Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Legenden er landet på kontoret - første indtryk

Legenden er landet på kontoret - første indtryk

Testen er i gang! Vi har netop modtaget HTC Legend på kontoret og nu skal det vise sig, om den indfrier forventningerne. Som det første kan du se en stak rigtige fotos af mobilen og læse vores første indtryk.

Aluminium gør en forskel på oplevelsen af en mobiltelefons kvalitet. HTC Legend er skåret ud af ét stykke metal og det betyder ingen samlinger og skarpe kanter. Allerede nu, er det fysiske udtryk godkendt.

Batteri, hukommelseskort og SIM-kort indsættes i bunden, hvilket er lidt bøvlet og gnidret. Heldigvis er det ikke noget man skal bruge hver dag. Men smart at man ikke skal brække hele det flotte design fra hinanden.

Opsætningsguiden er i forhold til HTC Hero forbedret og justeret i kanterne. F.eks. søger den nu på hukommelseskortet efter tidligere indstillinger. Har du f.eks. nulstillet mobilen til standardindstillinger eller opdateret system-softwaren, kan Legend i opsætningen genetablere adgangskoderne til trådløst netværk osv.

Selvom processorkraften kun er steget fra 528 MHz på HTC Hero til 600 MHz på HTC Legend, er forskellen på den hastighed man som bruger oplever, markant anderledes. Legend virker LANGT hurtigere og noget mere kvik i vendingen.

Skærmen er i øvrigt rigtig rigtig flot. Farver og kontrast står 'lige i skabet'.

Nu er spørgsmålet, hvordan mobilen klarer sig på den lange bane. Holder den hastigheden oppe? Er den stabil? Hvor længe holder den strøm? Hvordan er billederne fra kameraet?

Testen er i gang! Følg med her på Mobilsiden.dk

Læs også:
 - Google vil have Nexus One til Danmark
 - Vind en HTC Legend

Billeder af HTC Legend


HTC Legend - billigste pris fra -kr.
Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Willem 13-03-2010 15:59:08

Hej John!
Tak for jeres gode website som jeg kigger på hver eneste dag! HTC Legend er lavet af aluminium kan jeg se.. men ved du om HTC Desire's bagklap er også lavet af aluminium- eller plastic..
mvh, Willem

0 0
Mobilsiden.dk 13-03-2010 16:28:33

Hej Willem. Tak for de pæne ord. Det er kun Legend som er udført i aluminium. Desire er, så vidt vides, i plastik.

0 0
Donovan 13-03-2010 09:58:23

Nogen der hved hvornår HTC HD Mini kommer til Danmark?!?!?!

Og vil i eventuelt ikke også lave en test af den, når den gør?:D

0 0
Mobilsiden.dk 13-03-2010 10:27:04

HD Mini skulle komme i april måned. Vi tester naturligvis :-)

0 0
Brian 12-03-2010 22:01:50

hvordan og hvad kan man gøre i lodret og vandret stilling?

0 0
Mobilsiden.dk 13-03-2010 10:25:34

Vandret/lodret bruges i billeder og internet-delen. Der er ikke nogle horisontal visning af f.eks. hjemmeskærmen eller menuen.

0 0
Visky83 12-03-2010 19:26:18

Ingen som kan hjælpe mig vedr. mit spm. om datahastighed?

0 0
Mikkel 12-03-2010 17:03:58

Bliver spændende at høre hvad mobilsiden har af meninger om de nye telefoner, har selv bestilt en Desire, men da de begge bliver lanceret med android 2.1 så bliver det jo også meget spændende at læse om Legend

0 0
Peter Hviid 12-03-2010 15:50:16

går kun og venter på at den kommer til salg i butikkerne...

nogen der ved hvornår dette ca kan ske?

0 0
Per Hansen 12-03-2010 22:15:23

Legend skulle komme sidst i marts og Desire midt i april

mvh

Per

0 0
vonGoldschmidt 12-03-2010 15:03:27

Endelig. Har ventet med længsel om jeres test af Legend. Synes generelt den har fået gode anmeldelser, så håber det samme gør sig gældende her.
Ser frem til at læse den fulde anmeldelse.

0 0
Nickell 12-03-2010 14:04:04

Hej på Mobilsiden,

kan det passe at der er endnu en Android mobil på vej fra HTC? Jeg så at Engadget skriver om HTC Invincible...

Er det en ny, eller blot et andet navn for Legend eller Desire?

Hvis det er en ny, så synes jeg at det er plat at ikke annoncerer årets mobiler på en gang...

0 0
Mobilsiden.dk 13-03-2010 10:23:32

Hej Nickell. Hvad HTC eventuelt er på vej med kan jeg ikke sige noget om - da jeg ikke ved det. Men som altid med rygter, skal man lige tage det med et gran salt.

I øvrigt er der ingen producenter, der annoncerer hele årets mobilserie på en gang. I så fald ville resten af året jo blive lidt kedeligt :-)

0 0
Visky83 12-03-2010 13:53:18

Hej,
Jeg har et spørgsmål som jeg håber I kan hjælpe med selvom det ikke kun vedrører Legend (som jeg overvejer at købe). Jeg kan se at turbo-3G har teoretiske hastigheder på op til 7,2 Mbit men det er der jo stort set ingen af udbyderne af mobilt bredbånd der kan levere (f.x. Onfone 1Mbit, Telmore 1/2 Mbit osv.), betyder det så ikke at man slet ikke for fuld udnyttelse af sin mobils kræfter eller er det bare mig der er galt på den?

Jeg ved dog godt at 3 kan give teoretiske 21 Mbit men udover dem?

0 0
Mobilsiden.dk 13-03-2010 10:21:52

Hej Jeppe. Hvis du kun har en dataforbindelse som tilbyder 1 Mbit/s så vil du naturligvis ikke udnytte mobilens muligheder til fulde... Men da den har trådløst netværk, så kan du jo sagtens opnå en højere hastighed ved at forbinde til et sådant.

0 0
CPA 12-03-2010 12:40:31

Tester i amoled skærmen i sollys? Har hørt at ikke alle amoled skærme klare det så godt.

0 0
Mobilsiden.dk 12-03-2010 13:44:41

Hej CPA. Det skal vi nok være opmærksomme på. Det kræver bare lige at skolen skinner :-)

0 0
Daniel Jørgensen 12-03-2010 12:14:49

Er mega spændt! Er nemlig meget i tvivl om jeg skal have legend eller desire. Har lige pt en hero så kan godt være at legend vil blive for kedelig. Laver i også en test af desire?

0 0
Mobilsiden.dk 12-03-2010 12:35:25

Hej Daniel. Vi tester naturligvis også Desire når den frigives til journalister.

0 0