Kunde: 3 har kostet mig 8.000 kroner

Thomas har set sit 49-kroners abonnement hos 3, blive forvandlet til en udgift på 8.000 kroner.

Kunde: 3 har kostet mig 8.000 kroner

Hvis du er 3-kunde så undlad at skifte bank undervejs i bindingsperioden. Den lektie har Thomas Lüchow lært på den hårde måde, skriver Politiken.dk.

I forbindelse med et bankskifte valgte Thomas at annullere en automatisk betaling. I stedet overførte han pengene fra netbanken direkte til 3.

Men betalingen blev aldrig korrekt registreret hos teleselskabet, og trods utallige henvendelser til 3, endte sagen med at blive overbragt til inkasso.

Thomas oplevede også to gange at få telefonen lukket. Den blev dog åbnet i 3’s butikker efter forevisning af kvitteringen fra netbank.

–  “Den ene gang måtte jeg køre hjem fra Sverige for at få det ordnet,” siger Thomas Lüchow til Politiken.dk.

Opsigelsen blev ikke accepteret

3 beklager i Politiken.dk sagsforløbet, men ikke desto mindre, vil 3 ikke da Thomas forsøger at opsige abonnementet, med henvisning til misligehold fra 3’s side, lade ham slippe ud af bindingsperioden.

Mens sagen kørte gik Thomas, på grund af en lukket telefon, glip af en døgnvagt til 5.000 kroner. Og inklusive tidsforbrug og transport vurderer han, at sagen har kostet ham omkring 8.000 kroner.

Ifølge Politken.dk har Thomas Lüchow nu fået en undskyldning fra kundeservice-chefen hos 3.