Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Lækket: Galaxy S5 er klar, når du siger “Hej Galaxy” bag rattet

Lækket: Galaxy S5 er klar, når du siger “Hej Galaxy” bag rattet

Lækket billede bekræfter, at Samsungs nye flagsskibsmobil får køre-funktion, der reagerer på dine kommandoer håndfrit.

Billede: Ny funktion på Galaxy S5 reagerer på
Billede: Ny funktion på Galaxy S5 reagerer på "Hi Galaxy".

Samsung lancerede deres nye flagsskibsmobil Galaxy S5 til årets Mobile World Congress i Barcalona, og her var der særlig fokus på sundhed og fitnessrelaterende sensorer og tilbehør. 

Samsung Galaxy S5 kan opleves i 3Huset d. 14. marts

Techgiganten har dog tilsyneladende andet end pulsmålere og løbesko i tankerne. Et lækket billede bekræfter, at de har lavet en “Driving Mode” funktion, der lader dig betjene mobilen håndfrit via stemmekomandoer. Det skriver KopenGalaxyS5 via BGR.

Samsung giver udviklere adgang til fingertrykslæseren på Galaxy S5

Billedet indikerer, at det er telefon, beskeder, navigation og musikdelen, der altså kan betjenes via funktionen. Det særlige interessante er dog, at denne stemmestyring tilsyneladende reagerer automatisk, når du siger “Hi Galaxy”. Hvis du synes at det lyder bekendt, så er det nok fordi, at Google i forvejen styrer Google Now-tjenesten ved kommandoen “OK Google” eller “OK Glass” på deres smarte briller. 

Galaxy Gear får turn-by-turn navigation

Selvom at implementeringen måske tyder tæt på løsningen fra søgegiganten, så er det godt for kommende Galaxy S5 ejere med smarte funktioner, der kan bidrage til sikker kørsel på vejen.

Kilde: KopenGalaxyS5 via BGR

 
Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Casper Gregorious 05-03-2014 17:00:33

Vil ikke ligefrem kalde det her for nogen vild nyhed da samsung allerede har lavet den funktion til SIII'eren

1 0
Casper Gregorious 05-03-2014 17:01:30

Og SII'eren

0 0
05-03-2014 15:35:50

Hmmm Så vidt jeg ved blev S Voice aka "hi Galaxy" lanceret før google now !!!!

6 1
Christian Taburnal Rasmussen 05-03-2014 13:15:01

vent nu bare indtil den kommer i butikkerne inden du udtaler grimt om galaxy s5

16 1
TF 05-03-2014 18:18:29

Jeg har intet grimt sagt om sgs5.

1 4
TF 05-03-2014 12:09:34

At dømme efter folks reaktion på præsentationen af sgs5 bliver det vist mest til "Farvel galaxy" :-)

2 19
Kloge Aage 05-03-2014 20:50:25

Det tror du da vist ikke engang selv på TF,der blev også grinet af Note segmentet, de grin er stivnet. Og mon ikke de sælger en 30-40 millioner af S5 når det kommer til stykket. Og ellers har Samsung jo noget på alle hylder - men selvfølgelig ikke til Samsung Haters, men dem er Samsung nok også lige glad med.

12 1
TF 05-03-2014 21:04:03

Som sagt jeg forholder mig bare til folks kommentare, hvor selv hardcore sammy fans siger de skifter til anden producent pga de er skuffede osv.

0 15
05-03-2014 15:35:06

http://bgr.com/2014/02/26/t-mobile-galaxy-s5-sales/

Helt farvel er det vist ikke.....

12 1
TF 05-03-2014 18:19:51

Hej jeg forholder mig bare til folks kommentare og så vidt jeg husker var du heller ikke glad ;-)

1 16
Peter Lyck 07-03-2014 08:22:36

Om SGS 5 kommer til at sælge godt vil tiden vise.

Men jeg synes ikke SGS3 og især ikke SGS4 har haft nok at byde på i forhold til konkurrenterne. SGS5 står endnu dårligere for der ikke virker til at være meget nyt.

Det er da fornøjeligt(det mente jeg ikke) at man kan hilse på sin Galaxy, men hvis det ikke blevet gjort mere intelligent siden sidst jeg prøvede det, så er det ikke meget værd. En simpel detalje, Samsung har end ikke gidet bruge tid på at man kan skifte enheder. Jeg gider ikke fortælle S-voice at jeg vil have mine resultater i meter, kilometer og celcius hver gang. Hun burde sgu da være klog nok til at forstå en kommando som beder hende om at skifte til europæiske enheder. Det er en detalje, men den er stor.

0 0
TF 06-03-2014 02:06:43

Det var LG du ovevejede at skifte til ikk ?

0 4
06-03-2014 09:02:23

Det kommer jo an på hvad de disker op med. Hvis det er det samme som alle de andre, så beholder jeg min S4.

1 0