Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Kunderne flygter fra Telia

Kunderne flygter fra Telia

Indtjeningen øges, men kunderne flygter. Telia har verdensrekord i kundeafgang, vurderer ekspert.

Hele 62 procent af kunderne hos Telias danske afdeling, forlader hvert år selskabet, skriver Dagbladet Børsen. Teleekspert John Strand fra Strand Consult vurderer, at der er tale om verdens største kundeflugt.

Kunde-gennemstrømningen anslås til, at være dobbelt så stor som i TDC. De 62 procent svarer til, at næsten to ud af tre mobilkunder forsvinder.

Billige mobiler har skylden

Telias adm. direktør Jesper Brøckner fortæller i avisen, at faste abonnementskunder og erhvervskunder har lavere afgang end taletidskort-kunder.

I 2004 boostede Telia kundedatabasen ved, at starte salg af billige mobiltelefoner med tilskud. Det betød, at kunderne efterfølgende smuttede til fordel for selskaber, som Telmore efter endt bindingsperiode.

John Strand mener, at reglerne i Danmark med maksimalt seks måneders binding af mobilkunderne koster mange penge for teleselskaberne. I andre lande er 12-24 måneders binding normalt.

- "De særlige danske regler koster Telia op mod 1 mia. kr om året", siger John Strand til Børsen.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

tommy 21-01-2009 17:15:57

for at få " låst tlf op " ska man aflevere den hos telia lort´s samarbejdspartner telecare i fiolstræde kbh - og det er sådan set ok - men de ska tlf et døgn og hvis man som i min situation kun har den ene tlf så er man sgu på skideren - det er så amatør agtigt hos telia - de kan heller ej finde ud af at melde til betalings service prøvede 4 mdr i træk men de magtede det ej - der gik meget tid med at ringe til kunde " service " og rykkere - jeg er totalt færdig med telia lort

0 0
15-11-2008 00:05:00

Jeg kan da godt forstå at folk flygter fra Telia. Jeg har været ude i en sag om overdragelse af telefon nummer der gik helt galt. Vi gik i en Telia butik for at få det ordnet, men deres fax virkede ikke så vi fik papirer med hjem for at skrive under og så sende dem til Telia. Vi sendte dem dagen efter og gik ud fra at så var det i orden. Men nej, efter godt 2 måneder modtog jeg en regning, jeg bor på lolland og regningen skulle have været sendt til Skjern. Jeg taler med Telia og forklarer dem sagen,men de påstår at de ikke har modtaget nogle papirer fra os. I mellemtiden er der sendt en ny regning til den gamle adresse som så går tabt, og det hele ender med en inkassosag. Jeg kontakter Telias kunde service og prøver på at få afklaret nogle ting, men jeg må flere gange spørge om det nu også var kundeservice jeg talte med. På et tidspunkt blev jeg tilbudt en chef samtale men da jeg sagde ja til det kunne det aligevel ikke lade sig gøre. Til sidst ringer jeg til Lindorff som er inkassofirmaet og taler med en der hedder Ole og ham er meget meddelsom om Telia. Han kan bla fortælle mig at Telia ikke vil overdrage et nummer hvis kontoen ikke er nulstillet. Det kan jo ikke lade sig gøre med mindre man får at vide at man skal slukke telefonen og gemme den væk i de 40 dage som en overdragelse tager for ellers er der jo løbende forbrug på den. Men nu er vi heldigvis ude af det lorte selskab og kan fortælle vidt og bredt om hvor jammerligt og dyrt det har været at være kunde hos Telia.
Kurt

0 0
15-11-2008 00:04:53

Jeg kan da godt forstå at folk flygter fra Telia. Jeg har været ude i en sag om overdragelse af telefon nummer der gik helt galt. Vi gik i en Telia butik for at få det ordnet, men deres fax virkede ikke så vi fik papirer med hjem for at skrive under og så sende dem til Telia. Vi sendte dem dagen efter og gik ud fra at så var det i orden. Men nej, efter godt 2 måneder modtog jeg en regning, jeg bor på lolland og regningen skulle have været sendt til Skjern. Jeg taler med Telia og forklarer dem sagen,men de påstår at de ikke har modtaget nogle papirer fra os. I mellemtiden er der sendt en ny regning til den gamle adresse som så går tabt, og det hele ender med en inkassosag. Jeg kontakter Telias kunde service og prøver på at få afklaret nogle ting, men jeg må flere gange spørge om det nu også var kundeservice jeg talte med. På et tidspunkt blev jeg tilbudt en chef samtale men da jeg sagde ja til det kunne det aligevel ikke lade sig gøre. Til sidst ringer jeg til Lindorff som er inkassofirmaet og taler med en der hedder Ole og ham er meget meddelsom om Telia. Han kan bla fortælle mig at Telia ikke vil overdrage et nummer hvis kontoen ikke er nulstillet. Det kan jo ikke lade sig gøre med mindre man får at vide at man skal slukke telefonen og gemme den væk i de 40 dage som en overdragelse tager for ellers er der jo løbende forbrug på den. Men nu er vi heldigvis ude af det lorte selskab og kan fortælle vidt og bredt om hvor jammerligt og dyrt det har været at være kunde hos Telia.
Kurt

0 0

Om brug af cookies