Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Kritik af ny 3-strategi

Kritik af ny 3-strategi

Der er ikke de store klapsalver fra teleanalytiker, når mobilselskabet 3 fra 1. februar lancerer sit nye bredbåndskoncept, X-series.

Den 1. februar lancerer mobilselskabet 3 produktet X-series, og tilbyder dermed en fast månedspris for al dataforbindelse.

De nye tjenester er kombineret med forskellige tjenester med blandt andet Skype og MSN Messenger.

Men teleanalytiker John Strand kalder strategien for et »desperat forsøg på at vinde fodfæste på det danske telemarked«. Til Børsen betegner han 3's seneste tiltag, som et forsøg på at kombinere en mobilbredbåndspakke ind i tjenester, som mobilkunderne selv kan hente på internettet, hvis de vil.

»3 har aldrig nået ét af de mål, de har sat sig. Først slog de sig på, at 3G-telefoni var anderledes end 2G. Det gik ikke. Så skulle 3 være mobilt medieselskab. Det gik hellere ikke. Og nu vil man også være bredbåndsselskab. Det eneste 3 reelt tilbyder, er fast pris på data. Men det gør de andre også,« siger John Strand.

Fire forskellige selskaber har 3G-licens i Danmark: »3«, Telia, Sonofon og TDC. Endnu har Telia ikke åbnet for sit net.

Denne nyhed er leveret af ComON.dk - Daglige nyheder til it-professionelle

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her



Om brug af cookies