Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Lang kø for at købe den nye iPad 2

Lang kø for at købe den nye iPad 2

Apple fans stod i eftermiddag i kø for at købe en iPad 2 ved salgsstarten i København.

Jess Duus, adm. direktør i Eplehuset, ses her med iPad 2 som blev sat til salg i Danmark klokken 17.00 fredag den 25. marts 2011.<br />(Foto: Jonas Rasmussen / Mobilsiden.dk)
Jess Duus, adm. direktør i Eplehuset, ses her med iPad 2 som blev sat til salg i Danmark klokken 17.00 fredag den 25. marts 2011.
(Foto: Jonas Rasmussen / Mobilsiden.dk)

Ingen andre gadget-producenter kan som Apple trække hype, køer og fulde huse. Salgsstarten på iPad 2 i Danmark var ingen undtagelse.

Fredagen startede godt nok noget sløvt med absolut ingen i kø hos hverken Fona, Humac eller Eplehuset. Men ud på eftermiddagen skete der for alvor noget, og køen begyndte at bygge sig op.

Hos Eplehuset var der nogle minutter før salget begyndte klokken 17 cirka 80 personer i kø - og det rapporteres, at Eplehuset har omkring 90 iPad til salg i dag.

Læs også:
 - Første danske anmeldelse af iPad 2

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Jacob 01-04-2011 19:31:50

Jeg tror den største forskel mellem android og iphone, er brugervenligheden.
Jeg har selv iphone, og mine kammerater har htc.
Ærlig talt så synes jeg at der er begyndt at lave mange flotte android telefoner f.eks. xperia arc, htc desire hd osv.
Men iphone har hele tiden haft et skridt foran de andre, det kunne du også se med iphone 4 da den blev lanceret. Mange af de andre firmaer, kigger på apples produkter for at gøre deres eget bedre.
Det er det samme med computerne, Mac book pro holder i omkring 10 timer. Men en normal pc på samme størelse, skal man være heldig, for at den vil kunne holde i halvanden time (måske to timer)
Det var det samme med Ipad, først kom den, og så lige pludsige.. bom, så var der bare 100 forskellige tablets på markedet.
Og jeg har prøvet Samsung galaxy tab, jeg synes den er rigtig smart, men den er bare alt for klodset i forhold til ipad.
Og så er det lidt mere stil over Apple end der er over mange andre mærker (efter min mening)
Og nej jeg er ikke apple fanboy osv. men jeg synes der skal være plads til alle.
Man gør jo heller ikke grin med dem der står i kø til slutspurten af Januar udsalg, pga. det er det sidste de har. Og det samme er det med ipad, det er ikke sikkert man får den en uge senere, hvis man ikke får den første dag.
Jeg synes det er barnligt, åndsvagt og jeg synes de skulle holde der mening for dem selv, bare fordi de har noget imod at der er nogen der vil være de første til at få et produkt, som de har ventet spændt på i lang tid.

0 0
Thomas Kristensen 28-03-2011 17:33:28

Jeg hader som sådan ikke apple, men forstår bare ikke hvad folk ser i Iphone

Jeg skulle hjælpe min kusine en dag med at sende billeder fra hendes Iphone 4 via bluetooth
For så at finde ud af at det kan den ikke
Seriøst... en enkelt ting som at sende filer via bluetooth kan den ikke engang
Man er nød til at jailbreake den, og det er altså ikke noget normale brugere gør
Hvorfor indbygge bluetooth, hvis man ikke engang kan sende filer, jeg ved godt at man kan bruge et bluetooth headset. men helt ærligt, det er altså for langt ude

Apple, har så mange regler, begrænsninger, særheder, fine fornemmelser at det skræmmer mig væk
Jeg kan godt lige selve Iphone, det er dens software der er noget lort
Men ligefrem at kalde den dumme og barnlige navne som Ipony eller hvad i nu ellers skriver.

Så, nu fik jeg vist forklaret hvorfor jeg er til Android og ikke Iphone :)
Jeg ville ikke engang stå i kø for en android mobil, det er spild af min tid
Og @Anderstoft du kan altså ikke sammenligne det med at stå i kø i et supermarked.
Med apple, så ved du på forhånd at du kommer til at stå i kø i rigtig mange timer
Hvis jeg vidste på forhånd at der var kø i fakta, så ville jeg vente til en anden dag.
Så den skal du længere ud på landet med, eller måske bare lige tænke en ekstra gang efter en bedre sammenligning :)

Men alt i alt, så er Apple's produkter, ren overdrivelse og blær
Nogle af dem må da have en lille diller, siden de skal tiltrække opmærksomhed på anden vis :)

0 0
David 03-04-2011 18:44:46

Det er meget sjovt som folk hænger fast i at ALT skal død og pine gøres på samme måde som man altid har gjort. Nej, man kan ikke sende et billede via BT og Apple computere har ikke floppy drev. Tilgengæld kan man med 2 klik sende billedet i fuld opløsning i en email via en en hurtig wifi eller 3g forbindelse, selv de billigste android telefoner kan modtage emails.

Det er rigtigt at mange studser over at man ikke kan sende filer via bluetooth, men er det i virkeligheden nødvendigt? Jeg mener det ikke.. Men det er jo en smagssag.

0 0
Erik jensen 27-03-2011 15:28:26

Kun dumme apple fans kan finde på at stå i kø, for noget så ligegyldigt..

0 0
Noia 27-03-2011 20:19:35

Ja ærlig talt.
Måske man skulle starte en mobiltrolling.dk eller trashapplestuff.dk så de bare kunne gå derind med deres latterlige kommentarer :)

0 0
Jeppe Andersen 27-03-2011 16:39:05

Gider du f*cke af? Luft dine holdninger i et Android/windows baseret forum!

0 0
Ann-Kristin Salminen 27-03-2011 07:56:44

Tog i elgiganten i Glostrup over middag i går lørdag. Der var udsolgt, men de sagde computercity havde 100 tilbage om morgenen. Og rigtig nok - de havde stadig mange tilbage. Kunne gå ind at købe 2 stk 32 gb 3G uden kø eller noget :-D næsten for godt til at være sandt :-)))))

0 0
Thomas Kristensen 26-03-2011 14:07:24

Jeg syntes det er vild sjovt, at der findes nogen mennesker som gider at stå i kø i flere timer
For at få noget Apple har lavet

Jeg har hverken og vil aldrig nogensinde stå i kø for at købe noget, lige meget hvad det er

Hvad er det der for folk til at stå og glo i så mange timer, bare for at få fat i en gadget ?

Syntes det er til grin :)

0 0
Jeppe Andersen 26-03-2011 16:04:30

Hvorfor gider folk tage på bil messe? Spil messe? Hvorfor tager mobilsiden til verdens største mobil menneske i spanien?

Fordi folk synes det er fed gadget og jo før du får den i hånden, jo federe bliver det.

Er der ikke noget du går op i ? En foldbold kamp? Det synes jeg jo er totalt til grin at se på ... men sådan er vi jo så forskellige :)

0 0
Anderstoft 26-03-2011 15:58:26

Du står vel i kø i supermarkederne?

0 0
Jesper 27-03-2011 00:25:12

...hmmm, Anderstoft, jeg tror faktisk ikke lige den sammenligning holder helt, men du føler dig jo nok trådt på, som den inkarnerede fanboi du er?!?
Som tidligere anført, så kan det undre, at folk gider stå i kø, for at få et lettere opgraderet version, af et i forvejen opreklameret produkt!
iPlad2 er sikkert fin, men at man ligefrem gider stå i kø, for at få lov at smide penge ud på det, kan undre.
Jeg er ikke speciel Appel-hater, men iPhony og iPlad er rent blændværk, og et suverænt eksempel på, at H. C. Andersen havde en pointe med "Kejserens nye klæder"!
Inden I nu hidser jer op, så har jeg faktisk en iPhony 3gs, og iPlad er absolut ikke ukendt for mig... og jeg syntes bare ikke, at de imponerer særligt meget! Jeg mener, hvem fa'n gider sidde og fedte rundt med ikoner?!?!?
Nå, men I er sikkert mægtigt glæde, og jeg vil da ikke tage glæden fra jer!

Forsæt endelig jeres hype!

God bedring! ;o)

0 0
Jesper 27-03-2011 00:31:15

...og husk nu at stille om til sommertid!
Jeg kan informere om, at uret skal stilles én time frem, og I iPhony- og iPlad brugere, må nok hellere liiige sikre jer, at jeres Playmobil...undskyld, jeres iPhony selv har fundet ud af det... og hvis den ikke har, så er det nok jeres egen fejl, for det er ihvertfald IKKE Æbles fejl!

Enjoy! :o)))))

0 0
Noia 27-03-2011 10:02:45

Jesper grow up -.-
Hvorfor skal vi høre på dine platte og barnlige kommentarer som iPhony og iPlad?
Come on, hold dem dog for dig selv, så vi andre kan få en ordentlig debat (og nej jeg er ikke fanboy, bryder mig ikke om alle deres produkter og deres priser er latterlige).
Men bare fordi jeg ikke synes Android OS er særlig fedt, kalder jeg dem da ikke for Crapdroid, og ikke kan forstå hvorfor folk har brug for gejl for at synes om en mobil. Hver sin smag selvfølgelig.
Eller måske skulle jeg trolle på deres Android nyheder? OMG FAILDROID DONE IT AGAIN!? :)

0 0
chris 26-03-2011 10:47:21

Hvormange Ipad2køberer mon ejer en ipad i forvejen?

0 0
Benjamin Jensen 26-03-2011 02:28:53

Ja, det er sgu for dumt at lave en lancering med tidspunkt, for derefter at fortælle kunderne, at de er reserveret. Det er simpelthen sådan noget der gør, at en lancering er en ligegyldig ting. Jeg tror ikke Apple er skide tilfreds med det stunt butikkerne laver. Gassen går jo ligesom af ballonen, hvis det er lettere at ringe ind og få sin Ipad2 end det er at stå i kø. Det er i hvert fald dårlig markedsføring.

Jeg er nok ikke den eneste der kommer til at tænke på Aldi i denne sammenhæng. :(

0 0
Carsten 25-03-2011 21:58:05

Syntes det er total tåbeligt at butikkerne sælger mere end en iPad 2 pr. kunde. De foder jo bare den blå avis med iPads til over priser. Jeg ved snart ikke om det er sælger på dba eller butikkerne der er mest dumme? Der er over 20 til salg nu.
Føler mig dum for at have ventet i kø for at blive taget ved næsen?

0 0
Tomasmj 25-03-2011 19:57:41

kan man godt anvende den med flere uafhængige brugere? - og er det nemt at skifte mellem dem?

0 0
25-03-2011 19:43:46

Hvorfor er det folk de gider stå i kø for at få noget de kan få to uger efter? Er det virkelig så vigtigt at flashe for sine bekendte?

0 0
Jeppe Andersen 25-03-2011 19:53:01

Altså æble haters gider vi altså ikke. Ligesom i ikke gider windows haters i jeres historie.

Det er for at være først. Primetivt men menneskeligt

0 0
Shawn S. Ø 28-03-2011 09:10:26

ØØ Jeppe hvor kom den der æble haters fra? du må da lide af forfølgelses vanvid he he

0 0
Kevin Lund 25-03-2011 17:52:33

.. i københavn som nr ca 20. Jeg kom kl 15.00. Hyggelig stemning og fik iPad 2 32Gb med wifi og 3G

Eplehuset KBH havde ca 90 iPads til køen.

0 0
Carsten 25-03-2011 17:37:34

Droppe ud af køen i Århus efter den ny iPad 2, stod i en kø hos Elpehuset med 15 mand og i Fona som nr. 36, spild af tid hvis man ikke vil have en med 3G. I Fona måtte man købe 4 pr. kunde og i Elpehuset 2. Fona Århus havde få ca. 80 stk hjem og Elphuset sagde de havde fået flere. Men Elpehuset havde sku stort set reserveret alle deres, de havde kun gemt 15 stk til køen. Fuck det er dårlig stil.

0 0
Jeppe Andersen 25-03-2011 17:41:39

Hvorfor er det dårlig stil? De giver blot kunderne mulighed for at reservere på forhånd ligesom blockbuster gør ved nye film titler ?

0 0
Carsten 25-03-2011 18:00:34

Jeg syntes det er dårlig stil at man ikke gemmer alle iPad til dem i køen, syntes det er fair hvis man kan blive skrevet op via deres webshop.
Desuden sagde ham fra fra elpehuset til mig i telefonen at det have mange flere end 80 stk til salg, og når jeg så kommer der ind og står i køb som kun nr 15, får jeg at vide hele lortet er reserveret, det holder sku ikke, så kunne han lige så godt have sagt det i telefonen.
Det er jo også total latterligt at hver kunde kan købe 4 stk ved fona og 2 stk, ved elpehause.

0 0
Jeppe Andersen 25-03-2011 19:53:52

Ja okay det kan jeg godt se. Nedtur, men ellers bestil den på Apple .dk og så får du den så snart lageret i Holland får nye på .. ja lager

0 0