Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Kunderne er mest utilfredse med Telia

Kunderne er mest utilfredse med Telia

Telias telebutikker klarer sig dårligst i en ny undersøgelse om kundetilfredshed.

Telia klarer sig dårligst i en tilfredshedsundersøgelse. (Foto: Mobilsiden.dk).
Telia klarer sig dårligst i en tilfredshedsundersøgelse. (Foto: Mobilsiden.dk).

Det er langt fra alle, der synes, det er en god oplevelse at besøge en telebutik.

I en ny undersøgelse om kundetilfredshed, som Interresearch står bag, kommer Telia ind på en bundplacering, skarpt efterfulgt af TDC, 3 og Telenor.

Privatdirektør i TDC, Anders Jensen siger til Børsen, at undersøgelsen ikke er et udtryk for, at danskerne generelt er utilfredse med de pågældende telebutikker.

Han mener i stedet, at det bunder i, hvad han beskriver som ”generel misfornøjelse med telekombranchen”.

- "Jeg er ked af at læse, at vi rangerer lavt. Det er altid trist i en undersøgelse. Men denne undersøgelse synes jeg ikke er seriøs. Der er adspurgt 7.000 personer og kun én procent af disse, har været Telia kunder. Derfor er grundlaget meget spinkelt. Desuden har der været tale om telefoninterviews og altså ikke oplevelser taget fra kunderne når de kommer ud af forretningen," siger Telias direktør Søren Abildgaard til Mobilsiden.dk.

Kommentar

x

Opret bruger
Jonas 11-12-2011 00:46:49

I kan IKKE stole på medarbejdere i telebutikker, da de får PROVISION af deres salg.

Man får typisk meget i provision for en iPhone, da der følger et dyrt abonnement med.

Og det er også ret tit, at sælgerne prøver at sælge en ny mobil til en eksisterende kunde, men med et NYT nummer, fordi så får han provision. Det gør han typisk IKKE, hvis det bare er en forlængelse.

Så... Køb jeres ting på nettet, og læs også anmeldelser på nettet! :-)

0 0
Benjamin Jensen 11-12-2011 02:47:59

Tumper?? Jeg tror du er den største tumpe, når du kan komme med sådan en udtalelse.

Jeg tror snart ikke du kan komme i nogen butikker, hvor de sælger specialvarer, hvor de ikke får en eller anden form for bonus eller provision.

Min kone har arbejdet i TDC, og her udgør provisionen altså et latterligt lille beløb. Oftest kan der tjenes omkring 2000-3000 kr. om måneden i provision. De kan f.eks. få 20 kr. for et mobilabb, eller 40 kr for et bredbåndsabb.

Jeg er selv sælger, og har endda været udekørende telesælger for DLG tele, og her var provisionen betydeligt højere. Den lå typisk på 20000 kr om måneden + ens faste løn.

I de andre sælger jobs jeg har haft både indenfor forsikring og salg af TomToms flådestyring, har min provision været på 30000-40000 kr + fast løn.

Så lige frem at sige, at de er påvirket af den lille provision, er nok at stramme den!

Uden at vide det, vil jeg dog mene, at 3s medarbejdere har en noget højere andel af provision.

Til spørgsmålet om telemedarbejdernes viden, kan jeg kun snakke for hvordan de kørte det i TDC butikkerne. Men jeg synes bestemt min kone var en kompetent medarbejder, hvilket nok også skyldes, at hun havde en ny tlf med hjemme hver 14. dag. Den slags brugte de i TDC butikkerne - at låne de sidste nye telefoner ud til medarbejderne, så de vidste hvad de snakkede om.

At der er nogle klovne ind i mellem, kan der ikke herske tvivl om. Personligt har jeg ikke brug for vejledningen i en telebutik, og jeg har ikke været i en sådan i flere år nu. Men jeg ved jo, at typer som dig, render i en TDC butik, for at prøve en tlf, for derefter at købe den på nettet. Til det kan de jo så udmærket bruges, men så lad dog være med at brokke dig over deres evner, hvis du alligevel ved når du går ind i butikken, at du ikke vil handle der!

0 0
Kim Harder 11-12-2011 11:23:18

Nu er TDC ikke lige berømt for, at give den højeste løn, tværdigmod. Jeg ville ikke engang arbejde for den latterlig lille løn, som de giver Deres it-supporter.

0 0
Benjamin Jensen 11-12-2011 12:31:08

Jeg ved ikke lige hvorfor du snakker om it supporter, men det er nok fordi du selv er det ;)

Men sammenligner du med de andre butikker fra Telia, Telenor og 3, så har TDC bestemt den bedste overenskomst. Butiksansatte har jo aldrig været de bedst lønnede, men i forhold til andre butikker er de faktisk.

Men nu var det jo slet ikke pointen. Min pointe var, at provisionen slet ikke udgjorde så stor en del af deres løn.

0 0
Kim Harder 11-12-2011 14:18:01

Jeg har set jobanonnercer fra TDC hvor en it- support bliver tilbudt 119 kr. i timen, og jeg går ikke ud fra, at en butiksansat for meget mere, men det er måske over 140 kr.- 150 i timen?

0 0
Benjamin Jensen 12-12-2011 21:41:17

Kim>> Min kone fik 160 kr i timen ;)

0 0
morten thomsen 11-12-2011 01:31:58

Igen Jonas... hvordan fanden kan du fyre sådan noget lort af... der er heldigvis selskaber der ikke motivere sine medarbejder på den åndsvage måde...

men igen det viser bare hvor lidt i ved og bare fyrer lort af... bare fordi der måske er et selskab der gør det på den måde er det ikke ens betyndende med alle laver "pistol" salg...


de steder der bruger den salgs politik er ikke værd at handle og det gælder sgu ikke bare telebranchen..

0 0
morten thomsen 10-12-2011 23:16:05

At sige alle telebutikker er latterlige og ingen medarbejdere ved noget er bullshit...

vi er faktisk nogle som går op i vores arbejde og brugere tid på at vide hvad vi sælger og er der for kunderne...

nu arbejder jeg i en telebutik og har snart været der 3 år og kan garantere jeg er stolt af og arbejde der...

men nu er jeg også mobil nørd plus meget andet inden for brancen bl.a hifi osv.. og er sikker på der findes mange flere som mig ansat i en telebutikker...

PeterL: du er da direkte latterlig at høre på...

0 0
Jonas_a 10-12-2011 14:06:43

Efter mine erfaringer med Telia synes jeg at de har fortjent at være bundskraber!
9 ud 10 gange hvor jeg har været ind i en Telia butik, har jeg oplevet at ekspedienten har været fuldstændig inkompetent, faktisk vidste jeg mere om de forskellige produkter og begreber end ekspedienten! Deres kundeservice har heller ikke været meget bedre end deres butiksmedarbejdere.

0 0
Alfix 10-12-2011 10:51:27

Alle telebutikker er latterlige. De ved ikke en skid. Forleden overhoerte jeg en TDC ansat omtale Mango 7 som en ny Samsung telefon.

Telebutikkerne en for teenagere og pensionister der gerne vil tages i roeven for enhver pris.

Det er som at telebutikkerne er det nye foetex. De ansatter kun dumme 20 aarige moegunger som fatter nada og som helt klart ville skride fra deres job saa snart der er en fest og de ikke kunne faa fri.

0 0
10-12-2011 11:04:41

Det sidste kan testes, prøv at stille en kasse øl og pose chips ud foran en TDC butik, samt et skilt hvor der tydeligt står gratis, hvis din teori er korrekt så lader de kunder være kunder og går ud og drikker.

En lille bonus er at betjeningen måske bliver mere underholdende efterfølgende

0 0
Bepper 09-12-2011 19:56:25

- når sælgerne ved mindre end en selv!
Jeg var inde i en Telia butik i dag for, at se eller høre om den nye Samsung Galaxy Note, men hende sælgeren vidste ikke noget om den, og havde heller ikke hørt om den.
Et enkelt opslag på Telias hjemmeside, ind under Sumsung, og hun ville have kunnet se hvad der var af nyt. Eller hvis hun fulgte bare lidt med i branchen, ville hun vide det...

Og det provokerer mig bare, når jeg selv gerne ville have det job, som hun har.

0 0
Bepper 15-12-2011 01:49:15

Så var jeg nede i Telia butikken igen i dag for at se om Galaxy Note var kommet i forretningen...? To mandlige sælgere i dag. Ingen af dem havde hørt om den!
- Det er utroligt... utroligt skuffende...

Telia, hvis I læser med på denne her tråd, så må I gerne kontakte mig på bepperpaulsen@hotmail.com så I kan få bare én informeret medarbejder til jeres butik (et sted i nordsjælland).

0 0
Clestin 09-12-2011 20:30:30

det samme er næsten sket for mig i en telia butik. det var lige før samsung galaxy s 2 udkom, der var jeg inde og høre om de vidste hvornår den kom og om den var noget værd. første svar var at de ville være de første til at få den og de ville få den om nogle mdr. (14dage efter udkom den.) og andet svar var at jeg kunne bare købe lg optimus 2x for det var jo det samme som samsung galaxy s 2 da de begge havde dual core.

0 0
Robert 09-12-2011 20:14:27

Ja totalt! Når man står i en telebutik 5 dage om ugen, interesserer man sig så slet ikke for mobiler og nyheder i branchen? Man har indtryk af at dem der står i de butikker har haft ansøgt til det halve af byen og ved en tilfældighed har fået job der.

0 0
Villiam 09-12-2011 16:55:23

jeg synes der er galt med de såkaldte telebutikker, er deres mangel på udstyr til andet end iphone. og det er alle telebutikker der er tale om her. nogle af butikkerne kunne så også godt sætte sig lidt større interresse i deres mobiler. når man kommer ind i en telebutik og søger god service, så for man det sjældent, med mindre du køber en iphone. heldigvis findes der nogle få butikker som har folk som har kendskab og lidenskab inden for andet end iphone, og de steder vil jeg sige at man får god service.

0 0
Benjamin Jensen 09-12-2011 22:06:13

Tør øjnene Villiam. Du kan ikke komme med andet end tuderi omkring iPhone. I det mindste kunne du da starte med at lære lidt om tegnsætning ;)

Du kan da få det meste udstyr til forskellige telefoner, men det er nu engang sådan, at iPhone er den smartphone der sælger bedst, og derfor er der også mest udstyr til den.

Eller du mener måske, at de skulle have et bredt udvalg til alle smartphones, som de sandsynligvis ikke ville få solgt alligevel?

Det er HELT sikkert ikke fordi de elsker iPhones, men fordi de tjener flest penge ved at føre dette udstyr, og de generelt ikke tjener meget på det hav af forskellige android mobiler, som jo skifter model hvert halve år. Men oftest kan du faktisk godt få det, men så skal det bestilles hjem.

Kan du se pointen, eller skal jeg stave det for dig? Hvis det er så slemt for dig, skulle du måske købe en iPhone?

0 0
hotpop 10-12-2011 16:27:57

Det er HELT sikkert ikke fordi de elsker iPhones, men fordi de tjener flest penge ved at føre dette udstyr, og de generelt ikke tjener meget på det hav af forskellige android mobiler, som jo skifter model hvert halve år.


Hvorfor skriver du sådan noget nonsens?
Alle der forhandler tilbehør til telefoner, tjener mest på tilbehøret. UANSET MÆRKET! Det er logik for burhøns.
Man kan godt have et vist udvalg til android telefoner, selv om de, som du skriver, udskiftes lidt oftere. Desuden skal du da ikke tro de tjener på Iphones!

P.s. lær selv lidt om tegnsætning. Du har lidt for mange kommaer.

0 0
Benjamin Jensen 11-12-2011 00:34:58

Nej, jeg sætter ikke for mange komma'er ;)

Det er jo ikke nonsens. Du skriver jo selv grunden til hvorfor man ikke vil føre samme antal af udstyr til android mobiler. Der er simpelthen for mange, og de fleste holder kun 6-8 måneder i salg.

Jeg har aldrig skrevet, at de tjener på iPhones, for det gør de ikke. Jeg tror der er mindre fortjeneste i dem, end stort set alle android telefoner.

Ja, det er udstyret de tjener penge på, men det er helt sikkert lige så stor foretjeneste på iPhone udstyr, som der er på på android udstyr. Der er helt sikkert også betydelig større omsætning i iPhone udstyr i forhold til Android mobiler. Der findes også betydelig mere udstyr til iPhones, end der gør til Android, så det giver vel mening at forhandle det i større stil end Android mobiler?

0 0
Villiam 11-12-2011 14:41:31

btw, så er der ikke noget der hedder android udstyr ;) mobilens os har intet med tilbehøret at gøre ;)

0 0
hotpop 11-12-2011 13:21:39

Jep.
Har lige læst det du har skrevet igen igen, og må sgu indrømme at vi jo faktisk er enige ;)

0 0
Villiam 10-12-2011 06:38:57

sgs2 er så sandelig også en mobil som sælger sig selv. faktisk bedre end iphone gør. men tilbehør, nej der slår intet iphone. problemet er bare at iphone er super for nogle folk, men langt fra alle. vi solgte faktisk selv masser af tilbehør til andet end iphone,og ja. jeg har selv været mobil sælger. iphone kan ikke dække mit behov, så nej jeg skal ikke have det. det er jeg for nørdet til at eje. og du kan stave, skrive, råbe, og alt hvad du vil til mig ;) hvis du har ondt i røven over jeg ikke kan det nudanske ztavelort, ja så lad være at skrive ;) men siden du har kunne svare på min besked, så har du jo kunne læse og tolke det hele, så hvad er dit problem ? ;) en ting er at være duskedreng, et andet er at være nørd ;) hvad er du ? :)

0 0
Benjamin Jensen 11-12-2011 00:26:58

Duskedreng?

lol du er bare for morsom!

Dit vid fortæller alt om dig ;)

0 0
Villiam 11-12-2011 14:39:35

ben, prøv at erhverve dig ind på telemarkedet før du snakker om tingene ;) du er kun bruger ;) så du ser faktisk ikke andet end statistik og alt andet på nettet. men i butikkens virkelige verden, der ser du ikke hvordan det er. og siden du siger at du kan læse alt om mig, og lære mig at kende ud fra det her. ja så viser det jo en hel del om hvor du har din viden fra, og netop hvor du mangler din viden fra ;)

0 0
Benjamin Jensen 12-12-2011 21:42:49

Villiam...prøv nu at læse lidt længere nede. Jeg har faktisk fornyelig arbejdet indenfor telebranchen.

Hov...nu faldt hele din argumentation til jorden, fordi du ikke har gjort dit forarbejde - igen!

0 0
Villiam 13-12-2011 00:52:49

hvis du har det, så burde du sgu da også vide at der ikke er noget som hedder android tilbehør. hvad er det for en ugennem tænkt fejl at sige ? mobilernes tilbehør er sgu da ikke styret af deres os, din kegle! ;) jeg tror du skal tage din udd. om igen siden du ikke engang kender forskel på en så simpel ting ;)

0 0
Benjamin Jensen 13-12-2011 15:51:10

Kegle??

Jeg kunne også nævne HTC, Samsung, Sony Ericcson, LG, Asus, Garmin, Huawei, Motorola osv osv osv!

Så kunne jeg nævne alle telefonerne, hver gang jeg skulle nævne det der kaldes "android" telebør.

Nu har jeg så fundet ud af, at du slet ikke har fattet min pointe, med at der er så mange telefoner at sælge tilbehør til, at det er betydeligt mere omkostningsfrit at sælge iPhone tilbehør, og derved har jeg svaret på dit relativ dumme spørgsmål.

Jeg tror alle andre end dig har fattet hvad der menes med Android tilbehør. Skulle vi være fluekneppere som dig, så er der heller ikke noget der hedder iPhone tilbehør, da der er forskel på de enkelte iPhones. Men jeg vil hellere kneppe kvinder end fluer, men hver sin lyst Villiam.

"Keglen" peger tydeligvis på dig Villiam....drik ud ;)

0 0
Villiam 13-12-2011 16:43:56

hmm, mig videne så findes der symbian, wp, blackberry, maemo og meego. har de måske ikke noget tilbehør ? en lettere måde at fordele tingene på, så enhver kunde kan forstå det, er iphone tilbehør og smartphone tilbehør. smartphones + tilbehør, det tjener man på. iphone + tilbehør, der tjener man på tilbehøret. men fattede du overhovedet min pointe inden du begyndte at diskutere ? kan jeg ikke forstille mig siden du stadig siger imod.

0 0
Benjamin Jensen 14-12-2011 02:46:37

Villiam...suk....

Køb dog for helvede dit tilbehør på nettet, hvor det er let at finde butikker der sælger det du gerne vil have.

Jeg går sgu da ikke ind i en butik og beklager mig over, at de ikke sælger tilbehør til min tlf. Det er der nemlig som regel en logisk forklaring på - en forklaring som du IKKE vil fatte.

I stedet sætter du dig og brokker dig over, at dine lokale telebutik ikke har et kæmpe udvalg i tilbehør til din smartphone.

Hvis man ikke har andet at brokke sig over, så er du godt nok en travl mand. Men det ses jo også tydeligt herinde, for dit brok kommer altid i enhver artikel omhandlende iPhones.

Get a life for satan!

Over and out!

0 0
Villiam 14-12-2011 15:19:30

vi havde tilbehør til alle de aktuelle mobiler. og er du klar over hvad handel på nettet gør ved de lokale ? det tror jeg faktisk ikke du er klar over. men så skal jeg da fortælle dig det. det får de lokale til at lukke ned! prøv og tænk dig til hvis alle de kunder du siger du har haft, bare handlede på nettet, ja så ville dig og konen være på spanden. den mest logiske forklaring for en butik, er nemlig at de kun tænker apple, og ikke at der faktisk findes meget andet der ude. og det er forkert!

0 0
Benjamin Jensen 15-12-2011 03:04:25

Jeg ved ikke hvem "vi" er, men er dit argument nu, at man ikke skal handle på nettet, for så udrydder det butikkerne?? Kan du blive enig med dig selv i hvad du mener?

For hvis grunden til at du ikke handler i butikker er, at de ikke handler med det tilbehør du vil have, så er de jo selv skyld i at de må lukke. Velkommen til det frie marked Villiam. Det er jo nok derfor at butikkerne gør sig så meget i iPhone udstyr, fordi det simpelthen sælger bedre, og der ikke er så stor udskiftning i telefonmodellerne.

I øvrigt vil jeg slet ikke være på spanden, hvis butikkerne lukkede. Jeg har aldrig arbejdet i butik, og kommer heller aldrig til det. Jeg tror mere på opsøgende salg ;)

Slut herfra!

0 0
09-12-2011 14:45:45

Noget af det trælse er at komme ind i en telebutik, vente en betydelig mængde tid på så efterfølgende at få at vide man skal ringe til selskabet... hvilket betyder han man efterfølgende kan spilde et kvarter eller mere af sit liv på musak imens man venter på at komme igennem til en medarbejder.

Jeg har oplevet det hos 3

0 0
Kim Harder 10-12-2011 15:07:48

En ting er, de måske ikke ved meget om produkterne, men hvis servicen så eller er ok, så kan man vel bærer over med dem :-)

0 0
x