Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   LG KM900 Arena - her er den

LG KM900 Arena - her er den

Arena fra LG kommer tættere og tættere på, og man skal bestemt ikke undervurdere den. Se her hvad den har at byde på.

Under stor præsentation i Cirkusbygningen i København blev telefonen KM900 Arena præsenteret af LG. Der var både dansere, kulinariske oplevelser og officielle taler, og det stod klart at Arena ikke bare var hvilken som helst telefon.

I forbindelse med diverse HTC-smartphones, Samsung Omnia og Sony Ericsson Xperia X1 har der været talt om iPhone-killers, men nu kan der faktisk være noget om snakken - ikke mindst på grund af Arenas brugerinterface S-Class.

Undertegnede prøvede S-Class og Arena i en tidlig udgave, og allerede her var det svært at skjule begejstringen. Brugeroplevelsen er i top, og her kan man tale om et interface, der kan begå sig mod iPhone.

Men Arena er ikke bare en knock-off af iPhone - den kan meget mere end styresystemet.

LG har nemlig proppet Arena med en 3" touchscreen, 8 GB intern hukommelse, fem-megapixels kamera, TV-out, 3,5 mm jack-stik, lydteknologi fra Dolby Digital, samt et hav af applikationer, Turbo 3G og trådløst netværk.

Vi tør på forhånd sige, at tør man bevæge sig udenfor Apples sikre rammer, eller tør man mere end bare Nokia, Sony Ericsson og Samsung, så bliver man ikke skuffet af Arena.

Specifikationer

Størrelse: 105,9 x 55,3 x 12 mm
Vægt: 105 gram
Skærm: 16 millioner farver, 480x800 pixels, 3"
Kamera: 5 megapixels, Schneider-Kreuznach optik, autofokus
Hukommelse: 8GB intern, op til 16GB med microSD
Styresystem: S-Class Touch UI med multitouch
Forbindelser: USB, Bluetooth, Wi-Fi, FM-radio, A-GPS, TV-out, 3,5mm
Netværk: GSM, GPRS, EDGE, 3G, Turbo 3G
Standbytid: Op til 300 timer
Taletid: Op til 4 timer

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Gitte 09-07-2010 00:37:04

Altså når jeg modtager en besked, så er det fx ved min veninde den viser nummeret og ikke navnet?
og hvordan gemmer man nummeret, hvis jeg fx får en besked med ukendt nummer jeg vil gemme?

0 0
Maria 10-06-2009 11:24:32

Jeg har lige fået en LG Arena. og jeg bliver hurtigt træt af at høre en lyd hver eneste gang jeg får en sms, så er der nogen der ved, om den kan komme på vibrator når man får en sms?

0 0
adam 03-05-2009 23:49:36

Hej Michal.

du kan købe navigation til den igennem Co-pilot, det virker til alle tlf. med delvis åben platform

0 0
Michael 29-04-2009 09:44:11

Er der nogen der ved om man kan få navigation's software til den, S-Class er vel en ny platform?

0 0
Lasse 28-04-2009 12:16:44

Så var jeg i 3 butikken i Kongensgade Odense, og min holdning har ikke ændret sig, ud over at den ser pænere ud i sort :)
Hvis den nu bare var blevet opfattet som en almindelig touchmobil som Noikas 5800 eller Samsungs F480, ville det være helt fint, men med den UI er det ikke en Iphone killer i mine øjne. Selvom skærmen skulle være bedre, lyser billeder og ikoner mere op på Iphone, og det virker ikke som om Arenas grafikkort og processor kan trække dens egen UI, widget siden af terningen tager 5-8 sekunder at loade på de to eksemplare jeg har prøvet.
Fysisk udseende er selfølgelig en smags sag, og ja den er da mindre end Iphone, og dens kvalitet virkede bedre nu når jeg prøvede den igen (stadig ikke bedre end Iphone)

De helt tekniske ting som musik, kamera, internet, sms/email osv kan kun ejere helt vide, og jeg glæder mig til at se mobilsidens anmeldese af den.

Til prisen og størrelsen er det da en ok mobil, men hellere ikke mere end ok i mine øjne.

(Hvis ikke jeg havde set Iphone close up og prøvet den, havde jeg nok selv købt Arena og elsket den.)

0 0
kjelstrup 27-04-2009 22:40:36

Ja og hvordan er kammeraet/led

0 0
kjelstrup 27-04-2009 22:36:56

Jeg vil meget gerne vide om der er exchange activesync for outlook i den.
Altser så jeg kan modtage mail fra en exchange server uden at skal have kabel i.

0 0
adam 29-04-2009 01:41:24

Hej
der er exchange activesync i ARENA, og det fungerer som på alle andre tlf.

0 0
Lasse 26-04-2009 11:16:24

Der vil jeg da gå ind snart og se om deres er bedre :)

0 0
adam 26-04-2009 00:38:00

grafikken på min er ekstraordinær der er jo en WQVGA skærm der sidder i den dvs. opløsningen er suveræn. gå ind i butikken på kongensgade der har de en. du skal have den i hånden og lege med den så bliver du forelsket. desuden kommer der en opdatering til den om 2 uger der halverer reaktionstiden på den så den bliver endnu hurtigere, men det er hverken fordi den har fejl eller langsom nu.

0 0
Lasse 26-04-2009 00:28:03

Jeg havde skam slet ikke forventet at den ville være sådan, havde glædet mig meget til at den kom ud (kunne ikke dy mig at købe en Iphone efter at se kærestens, og er fuldt ud forelsket, selvom jeg svor jeg aldrig ville ha en). Var rigtig interesseret i også at have Arena, men blev dybt skuffet efter besøget i går. Er skam helt overbevist over at 3 butikken måtte have en dummy, for jeg ved da hvad der følelses som god kvalitet. Prøver at finde en anden 3 butik og se om de har en bedre model så.

Hvordan er grafikken på din? Den jeg så hakkede en del når den skulle loade billeder.

0 0
adam 25-04-2009 23:24:04

Jeg har selv købt en, og jeg kan ikke forstå din kritik, den er super fed og det hele fungerer. og ifht den store klosede IPHONE, så er den her bare TOP. størrelsen er som den skal være og jeg kan absolut ikke forstå din kritik om at det er plastik, det metal det hele...og det er en super fed tlf

0 0
adam 25-04-2009 23:23:59

Jeg har selv købt en, og jeg kan ikke forstå din kritik, den er super fed og det hele fungerer. og ifht den store klosede IPHONE, så er den her bare TOP. størrelsen er som den skal være og jeg kan absolut ikke forstå din kritik om at det er plastik, det metal det hele...og det er en super fed tlf

0 0
Lasse 25-04-2009 12:04:28

Jeg var i 3 butikken i går eftermiddag for at se de den, havde glædet mig meget. En af ekspedienterne stod og legede med en, og jeg spurgte om jeg måtte prøve den en gang.
Jeg håber virkelig for LG's skyld at det var en dummy mobil 3 har fået, for magen til plastik l*rt skal man lede længe efter, selv min 1 årige nieces lejetøjs mobil, er bedre kvalitet. Arena var al for let og virkede som rigtig dårlig kvalitet, vibratoren var meget hul og ubehagelig, min f480 er langt bedre så. Interfacen hakkede noget så frygteligt, det tog den lang tid at oploade hver side af terningen, det var slet ikke i nærheden af min Iphone. Det eneste der kørte godt, var når man så terningen på afstand, så slap man for vibratoren og det hakkede ikke en gang.

Andre der har samme oplevelse, eller er det bare 3 boden i Rosengårdscenteret Odense der har fået en virkende dummy??

0 0
adam 25-04-2009 01:22:48

HAR SELV KØBT MIN EGEN ARENA I 3 BUTIKKEN IDAG, DEN ER ALTSÅ MEGA FED, HAR LEGET MED DEN HELE DAGEN, DET ER EN TOTAL IPHONE KILLER, HOLDKÆFT HVOR ER BRUGERINTERFACET FEDT, DET ER BARE EN KANON DRØMME TLF.

TA NED OG PRØV DEN I 3 BUTIKKEN

0 0
adam 25-04-2009 01:21:31

http://arena.lgmobile.com/uk

0 0