LG giver en ny skærm, hvis du er ekstra uheldig

Har du fået repareret skærmen en gang hos LG, så bliver du ikke så ked af det, hvis det sker igen - LG skifter kvit og frit

LG giver en ny skærm, hvis du er ekstra uheldig

Et nyt initiativ fra LG gør, at det ikke er så slemt, hvis man er ekstra fummelfingret. Der er tale om et nyt servicekoncept, som har fået navnet 1xtra, og som i praksis betyder, at anden gang skærmen skal udskiftes, er det på LGs regning.

Det kræver dog, at det er LG, der har repareret telefonen, men på den måde er man også garanteret originale LG-dele, der med garanti passer til ens telefon.

Læs også: LG dropper Pro-stormobiler

Prisen for den første reparation er 2000 kroner – uanset model – og med i den pris er altså også den anden skærmudskiftning, hvis den går i stykker inden for garantiperioden.

”Hos LG har vi en målsætning om at yde markedets bedste service med hensyn til forbrugerelektronik og så vidt muligt gøre kontakten med vores kundeservice til en positiv oplevelse,” siger Isa Tirpan, nordisk servicedirektør i LG Electronics, i en pressemeddelelse.

Læs også: LG arbejder på Surface-konkurrent

Med dette initiativ går LG et lille skridt i retningen af Kazam, som giver et års skærmgaranti som en del af det at købe en telefon hos firmaet.

Har man ikke en LG-telefon, eller ønsker man bare ikke at benytte sig af denne mulighed, så kan man med fordel kigge forbi mobilpriser.dk, hvor man også kan finde en lokal reparatør og sammenligne reparationspriser.