Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   LG: G2 får Android 4.4 KitKat

LG: G2 får Android 4.4 KitKat

Android 4.4 KitKat, den hidtil nyeste version af Android, kommer ifølge LG til topmodellen G2.

Google og LG har netop introduceret Nexus 5, der i løbet af november ligger klar til salg i de danske forretninger. 

Telefonen kommer med den hidtil nyeste udgave af Android-styresystemet, version 4.4 KitKat. Denne version er eksklusivt forbeholdt Nexus 5 i en periode, inden andre telefoner må benytte den, oplyser LG.

Dermed må LG, præcis som konkurrerende producenter, vente med at få KitKat ud på de øvrigt produkter. Men LG lover, at topmodellen bliver opdateret.

 -”Vi kommer med en opdateringsplan for LG G2 til Android 4.4 KitKat i slutningen af i år, eller starten af næste år. Men selvfølgelig kommer der en opdatering til G2,” sådan var ordene fra Morten Aagaard, landechef for LG i Danmark, ved et pressemøde i København.

- Test: Stor anmeldelse af LG G2

G2 har hos de fleste anmeldere og slutkunder, fået en yderst positiv modtagelse.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

HM 08-11-2013 00:37:27

Har LG fuldstændig glemt forgængeren for LG G2, LG Optimus G?
Jeg sidder stadig med version 2.1.2 på min og det kan intet have med hardware af gøre da dens stort set idendiske Google bror (Nexus 4) jo for længst er blevet opdateret.
Selv andre producenter der har langt mindre med Google at gøre er blevet opdateret og snakker nu til 4.3 og snart 4.4 mens LG ikke engang kan finde ud af at opdatere til 2.2 (G2 undtaget).
Det er virkelig en skam at LG med deres efterhånden solide mobilprodukter (især Optimus G og G2) er så komplet uduelige til at opdatere deres flagskipsmodeller indenfor en fair tidsramme.

0 0
Søren H Thomsen 08-11-2013 11:45:19

Jeg har flere gange rykket LG for et svar på de opdateringer, som de lovede til Optimus G sidste år; men deres kundeservice gider ikke svare. Derfor holder jeg mig til, at det, som landechefen lover i sine interviews med Mobilsiden, sikkert ikke passer. Så bliver jeg ikke skuffet.

0 0
Morten Jensen 08-11-2013 08:02:38

HM - Du må da virkelig have insisteret på at få Android 2.1.2 (jeg troede faktisk kun der kom 2.1?) på din Optimus G.
Og jeg kan da læse flere steder, at Optimus G kommer med Android 4.1.2 fra butikken? Så hvordan har du fået 2.1.2 på din?

0 0
HM 08-11-2013 08:12:46

Jeg brugte såmænd bare et par ninjatricks for at nedgradere den og sende softwaren et par år tilbage i tiden. :)
Men du må virkelig undskylde hvis mine (2) stavefejl efterlod dig i aldeles forvirret tilstand ;)

0 0
Morten Jensen 08-11-2013 09:05:13

Det var mest ment som en joke, men da du alligevel insisterede på både 2.1 og 2.2 om din egen telefon, og 4.3 og 4.4 til Nexus, så virkede det næsten ikke som en slå-fejl.

Men on-topic, så har jeg selv en G2, og jeg forventer faktisk ikke nogle opdateringer fra LG. Det er min tredje LG Android telefon, og de to andre har det stået ret sløjt til med opdateringer, og de få der kom var allerede forældede da de kom.
Så jeg holder mig til CyanogenMod på mine telefoner. Det spiller, og de plejer at komme forholdsvis hurtigt med de nyeste Android versioner.

0 0
Kent 11-11-2013 08:53:12

Hvordan køre Cyanogen på G2? Holder den batteri tiden?
Hvad med kamera, det kunne godt virke lidt sløvt (hakkende) til tider på LG's software

0 0
Morten Jensen 11-11-2013 13:42:17

@Kent

Med hensyn til batteritiden, så er den faktisk det samme på CM, som med stock ROM. Den kan snildt holde et par dage med mit forbrug.
Standard kamera app'en i CM har ikke voldsomt mange funktioner, der kan man godt savne app'en fra stock ROM'en. Men jeg har forsøgt at hente LGCamera app'en fra Play Store, og den virker okay. Jeg har dog først hentet den her i dag, så jeg har ikke så stor erfaring med den endnu.
Jeg tager generelt sjældent billeder med min telefon, så på det område er jeg ikke særlig kræsen.

0 0
Arthur 10-11-2013 02:38:58

@Morten

Har du stadigvæk dobbeltap funktionen med CyanogenMod?

0 0
Morten Jensen 10-11-2013 08:26:29

@Arthur

Til dels ja.
Vågn op fra stand-by: Ja
Sluk skærm fra låseskærm: Nej
Sluk skærm på statusbar: Nej
Sluk skærm fra homescreen: Ja

Det sidste sættes op i den launcher man nu bruger. Jeg bruger Apex launcher, og her kan det sættes op sammen med en app til at slukke skærmen. Det gjorde jeg i øvrigt også da jeg kørte på LG's ROM, da jeg også anvendte Apex launcher dér.

0 0