Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   LG leverer “Knock-feature” som standard fremover

LG leverer “Knock-feature” som standard fremover

Kommende opdatering efter nytåret bringer smart vækkefunktion fra LG G2 til hele virksomhedens L-Serie.

Den anmelderroste Android smartphone LG G2, blev introduceret med den smarte “KnockON” funktion, der ved et dobbelt-tap på skærmen, kan vække mobilen uden brug af fysiske knapper. 

LG G2 - giver konkurrenternes baghjul

LG har i en pressemeddelese sagt at funktionen, der nu går under navnet “Knock”, leverer som en standard-funktion til deres kommende mobiler i fremtiden. Derudover bliver deres nuværende L-Serie smartphones opdateret med funktionen i Januar. Det skriver Engadget via LG.

Som udgangspunkt kan det jo virke tåbeligt at placere essentielle knapper på bagsiden, så betjening ikke kan foregå, når mobilen ligger på bordet. Det er dog ikke tilfældet, når detaljerne er nøje overvejet, som med denne “Knock”-funktion fra LG.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

31-12-2013 16:12:42

Hvorfor al den snak om kopiering? Der er absolut ingen producenter der kan se sig fri for at have kigget lidt ved naboen. Lad os komme videre, og bare glæde os over at de alle snart har de fede features...

0 0
TF 01-01-2014 22:17:09

Wauw det er nye toner fra dig lad os håbe dine venner i android fan klubben er med på den for det er jo jer der pisker en stemning op.

0 0
01-01-2014 23:41:49

Ja det er alle os andre der pisker stemningen op:

Thomas F - 0
Skal vi se hvor mange anti apple indlæg samsung/android fansne kan komme op på denne gang :-)
28-12-2013 23:16:15

Thomas F - 0
Sjovt når apple stopper samsung pga patentbrud er helvede løs og android flokken sviner apple til, når nokia gør det samme mod HTC er alt og ok absolut ingen siger noget :-)
31-12-2013 17:04:38

Thomas F - 0
Gad vide hvor meget LG ender med at komme til at betale Nokia for at "låne" deres ide :-)
30-12-2013 17:10:14

Og det er meget sjovt at se hvordan låne lige skal pakkes ind i et par ". Er det fordi du ikke mener det er helt rigtigt det de gør? Eller? For jeg troede at du var helt ok med at låne ved hinanden?

1 0
TF 02-01-2014 01:55:22

Prøv at se på jeres indlæg en gang feks fra da ios 7 kom ellers jeres dobbelt moral/had i samsung vs apple sagerne ;-) jeg begyndte kun at skrive som jeg gør pga jeres provokerende kommentare og absurte had.

0 1
03-01-2014 15:58:10

Du har altid skrevet sådan....Jeg kan huske dine provokerende indlæg helt tilbage fra du kaldte dig jutsini eller hvad pokker det nu var....Som thomas Larsen tidligere skrev, så har du ufatteligt svært ved at huske hvad du selv skriver. Jeg sad lige og tjekkede udstyr og faldt over den her: https://www.apple.com/dk/ipad-mini/

"Et mini-mirakel"........Hmmmm OMG Apple lyver, eller?

Og hvis du nu bare brugte det mellem ørene i 30 sek. hvorfor tror du så at alle andre end apple folket råbte copycats dengang iOS7 kom? Hvem er det der gang på gang har sagsøgt bla. samsung for at kopiere. Og dengang retssagen kørte mellem apple og samsung, kunne man læse side ned og side op, med apple folk der pev over at kopiering var noget så forfærdeligt. Så kom iOS7, og pludseligt var det helt ok at kigge lidt ved hinanden. DERFOR skrev vi kritiske kommentarer.

2 0
TF 03-01-2014 17:57:27

Ja ja at sige andre er dobbeltmoralske ændre ikke på du og dine venner også er det ;-)

0 0
04-01-2014 20:08:38

Nej vi er ikke dobbelt moralske, da vi mener at mange af apples patenter i den retssag er ugyldige pga prio art. At man så i USA laver lovgivningen om, så man godt kan tage patent på ting man ikke har opfundet, det er selvfølgelig ikke apples skyld.

1 0
TF 04-01-2014 23:53:45

Ja dårlige undskyldninger findes der mange af :-)

0 0
05-01-2014 19:05:10

Undskyldning? Hvor ser du den? Kan ikke rigtig se hvad jeg skal undskylde for.

0 0
TF 05-01-2014 20:35:35

Du er fyldt med undskyldninger og udenom snak om hvorfor i ikke er dobbeltmoralske men det ændre ikke på faktum.

0 1
06-01-2014 06:39:25

Nej, der misforstår du mig. Det er absolut ikke en undskyldning, men en forklaring. Og den er på ingen måder dårlig. Det er bevist (ja jeg ved godt du har svært ved at forstå det ord) at mange af de patenter Apple skyder ned efter samsung er opfundet før Apple lavede deres iPhone.

2 0
John 30-12-2013 19:36:32

Glemte vist at få med at "Dobbelt tap" funktionen har jeg på min Nokia Lumia 920, og bruger den dagligt og ofte. Det er en lækker funktion, og som jeg har forstået det bruger den meget lidt strøm.

0 0
Mads Knudsen 31-12-2013 01:45:28

Det bruger en del strøm. Har slået det fra på min 925. Det står også som en advarsel under indstillingen.

0 0
John 30-12-2013 19:27:07

UPS, også Nokia Asha. Den kan endda "vækkes" med "Dobbelt tap" fra begge sider ;-)

http://www.youtube.com/watch?v=c0zKylZBKx8

1 0
jeppe rasmussen 30-12-2013 18:20:09

Det har samsung vist også på nogle af deres produkter ;)

0 0
30-12-2013 18:47:23

Narh er det ikke den funktion med at swipe hånden hen ved du tænker på? For der låses mobilen ikke op. Men de måtte da meget gerne adoptere knock funktionen :-)

0 0
Morten Jensen 30-12-2013 17:59:47

Det er en lækker feature, og det bliver hurtigt en vane. Jeg tager mig selv i gang på gang at prøve at vække andre telefoner med knock on. :-)

3 0
CJ 02-01-2014 10:04:24

Hehe. Det gør jeg stort set også altid når jeg har en anden tlf i hånden. Skal lige til at brokke mig fordi jeg ikke kan tænde dem ;-)

0 0
TF 30-12-2013 17:10:14

Gad vide hvor meget LG ender med at komme til at betale Nokia for at "låne" deres ide :-)

1 0
Onkel_Per 31-12-2013 10:23:26

Mon Nokia ejer noget her der skal betales for?

Dobbelt-click/dobbelt-tap/knockON... har da været brugt på computere med mus/touchskærme i mange årtier for at aktiverer programmer/funktioner.

0 0
TF 31-12-2013 15:00:57

Nej jeg er ret sikker på at vis der er nogen der skal betale til nogen er det LG for deres "lån" af nokias opfindelse :-)

0 0
Onkel_Per 01-01-2014 12:01:08

Mit spørgsmål gik mere på om dobbelt-tap er Nokia's opfindelse!

Jeg synes mere der er kommet påstande og ingen beviser!

0 0
TF 01-01-2014 15:47:13

Tja med johns links er det vel tydeligt at de var de første til at lave en sådan løsning på en mobil, kan du finde dokumentation på LG eller andre har været før med en sådan løsning til mobiler ?

0 0
Onkel_Per 01-01-2014 16:10:47

Så altså stadig intet bevis på det grundlæggende er Nokia's ide.

0 0
01-01-2014 19:48:18

Der er sq nok ikke meget at komme efter. Her er det fra 2007:

https://www.google.dk/url?sa=t&source=web&rct=j&ei=1mDEUozTG9To4QTUz4D4DA&url=http://www.tei-conf.org/07/program/TapInputAsAnEmbeddedInteractionMethodForMobileDevices.pdf&cd=91&ved=0CCsQFjAAOFo&usg=AFQjCNFzvCmvf7oS140GZLCJ4eRZ4SQbcw&sig2=5738JxcI6LRKWlpyZzLa2A

Klart nokias ide. Men lad os nu se. De andre har nok også nogle ting som Nokia låner lidt af. Deres første touch mobiler var sq lig med lort, så de har også måtte rette ind og kigge lidt hos de andre.

0 0
TF 01-01-2014 18:12:41

Tja de var først der er dit bevis og siden du intet er kommet med holder det bevis jo fint, men kom med det vis du har noget.

0 0
Onkel_Per 02-01-2014 09:20:45

Nu var det jo dig der påstod at Nokia havde noget som LG ville komme til at betale for at låne.
Det ejerskab må du jo så kunne finde et bevis for.
En video på YouTube viser jo kun at man andvender funktionen. Ikke nødvendig et ejerskab.

Jeg betvivlede jo bare at Nokia her havde noget der skulle betales for! Hvordan skulle jeg kunne dokumenterer "ingenting"? Altså noget der ikke er der!
Og jeg venter stadig på et bevis fra din side der støtter din første påstand.

0 0
TF 02-01-2014 17:10:43

Lad os se om du ikke får dit bevis når retsagen nok starter snart, vis da ikke LG er fornuftige nok til at bare betale :-) personligt syntes jeg du har fået rigeligt dokumentation der tideligt viser hvem der var først ude og derfor nok også er ejer og hvad har du bidraget med INTET.

0 0
Onkel_Per 02-01-2014 17:32:09

Så det er altså ikke lykkedes DIG at finde dokumentation for DIN påstand om at Nokia her har noget LG skal betale for!

0 0
TF 02-01-2014 19:13:09

Ikke andet end det du har fået hvilket er en del mere end hvad du er kommet med hvilket jo er begrænset til "victor siger" ;-)

0 0
Onkel_Per 03-01-2014 08:11:15

DU er stadig ikke kommet med noget der dokumenteret DIN påstand.
Og de andre har bare påvist brug og ideer. ikke andet.

0 0
TF 03-01-2014 17:59:50

Ja jeg/vi er kommet med noget og du er kommet med INTET ;-)

0 0
Morten Jensen 03-01-2014 18:06:02

Jeg må give Per ret. Der har endnu ikke været noget bevis på, at Nokia har patent på dette. Det har været vist at Nokia har haft implementeret det, men det er jo som sådan ligegyldigt, juridisk set, hvis de ikke har patent på det.

1 0
Morten Jensen 03-01-2014 18:18:27

Og så vidt jeg har kunnet finde frem til, så kom 'double tap to unlock' først til Windows Phone med Amber opdateringen, som kom en gang i august 2013? Der var LG G2'eren da vist også præsenteret? Så hvem var først? Og som sagt, findes der noget patent på det?
I det link som N har posted, der er det blot en præsentation af at man kan interagere med telefonen ved hjælp af tapping. Og det må man da vist sige at alle smart phones anvender i dag. Eller har jeg overset noget?

1 0
04-01-2014 08:17:17

John linker til en video fra 2008, det er et godt stykke foran LG G2.

0 0
Morten Jensen 04-01-2014 09:36:38

Videoen havde jeg ikke set. :-)
Ja den viser ganske rigtigt at Nokia havde idéen først, det kan man næppe benægte.
Dog er det stadig ikke sikkert, at Nokia har et patent på funktionen. Og ud fra videoen lader det til, at Nokia anvender en motion sensor til funktionen, og ikke touchinput på skærmen. Dette kan være ret interessant, da det i et eventuelt patent med sikkerhed er angivet, hvordan funktionen implementeres.

0 0
04-01-2014 20:03:03

Helt enig, intet er bevist. Og de patenter er så altid meget bredt beskrevet. Læste lidt på det patent Nokia har brugt mod HTC i Tyskland. De beskylder HTC for at gøre brug af et patent omhandlende kommunikation over bluetooth og NFC. Hvis man så læser i selve patent teksten som er det mest WAP teknologien de snakker om. At man så lige kan strække den til BT og NFC undre mig. Men ja, lad os se hvad de har :-)

0 0
John 30-12-2013 16:33:20

Det er mere en Nokia opfindelse:
http://wmpoweruser.com/lg-president-claims-they-invented-double-tap-to-wake/

1 0
Onkel_Per 31-12-2013 09:59:25

Fint link. :-)
Sikke en enighed i kommentarerne indtil Nokia Lumia 820 ejeren Victor kommer på banen.

0 0
TF 31-12-2013 14:57:40

Men den bedste kommentar til victors ævl må være:

smallnad Viktor • a day ago −
Reading your post I feel like some thief broke into my house, found me and started talking about housing law.

0 0
Onkel_Per 01-01-2014 12:04:07

"It takes one to know one!" kan måske ende med at blive det rigtige svar ;-)

0 0
TF 01-01-2014 18:22:58

Du er lige så langt ude som ham victor, kom med noget der underbygger det du siger, indtil videre er du ikke er kommet med noget.

0 0
John 30-12-2013 16:09:46

Spændende, det er vel dette de mener.: http://www.youtube.com/watch?v=KA3DMCs984o

1 0