Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   LG G2 mod Samsung Galaxy S4

LG G2 mod Samsung Galaxy S4

Duel: Specifikationerne siger ikke alt, men en del. Her de vigtigste spec i en lille duel mellem G2 og S4.

LG G2 (Foto: LG)
LG G2 (Foto: LG)

Når man isoleret kigger på specifikationerne er LG G2 en spændende konkurrent til Samsung Galaxy S4.

G2 har 0.2 tommer større skærm, og er da generelt også en større smartphone på både vægt og mål, end Galaxy S4.

På den ekstra plads får man et batteri med mere driftstid og ikke mindst Qualcomms nyeste processor på 2.26 GHz quad-core. Her ligger S4 på 1.6 GHz quad-core.

I nedenstående tabel kan du side om side se nærmere på de tekniske detaljer.

Samsung Galaxy S4 (Foto: Mobilsiden.dk)
Samsung Galaxy S4 (Foto: Mobilsiden.dk)

LG G2 vs. Galaxy S4

  LG G2   Galaxy S4  
         
STØRRELSE 138.5x70.9x8.9 mm 136.6x69.8x7.9 mm
VÆGT 143 gram   130 gram  
         
SKÆRM 5.2" Full HD IPS 423 PPI 5,0" Full HD 441 PPI
         
CPU 2.26 GHz quad-core 1.6 GHz quad-core
         
HUKOMMELSE 16/32 GB   16/32/64 GB
RAM 2 GB   2 GB  
UDVIDELSE Nej   Ja  
         
BLUETOOTH Ja   Ja  
Wi-FI Ja   Ja  
         
KAMERA 13 MP OIS 13 MP  
         
FRONTKAMERA 2.1 MP   2 MP  
         
BATTERI 3.000 mAh 2.600 mAh
         
SYSTEM Android 4.2.2 Android 4.2.2
         
NETVÆRK 2G/3G/4G 2G/3G/4G

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Peter Frederiksen 07-08-2013 21:52:39

S4 I9500 CPU 1,6 og hvor den nordiske S4 I9505 har en CPU på 1.9.....

0 0
Erling 07-08-2013 20:38:51

Det her er ikke så meget til Mobilsiden for det er et ret generelt mønster for reviewsites men:
En ting der irriterer mig er at man skriver at SGS4 kommer med 16, 32 eller 64 GB ram.
Praksis er desværre at 32 og 64 GB udgaverne sikkert aldrig kommer til DK og selv i udlandet kan de være sjældne og svære at skaffe.
Det er måske en detalje men det får altså SGS4 til at fremstå mere positivt end realiteterne understøtter. LG´en virker da spændende men LG har ikke det bedste rygte som mobilproducent. Selvfølgeligt kan produktet være godt nok som det er. Personligt kunne jeg bare aldrig finde på at købe en telefon uden SD-kort slot.
MVH
ELO

0 0
07-08-2013 22:33:02

Jeg købte et 32GB kort til min S4 for under 200. Så det går nok ;-)

0 0
hellas7 08-08-2013 01:50:04

Det er jo også nævnt ovenfor under "udvidelse".
Erlings pointe er jo netop, at LG "vinder" i intern hukommelse ved at have 32 GB på den danske model mod Samsungs 16 GB

0 0
08-08-2013 07:29:03

Og min pointe er, at det er fløjtende ligegyldigt når du kan udvide med op til 64GB extra. Så er det i realiteten ligegyldigt hvilken der kommer i DK....

0 0
Morten Jensen 08-08-2013 07:47:34

Ja for Galaxy 4S betyder det ikke det store. Men for G2'eren, hvor SD-kort ikke er en mulighed, så er det da lækkert det er den 'store' model der kommer til Danmark, ikke som med Samsung'ën, den lille.
Personligt har jeg aldrig haft en Android telefon uden SD-kort, men den her bliver nok den første.

0 0
08-08-2013 13:01:52

Helt enig, det er da meget positivt for dem der køber G2'eren. Men nu var min kommentar også mere relateret til det ene kontra det andet.

0 0
hellas7 08-08-2013 19:36:55

@ N: Jeg er meget uenig. Personligt kan jeg meget bedre lide intern hukommelse, især pga. hastigheden. For mig er 32 gb intern hukommelse som LG tilbyder klart bedre end de 16+microSD som samsung tilbyder (hvilket er et subjektivt valg).

Derfor holder jeg stadig fast i den en smule fluekneppende kommentar om at mobilsiden.dk i denne sammenhæng undlader at fortælle, at lg'en vinder på intern hukommelse

1 0
08-08-2013 19:57:07

Jamen, så vil det jo i andres øjne være negativt da man ikke kan udvide... Derfor syntes jeg også tallene skal tale for sig selv, og så må det være op til den enkelte og ikke mobilsiden.dk at bedømme hvad der er bedst.

0 0
hellas7 09-08-2013 01:44:44

- og så er du vel forhåbentlig også enig i at samsung "vinder" på udvidelse og lg vinder på (intern) hukommelse ?

0 0
09-08-2013 12:41:50

Hvis du vil sætte det så firkantet op, så ja, så er jeg enig.

0 0
hellas7 09-08-2013 15:33:04

nu er det jo mobilsiden der sætter det så firkantet op :-)

0 0
09-08-2013 19:03:57

Det syntes jeg nu ikke de gør. De præsentere specs og så kan man selv udlede hvad man vil. Alt efter hvad man syntes er vigtigt...

0 0
MLT 07-08-2013 20:44:00

Tror du har fået noget galt i halsen. :-) Den kommer med 2 GB RAM (Random Access Memory) - men med 16, 32, 64 GB HUKOMMELSE til filer som musik, billeder, apps osv.

0 0
Erling 07-08-2013 21:35:52

De 16, 32 og 64 GB hukommelse er jo fysisk set også ram. det er bare Flash-ram.
Jeg er en gammel nisse der kan huske dengang de tidlige Elektrisk skrivbare hukommelser kom. Det kaldte man så Flash ram. Navnet hænger lidt ved for mig.
men det er da korrekt at der kun er 2 GB arbejdshukommelse og 16/32/64 GB "Blivende" hukommelse.
MVH
ELO

0 0
MLT 07-08-2013 18:23:16

Lækker telefon. Den ser meget interessant ud, men jeg synes den virker al for stor. Skal prøve at have den i hænderne, men jeg mener at grænsen må være nået for hvor stor man fornuftigt kan lave en smartphone. Til sidst kan man ikke have den i lommen, og så er den lige pludselig ikke transportabel og smart længere, sådan en smartphone.

0 0