Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Lejer 50 iPads for 289.000 kr

Lejer 50 iPads for 289.000 kr

Erhvervs- og vækstministeriet har lejet 50 iPads for den nette sum af 289.000 kr.

Erhvervs- og vækstministeriet har for nyligt lejet hele 50 iPads for 289.000 kr., det skriver bt.dk.

Dette betyder, at hver enkelt iPad har kostet 5.780 kr. at leje. Udlejningen lyder på 50 iPads til låns i to dage, hvilket betyder at timeprisen lander i omegnen af 120 kr. pr. iPad.

Til sammenligning, koster en iPad 2 16 GB Wi-fi udgave i omegn af 3.500 kr. og så er man ejermand af enheden, til evighed.

Erhvervs- og vækstministeriet har dog ikke lejet nogle helt almindelige iPads, for i de 50 iPads, er der opsat en hjemmeside, Wi-Fi netværk og et program til mødestyring.

Opgaven har været sendt i udbud, hvor flere virksomheder har kunne byde ind på opgaven, om at levere de 50 iPads, inklusiv opsætning.

Her var det IT virksomheden Wizerize der løb med opgaven. Dog har investeringen vagt så megen opsigt, at Erhvervs- og vækstministeren Ole Sohn nu må stilles til regnskab i folketinget.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Peter 07-02-2012 12:55:12

Det er sgu da ikke kun leje af de 50 iPads der er betalt for, men derimod en komplet løsning. Man ville kunne lave tilsvarende fantastiske historier om at en kommune eller privat virksomhed har givet millioner for nogle nye skærme og tastaturer! At de så tilfældigvis giver mulighed for at understøtter en række arbejdsproceser er så ligegyldigt, for software og konsulentbistand er jo gratis...

0 0
Anders W 07-02-2012 15:43:26

En komplet løsning af hvad??

Man har vel ikke bedt dem om at udvikle en webside og et mødesystem på en iPad som man kun skulle bruge i to dage??

Det giver mere mening hvis man havde indkøbt den samlede løsning til afdelingen til fremtidig brug. Men der er altså tale om at disse iPads er lejet i 2 dage. Man må vel formode at programmerne følger iPads'ene.

0 0
Peter 07-02-2012 16:19:12

Af det der nu engang står i udbudsmaterialet, og ikke bare den overskrift som BT og en række andre medier morer sig med at piske en stemning op omkring.

0 0
07-02-2012 22:02:04

Uanset hvad, 200.000+ for 2 dages leje er fandme klamt, når de samme idioter af politikere står på borgen og piver om fattigdom i Danmark. Har kun en ting at sige om danske politikere, fy for den lede.

0 0
Allan 07-02-2012 09:44:11

Og prøv så at lægge udbudsprocessen oveni. Udarbejdelse af officielt udbudsmateriale, adskillelige leverandører skal udarbejde svar, svarene skal vurderes og der skal forhandles en endelig aftale på plads...

Nogle gange må man tage sig til hovedet, men det sker jo "in the interest of fair competition"...

0 0
Peter 07-02-2012 16:11:07

Ja, det er vigtigere at det er retfærdig, end at det er billigt.
Samme problem med de fantastiske nummer-strimler der er blevet indført alle mulige steder, for at sikre ingen bliver snydt i en langsom kø. Nu er der så bare meget længere ventetid imellem hver kunde, så kunderne har reelt en længere gennemsnitlig ventetid, men nu er det bare retfærdig. Eller også skal virksomheden have flere folk siddende og ekspederer. (Og hvem mon der betaler disse ekstra udgifter i den sidste ende?)

0 0
JP 07-02-2012 10:28:36

Det værste er at der var 2 andre som bød på opgaven og de var dyrere!!!

0 0
DX 07-02-2012 09:33:18

Endnu et bevis på at landet ledes af tumper !

0 0
vonGoldschmidt 07-02-2012 09:43:29

Helt enig. Er ideen ikke ved at leje, ikke at man betaler mindre end produktet koster? :P

Men siger historien noget om, hvilken iPad der er blevet lejet? For til den pris burde de virkelig få 64 GB Wifi+3 versionen.

0 0
Mazzen 07-02-2012 11:01:06

Endnu mere latterligt er det vel at de i det hele taget har behov for at der SKAL være en Ipad når man kan se at f.eks. en HTC Flyer kan anskaffes til 2800 uden abonnement binding eller andet.

Der vil der allerede være sparet de første 35000 kr ved køb af en FLyer istedet for ipad, dvs at der állerede er de første 5 danskere hvis hårdt optjente skattepenge er sparet.

Iht til opsætning, så er det ikke sværere end et lille barn kan finde ud af det.

Self skal man så måske ha en mere teknisk anlagt person til at gøre noget ved selve programmet.

Men kort sagt, så vil de kunne ha gjort det hele for lidt mere end det halve.

0 0
ihk 07-02-2012 20:19:43

det ser mest luksus ud med en iPad, der i øvrigt er langt mere stabil and de 1000+ andrioder

0 0
Dick Taid 07-02-2012 23:17:28

"det ser mest luksus ud med en iPad, der i øvrigt er langt mere stabil and de 1000+ andrioder"

Med venlig hilsen
AppleiPhone, 5 år.

0 0