Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   LG dropper trådløs Nexus 4 oplader

LG dropper trådløs Nexus 4 oplader

Den trådløse oplader til Nexus 4 kommer ikke på markedet i Danmark.

Nexus 4. (Foto: John G. Pedersen).
Nexus 4. (Foto: John G. Pedersen).

Da Nexus 4 blev præsenteret blev der lovet en trådløs oplader til produktet, hvilket fik teleselskabet 3 til at gå ud med en kampagne, der gav Nexus 4 køberne mulighed for at få opladeren med.

Men 3 har netop meddelt kunderne, at de når får krediteret 599 kroner på deres kommende regning.

- ”Vi kan ikke få opladerne leveret. Det har heller ikke været muligt at få en leveringsdato. Derfor får kunderne nu pengene retur”, siger kommunikationschef Stine Green Paulsen.

LG mangler svar

LG i Danmark har besluttet, at droppe den trådløse oplader på det danske marked, da baglandet heller ikke har nogle datoer klar.

- ”Vi kan ikke få svar fra vores svenske hovedkontor eller fra Google, der står for Nexus 4. Derfor har vi besluttet ikke at sælge opladeren. Vi kan jo ikke lade kunderne vente, når vi ikke kan give dem en dato,” fortæller LGs danske chef Morten Aaagaard.

Årsagen til, at LG skal have svar fra Google, vedrørende den trådløse oplader er, at det er Google der står for Nexus-produktet.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Jesper Søgaard 24-04-2013 15:07:27

Det er skuffende læsning, det her. Efter skuffelsen med LG 2X svor jeg at jeg ikke ville købe LG igen, hvilket betød at jeg sprang over Nexus 4. Da LG så lancerede Optimus G vakte det min nysgerrighed, specielt grundet den flotte anmeldelse her på mobilsiden.dk.

Nu er LG så tilbage som vi kender dem! Jeg skal ikke eje et LG produkt så længe de ikke tager deres kunder mere seriøst. Det er løftebrud på løftebrud fra denne gigant. Skuffende!

0 0
Peter Frederiksen 25-04-2013 01:09:29

Der blev også lovet en trådløs lader til S3 sidste år, den er stadig ikke dukket op, dog kan man købe 3. parts fra Zen og andre..

Jeg har læst at Nexus 4 ORB laderen, har haft en del bøvl på diverse foraer.
Og det ser ud til at LG har fjernet den fra sin US webside.

Dog er der 2 andre QI ladere på vej WCP-300 og WCP-700.. (google dem! hvis interesse)
Desuden kan man få 3. parts QI ladere på amazon både i DE og UK..

Samsung, Huawei, LG og HTC har fornyeligt meldt sig ind i Powermatters.org alliancen, om de dropper den alliance, som står bag QI, som hedder et eller andet er uvist..

0 0
25-04-2013 09:07:22

Ja var også skuffet over at der ikke kom en oplader til s3. Især når den nu er klar til det. Håber ikke de laver samme stunt med s4....

0 0
Peter Frederiksen 25-04-2013 12:49:46

Tror det ikke, du kan bestille Lader og ladecover på Proshop...

Har fået mit S-smart cover, nu mangler jeg bare telefonen.... hvilket jeg bestilte for 2 uger siden.

http://goo.gl/hOFzO

Det ser ud til at alt udstyr forhandles af Proshop, ja, selv badevægten!

hmmmm. Jeg fik mit black cover igår til 295.-, nu koster den 379 kr,- :-( det hvide koster stadig 295!

0 0
Jimmy Knudsen 23-04-2013 21:17:26

Jeg ved godt LG ikke har gjort sig heldigt bemærket med O2X (har selv sådan en), MEN vær fair. Som der står i artiklen: "Google, der står for Nexus 4."
Dette fortæller MIG at det er GOOGLE der er ligeglade med DK... ikke LG. Fair skal være fair.

0 0
Jesper 24-04-2013 09:10:55

Google eller LG. Ansvaret for Nexus 4 lader til at skøjte lidt rundt.

Ved software fejl mener LG at det er Googles ansvar, men når det kommer til prissætningen, så fik danskerne jo lov til at betale næsten dobbelt så meget for telefonen ift. vores tyske naboer fordi det pludselig var LG der stod for salget i Danmark. Og når nu det er LG der står for salget af Nexus 4, så skulle man da tro at det også var LG der stod for salget af den lader de i øvrigt selv producerer, men nu er det så Googles ansvar?

Jeg tror der er noget helt fundamentalt galt med denne her Nexus konstruktion. I hvert fald i de lande, hvor det ikke er Google alene der sidder med ansvaret for salg, service og distribution.

0 0
Thomas Larsen 23-04-2013 21:35:22

Du mangler lige "Vi kan ikke få svar fra vores svenske hovedkontor eller fra"

0 0
Jimmy Knudsen 23-04-2013 23:36:29

point taken :)

0 0
TF 23-04-2013 20:00:41

Kan man Ikke bare bruge en anden, feks den fra nokia ?

0 0
Nrik 24-04-2013 08:46:49

DON'T...use the Nokia charger!!! Det får LG'en til at fløkke glasset.

0 0
Nrik 24-04-2013 08:52:59

...det er højst sandsynligt netop det der er LGs problem og ikke Google certificeringen, eller også er det derfor at Google ikke vil godkende laderen. Med den styrke der skal til for rent faktisk at oplade batteriet bliver Nexus 4 for varm så den går i stykker. Og hvis de skruer ladestyrken ned til et sikkert niveau, så oplader den slet ikke, hvilket nok også er årsagen til at Samsung aldrig lancerede en trådløs oplader til Galaxy S3. Jeg skal understrege at det er formodninger, men det er en kendt sag at den trådløse Nokia-lader får LG Nexus 4 til at gå i stykker, så lad være med at prøve det. For dårligt? Næh...de to apparater er bare ikke bygget til hinanden. Brug den almindelige lader med ledningen på.

0 0
Thomas Larsen 23-04-2013 20:15:20

Du kan godt bruge et alternativ, men den nokia lader (som også bruges i Fatboy opladeren) virker desværre ikke særligt godt med Nexus 4.

Men ellers skulle der ikke være et problem.

0 0
TF 23-04-2013 20:22:02

Det var synd for den fatboy er da lækker :-) men vis en anden kan bruges er problemet jo ikke så stort heldivis.

0 0
Villiam 23-04-2013 19:15:13

så undrer lg sig over at der ikke er mange i danmark som gider dem :P de dummede sig med 2x og de fortsætter åbentbart med den leg i dk :/

0 0
23-04-2013 16:08:03

Så kender vi LG igen....

0 0
Tobias 23-04-2013 18:39:36

ja forvent aldri LG ting kommer blev glad når de gør så bliver man ikke skufet

0 0
hellas7 23-04-2013 23:32:13

jeg synes ikke jeg eller nogen andre kan klage når vi nu får 599,- ekstra smidt af på regningen. Jeg tror samlet set min Nexus 4 har kostet mig 1500,- hvoraf det hele går/gik til abonnement.

Om det så er LG's, Googles (JA, det kunne jo også godt være), 3's, Mobilsiden.dk's eller andres skyld skal jeg ikke blande mig i, når alle får deres penge tilbage er der ikke nogen der kan tillade sig at klage.

0 0
Thomas Larsen 23-04-2013 17:12:26

Var ventet her, har stille og roligt set den gå af markedet på de forskellige webshops her den sidste uges tid :(

Samme historie med Nexus 10 underligt nok.

Men var det ikke 3 der tilbød at man kunne få halvdelen udbetalt nu da den blev forsinket anden gang? Så skulle man jo have ventet :D

0 0
Sebastian H. 23-04-2013 17:12:22

Ved ikke om det kun er "LG's skyld" men situationen lyder mystisk. Har ikke hørt dette ske i andre lande, men nu er Danmark også et lille og ret ubetydeligt "ikke Google Play land" så de har sikkert droppet det med vilje, da det sikkert ikke kunne betale sig...

0 0