Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   LG: Alligevel problemer med Optimus 2X

LG: Alligevel problemer med Optimus 2X

LG er blevet opmærksomme på problemet med topmodellen Optimus 2X, der fryser og genstarter. En software-opdatering er på vej.

LG Optimus 2X har problemer, bekræfter LG nu. (Foto: Mobilsiden.dk)
LG Optimus 2X har problemer, bekræfter LG nu. (Foto: Mobilsiden.dk)

Brugere af både udviklerforumet XDA og Mobilsiden.dk har oplevet problemer med LG Optimus 2X, der genstarter, slukker og fryser i sort skærm.

LG's danske mobilchef Morten Aagaard svarede dengang på tiltalen, at LG ikke kendte noget til problemerne.

Men nu er LG blevet opmærksomme på, at der faktisk ER et problem med topmodellen Optimus 2X. Problemet ligger i softwaren, og skulle nu være fikset.

LG har sendt følgende statement til Mobilsiden.dk:

- “LG er opmærksom på, at visse Optimus 2X brugere lejlighedsvis oplever, at produktet kan fryse eller slukke vilkårligt. Det nordiske marked har været et af de første til at sælge Optimus 2X, og vi har solgt et betragteligt antal enheder. Tilbageleveringsraten er lav og inden for fejlmarginalen, og det er kun et begrænset antal kunder, som har oplevet situationen. LG beklager ikke desto mindre meget den ulejlighed, som dette har medført.

Vi har fundet årsagen til problemet, og har udviklet en softwareopdatering til at afhjælpe dette. Opdateringen er på nuværende tidspunkt ved at blive sendt ud i samarbejde med vores distributører. Tidspunktet for hvornår opdateringen vil være tilgængelig afhænger af de enkelte distributører.

LG bestræber sig på at udbyde enheder af højeste kvalitet og arbejder hårdt på at sikre, at brugerne har en kontinuerlig og god smartphone oplevelse. Vi beklager endnu en gang ulejligheden.”

Inden for kort tid vil software-opdateringen blive frigivet.

Det ligger endnu ikke fast, hvornår eller hvordan opdateringen bliver tilgængelig for brugerne - men højst sandsynligt bliver det lige efter påske.

Læs også:
- Massive problemer med LG Optimus 2X
- LG afviser problemer med Optimus 2X 

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

musen24 02-05-2011 15:46:10

ville høre om der er nogen der har modtaget en opdatering ???

0 0
spawn 04-05-2011 15:41:05

Nej - ingen har fået nogen opdatering
- der er ikke nogen opdatering !!
Der er kun den allerede frigivede basebånd opdatering som ikke løser disse problemer.

Alt snakken om en opdatering der skal løse dette problem er en and - det er varm luft fra LG blot for at få kritikken i diverse forummer til at stilne lidt af.

Det er enten bevist løgn og latin - eller simpel inkompetence fra alle i LG lige fra udviklingsafdeling til presseafdeling hvis deres udtalelser reelt har refereret til den allerede udgivede baseband opdatering

Inkompentence fordi denne opdatering for det første ikke løser problemet, og inkompetence fordi denne opdatering allerede var frigivet da produktchef og presseafdeling først udtaler at der ikke er noget problemer, og siden udtaler at der alligevel er et problem som skulle blive løst med en opdatering.

Der er ingen hjælp eller løsning fra LG, og senest kun en presseinformation om at en opgradering til Gingerbread (der måske kunne løse noget) først kommer til juni/juli

Glem det - returner din mobil medens du kan (hvis du kan) - det er den eneste reelle løsning. Og køb noget andet istedet.

LG har endnu engang bevist deres uduelighed.

0 0
John 30-04-2011 12:10:37

LG lukker kun lort og lagkage ud og jeg er færdig med dem. Har i dag taget konsekvensen og returneret min LG Optimus 2XLort.

0 0
Jeppe 07-06-2011 19:50:50

ved brug af fortrydelsesretten? eller er der en anden metode?..

0 0
spawn 29-04-2011 15:51:05

endnu ;(

0 0
John 27-04-2011 12:18:34

LG VÅGN OP!!!!!!!!!!!!!!

0 0
Michael 26-04-2011 23:18:19

Jeg var optimist i går.. :-( idag har jeg haft tabt netværksforbindelse, indtastet pinkoden en del gange og telefon gik til sidst i sort og kunne ikke tændes og måtte have dødmandsknappen (tænd/sluk og lyd ned i 6 sek,) dvs. reset og alle opsætninger røg.

Øv øv øv ikke godt nok.

LG optimus 2 x er en dejlig let designet telefon med en god brugerflade - men ak softwaren er fejlfyldt - LG kom nu med en rettelse eller bedre en opdatering til Gingerbread - nu

0 0
spawn 26-04-2011 23:27:45

Ja - og det er så ærgeligt.
Jeg er ellers superglad for mine Optimusser, syntes designet og størrelsen er perfekt, lige som jeg vil have det (samsung og htc's er lidt for store efter min smag), byggekvaliteten fin, kan lide skærm og alting. Når den spiller så er jeg meget tilfreds, meen der er altså lige nogle software bugs der gerne må rettes - og ja især må Gingerbread opdateringen (som den oprindelig var annonceret med og som mobilen burde være født med) gerne komme inden alt for længe - og helst inden brugerne mister tålmodigheden ;)

0 0
lsj 27-04-2011 03:13:34

a bit too late now :( og sikke en skam for som du skriver er byggekvaliteten og alt du skriver godt... bare en skam det er noget bras med softwaren

0 0
lsj 26-04-2011 15:38:45

min optimus 2X er blevet sendt tilbage i dag... istedet for kommer der en samsung GS2 i min lomme... det lovede godt med den nye LG... men aldrig mere skal jeg have den igen. og det var ikke min føste Lg telefon... en rigtig stor skam for designet er alt for fedt på optimus 2X. men vil sku have en fon der virker og er stabil.

0 0
spawn 26-04-2011 19:38:16

Jeg må desværre også sige at hvis vi ikke snart ser dels den annoncerede opdatering der skal fixe bsod/genstarts problemerne (IKKE v10b/baseband opdateringen som IKKE løser problemerne !!!) - samt en ny opdatering snart (gerne til gingerbread) som fixer de andre kendte software fejl så giver jeg også op og så ryger mine 2 LG Optimusser også retur.

Det er simpelthen for øv at have en "topmobil" der er understøttet af et så talentløst software team.

Lige nu er jeg mest bekymret for om informationen fra LG handler om v10b/baseband opdateringen - og pressemeddelelsen mere handler om at forsøge at få den dårlige omtale til at tie end om at løse problemerne.

Vi skal heller ikke glemme at BSOD/Genstarterne på ingen måde er de eneste software fejl der findes på Optimussen. Der er flere andre helt åbenlyse fejl og problemer som mangler at blive løst.

Hvis disse ikke også snart løses - så vil den første umiddelbare salgs succes i de par måneder hvor der ikke var andre dual core mobiler på markedet meget hurtigt dø ud og alt salges gå til de andre mærker.

0 0
lsj 26-04-2011 22:02:50

du har skam helt ret... men det skal sku bare virke.. bare man kunne få LG`s design med samsungs indmad.. det ville være for fedt..

0 0
Michael 26-04-2011 00:04:52

Hej
Jeg her oplevet de samme problemer med frys og genstart og mange gange har jeg måtte indtate pinkoden efter endt opladning jeg har oplevet at mobilnetværket er faldet ud og har krævet reset af APN opsætningen. Jeg har den 23/4 kørt en opdatering via Wifi og efter en genstart af telefonen virker det som problemerne er afhjulet.
versionen hedder v10 b version FRG83G kerneversion 2.6.32.9 grundbånd 1035.21_20110405. Synes telefonen er super og lige til.
Er interesseret i hvornår der kommer update til androide 2.3

0 0
doosie 24-04-2011 11:16:13

har opdateret min optimus 2x. Men den har stadig de sammen problemer med at den fryser og at fonen genstarter og bare virker sløv idet, selvom den har dualcore...

ville høre om opdateringen har virker på andres optimus eller i satdig har de sammen problemer om før?

0 0
John 24-04-2011 12:29:51

Har lige checket min tlf. og nettet og den melder ikke om at der er ny software opdatering ?. Du sikker på, at det ikke er 10B opdateringen som kom for et par uger siden ?.

0 0
spawn 23-04-2011 12:31:07

Nu har jeg læst informationen igennem nogle gange og jeg undrer mig en smule over teksten i Erik Anderson's mail "Uppdateringen rullas just nu ut globalt, och finns redan tillgänglig för konsumenter i Norden via FOTA"

Angiveligt skulle den altså allerede være tilgængelig FOTA i Norden og ikke først efter påske.

Det får mig til at blive en smule bekymret for at den opdatering de taler om her er den baseband opdatering til v10b som de lige har sendt ud for 1-2 uger siden - for jeg har endnu ikke hørt om nogen i Norden der har fået andre opdateringer end den.

Hvis det er baseband opdateringen de refererer til i disse mails, og ikke en ny opdatering - så løser den ikke problemerne med BSOD eller tilfældige genstarter.

hmmmmmmm

0 0
John 24-04-2011 12:33:21

Enig, jeg er også begyndt at tvivle. Har besluttet at hvis der ikke kommer nogen opdatering ud i dagene i næste uge, så kommer min retur og jeg skal ALDRIG mere nogensinde eje noget som helst der står LG ( LORTE GREJ ) på.

0 0
claus høyer 20-04-2011 11:58:22

Et tip til alle jer der vil opgradere: Under min opgradering (LG 2x, 2.2.2, ikke rootet) stoppede kommunikation med PC. Sidste udvej var at aflevere bæstet til reperation. LG support HAVDE HØRT OM PROBLEMET, som vistnok kunne undgås hvis man istedet for at opgradere via PC gik direkte på LG med WiFi. Tænk at sende sådan et skodprodukt i produktion, der er nogen der bør have røde ører. Jeg er ellers godt tilfreds med selve telefonen, men software og hjemmeside hos LG er under al kritik. Det er sgu ikke i orden.

0 0
musen24 20-04-2011 12:45:07

Hvad mener du med gå direkte på LG med wifi? Har nemlig også problemer med og opdatere via computeren.

0 0
claus høyer 20-04-2011 12:59:36

Så vidt jeg forstod bruge opdateringsfunktionen i "indstillinger"

0 0
musen24 20-04-2011 13:06:55

ok skulle lige være sikker på det var det du mente : )jeg har ingen tilgængelige opdateringer der endnu, men håber den snart kommer.

0 0
Peter 20-04-2011 00:00:04

Det var på tide at LG erkendte at der var problemer med LG Optimus 2x.

En af årsagerne til at LG ikke havde fået så mange rekalmationer, er måske at fejlen er til at leve med, frem for at skulle undvære sin telefon i 3 uger.
Hermed må påstandende om at det skulle være konkurenterne der har skrevet indlæggene om problemer i div. fora være manet i jorden

0 0
John 19-04-2011 18:29:10

Jeg har modtaget nedenstående svarmail fra Erik Anderson, som er LGs nordiske chef, og han bekræfter ligeledes at der er en OTA opdatering på vej.

--------------------------------------

Hej John,

LG är medvetna om att vissa konsumenter som köpt Optimus 2X har upplevt att telefonen slumpmässigt stänger av sig själv. Norden är en av de första marknader som sålt Optimus 2X och vi har levererat ett stort antal enheter till konsumenter. Antalet returer och samtal till service har varit inom felmarginalen för felaktiga telefoner, så problemet drabbar bara ett begränsat antal konsumenter. Men LG beklagar de besvär som dessa har upplevt.



Vi har upptäckt roten till problemet och har tagit fram en mjukvaruppdatering som ska lösa det. Uppdateringen rullas just nu ut globalt, och finns redan tillgänglig för konsumenter i Norden via FOTA. LG arbetar hårt för att erbjuda högkvalitativa produkter och att försäkra att användarna har en bra upplevelse med sin smartphone. Vi ber återigen om ursäkt till användare som upplevt problem med sin telefon.



Mvh Erik

0 0
Ulrik 19-04-2011 15:46:06

Der er ingen opdatering OTA eller via LGMobile update program.

Er der nogen, der kan bekræfte, at de har modtaget en opdatering i dag? Hvis ja, hvad er så versionsnummeret?

0 0
spawn 19-04-2011 16:06:47

Tror ikke den er ude endnu
Den opdatering cJoy har fået på er nok bare opdateringen fra 10a til 10b med ny baseband som har været tilgængelig en uges tid eller 2 :)

0 0
Jesper 19-04-2011 14:56:18

Det er godt gået af LG.

Hurtig respons og ærlighed er vejen frem.

Nu bliver det spændende at se om brugerne også oplever at problemerne bliver løst.

Jeg vil hvert fald ud og se om jeg kan finde mig en O2X.

0 0
cJoey 19-04-2011 14:43:52

Jeg er i gang med at opdatere nu...

:-)

0 0
daniel 19-04-2011 14:49:58

Hvor har du fået opdatering fra? Den er ikke klar OTA her i hvertfald :-)

0 0
spawn 19-04-2011 14:48:09

OTA eller gennem kabel ?
Min kan ikke søge ota opdatering nu - siger jeg kun kan søge 1 gang hver 24 time

0 0
May Frederiksen 19-04-2011 15:17:43

@Spawn: Jeg stillede selvfølgelig samme spørgsmål til LG, men det ved de endnu ikke præcist. Vi holder øje, og I må endelig gøre det samme, og give lyd.
Mvh. May, mobilsiden.dk

0 0
spawn 19-04-2011 15:27:23

Helt ok - jeg kan sagtens vente til efter påske eller hvornår den nu bliver godkendt hos teleselskaberne

Det vigtigste er at LG nu er blevet opmærksomme på problemet og aktivt forsøger at løse det

Det er rigtig glædeligt at se :)

0 0
cJoey 19-04-2011 14:56:35

Det må være OTA, jeg har dog ikke noget simkort i så det gjorde jeg over trådløst netværk.

0 0
spawn 19-04-2011 14:32:09

mange tak

0 0