der er forskel på domstoles vurdering rundt omkring i verden. I Holland afgjorde domstolen, da det ikke var en Ipad efterligning.

0 0
Morten S 17-10-2011 11:29:34

Evt fordi det er en komplet efterligning af designet..!

0 0
17-10-2011 13:29:52

Ja uha, en 10 tommer touchskærm, og så er den sort...

0 0
14-10-2011 23:54:12

Det må også være totalt IT/teknik analfabeter de dommere i tyskland og især i australien... Hvordan kan man sige at en tablet ligner en anden fordi den har touchskærm :D hold da op, den dommer må have drukket eller også er hele kontoret og hjemmet fyldt med pæne æbler...

0 0
Schwartz 15-10-2011 08:55:41

Det vil jo gå galt når man sætter en bager til at vurdere hvordan en skomager skal lave sko :-)

0 0
Bjarne R. 14-10-2011 14:42:45

Læste om det et par andre steder på nettet i går. Og her fremgik det klart at sagen er at domstolen har nedlagt et midlertidigt forbud mod salg af Galaxy Tab indtil sagen er afgjort ved domstolen.

0 0
JP 14-10-2011 15:25:07

På et tidspunkt i retsagen holde dommeren både iPad og Tab'en op og spurte Samsungs advokater hvilken var deres.... det tog dem noget tid at svare... hehe

0 0
Schwartz 14-10-2011 14:10:37

Jeg har spurgt om det tidligere, nu spør' jeg igen:

Apple sagsøger Samsung, som sagsøger Apple, som sagsøger Motorola, som sagsøger Apple, som sagsøger HTC, som sagsøger Apple, som sagsøger...

Puha' man blir' træt. :?

Man må undres, svært at forstå, at alle i denne branche sagsøger hinanden på kryds og tværs. Samsungs 10.1 Tab er lige blevet forbudt i Australien. Til gengæld slog Samsung en butik op tæt på Apple's butik i Sydney for at obsturere introduktionen af iPhone 4S, o.sv. o.s.v...

Men på den anden side får de og deres produkter jo masser af eksponering i medierne. Er det en marketingssammensværgelse, hvad tror i? :twisted:

0 0
Henrikmand 14-10-2011 14:39:48

Hvis det skulle være en marketingsammensværgelse, burde den ene af dem kunne komme videre med gevinst, og den anden hænge tilbage.

Men hvem mener du så har startet denne krig?

Eller taler vi måske om den helt store konspiration? ALLE SAGSØGER ALLE, og de er blevet enige om at gøre det, for at holde pressen fokuseret på dimse-industrien?

Huuuhhhhh...... CrEePy!

0 0