Mobilsiden.dk  /   MWC TEMA  /   LG Optimus 4X HD - quad-core Android, er officiel

LG Optimus 4X HD - quad-core Android, er officiel

LG har forud for Mobile World Congress offentliggjort Optimus 4X HD – en Android med stor skærm, og quad-core processor.

LG Optimux 4X HD. (Foto: LG).
LG Optimux 4X HD. (Foto: LG).

LG Optimus 4X HD er navnet på LG’s store nyhed ved dette års Mobile World Congress (MWC).

Der er tale om en topmodel-opfølger til Optimus 2X, der kom sidste år, oplyser LG i en pressemeddelelse.

4X HD kommer med 1,5 GHz NVIDIA quad-core processor samt 4,7 tommer HD IPS LCD-skærm med en opløsning på 1280 x 720 pixels.

Denne smartphone har 16 GB indbygget hukommelse og 8 megapixels kamera på bagsiden og 1,3 megapixels kamera på fronten.

Batteriet er på 2.150 mAh og styresystemet Android 4.X Ice Cream Sandwich.

LG Optimus 4X HD kommer på markedet i Europa.

- "Jeg kan bekræfte at vi lancerer 4X HD. Prisen er endnu ikke kendt, men jeg forventer, at vi lancerer produktet medio andet kvartal i år, " siger LGs danske mobilchef Morten Aagaard til Mobilsiden.dk.

Hovedspecifikationer for LG Optimus 4X HD

- Processor: NVIDIA Tegra 3 1.5 GHz quad-core.
- Skærm: 4,7 tommer True HD IPS (1280 x 720 pixels).
- System: Android 4.X Ice Cream Sandwich.
- Hukommelse: 16 GB intern, 1 GB LP DDR 2.
- Kamera: 8 MP (LED fotolys) + frontkamera 1,3 MP.
- Batteri: 2.150 mAh.

Kommentar

x

Opret bruger
morten christophersen 27-02-2012 11:19:32

Jeg kan ikke forstå hvordan folk kan sige: "hardwaren" har aldrig fejlet noget. Så længe den kører som den gør kan folk umugeligt udtale sig om det. Hvad hvis det generelle problem er at hardwaren ikke passer sammen, en eller anden lille ting som får softwaren til at hænge. Det er jo ikke fordi folk kender alle spec, kun hovedlinierne. For mig at se kan man kun sige at den er god sålænge man har et velfungerende produkt. Og det har de i hvert tilfælde ikke.
Der er dårlig antenne forbindelse, elendigt kamera (billederne bliver aldrig skarpe), og den hænger stadig uprovokeret tit, på trods af alle opdateringer, når jeg sammenligner min OX2 med en SGII, så er det jo som at sammenligne en cykel med en bil...

0 0
Balano 29-02-2012 02:11:53

Har du prøvet CM7 kangs på din O2X? Ja, SGS2 er bedre, men det er nærmere som at sammenligne en en 9/10 med 8/10.

0 0
SaL^ 24-02-2012 15:15:19

For omkring et år siden da jeg så Optimus 2X, så blev jeg helt vild... Så kom der gang i rygterne hos Samsung, og den var (efter min mening) lang flottere og ovenikøbet tyndere med en bedre skærm, mon ikke det samme sker i år.

0 0
Jesper Søgaard 24-02-2012 07:08:05

Fool me once shame on you. Fool me twice shame on me.

0 0
Kim 24-02-2012 09:09:45

Ja LG har efterhånden en alt for lang historie om at komme blandt de første, men altid blandt de værste. Mit liv (og pengepung) er i alle fald for kort til at satse på dem :)

0 0
Robert 24-02-2012 01:26:25

Det giver alligevel et lille sug i maven når man ser disse specifikationer, selvom man det seneste års tid har gjort rigelig nar af LG. Man skal bare huske at hardwaren har aldrig fejlet noget i O2X, de har bare haft det lidt svært med softwaren + været ufatteligt langsomme med lovede opdateringer.

Jeg håber da bestemt at de sender denne telefon på markedet med Android 4+ for nu har de vist rodet rundt med 2.3 længe nok (hov 2.3 kom først til efteråret) - selv deres prada telefon kommer med 2.3. Det der med lovet opdatering til Android 4+ det gir jeg ikke meget for mere.

0 0
N 24-02-2012 06:58:34

Nej de lovede også at O2X ville få GB kort efter release :-)

0 0
Sune 24-02-2012 00:26:34

Hvad sker der for alle de telefoner der havde været helt perfekte på alle områder, og kameraet imponere.. men der er kun LED lys..??
Kom nu ind i kampen.. så meget kan det da heller ikke gå ud over kamerasalget ved siden af når i holder Megapixel så lavt..

0 0
Cebastian 24-02-2012 00:12:56

Det er jo ikke en HD udgave af en O4X.. Min Galaxy Note hedder ikke Note HD. En Galaxy Nexus hedder heller ikke Nexus HD. Jeg ved godt det er markedsføring, men helt ærligt? De ksal nok sælge sig selv, når de er per automatik er de nye flagskibe.. :)

(Lidt ligesom Desire HD slet ikke var HD, den havde jo bare en større kærm. Desire XL or something...)

0 0
N 23-02-2012 19:26:02

I hvert fald på overfladen. Men nu var jeg en af dem der røg i deres O2X fælde, og skal i hvert fald ikke rører en LG med en ildtang de næste mange år...

0 0
Alfix 23-02-2012 15:55:56

De ku ikke faa en telefon til at virke med Dual-core paa trods at alle andre kan. Windows Phones kan med single core...

Jeg tror vi skal op paa mindst 8 kerner foer at LG kan vaere med i legen om at levere en funktionel mobil ;)

0 0
Lecter 24-02-2012 01:13:11

O2X kører nu noget bedre og er langt hurtigere i brug ifht til de WP7 telefoner jeg har prøvet.

0 0
Morten Jensen 23-02-2012 12:21:22

Helt sikkert!
Nu har jeg også haft 2x'eren i et års tid, så det må være på tide at få den skiftet ud. Og indtil videre synes jeg ikke der har været nogle Android-telefoner som har været værdige efterfølgere (læs: Der er kommet flere mobiler med bedre specs., men ikke noget virkelig nyt).
Er der nogen der ved om den kommer med NFC?

0 0
Henrik 23-02-2012 11:22:48

...men sikkert også 4x flere crashes, freezes og reboots :-p

0 0
Balano 23-02-2012 11:37:54

De seneste ROMs der er kommet ud fra LG er vidst noget stabile. Og mon ikke de har lært af deres fejl. :)

0 0
Kim 23-02-2012 11:53:02

Umiddelbart kan man jo godt frygte en gentagelse - de har tilsyneladende ret travlt med at være først ude (som med dualcore) og det kan jo sagtes endnu engang gå ud over kvaliteten.

0 0
Christoffer 24-02-2012 18:44:08

Arh Kim fordi LG annoncer deres telefoner et par dage før betyder nu ikke noget gentagelse fra sidste år + så har 4X HD også den nyeste software så man kunne jo håbe på LG har lært af deres fejl og sørger for den software. :-)

Dog har jeg noget bekymring til resten af deres produkt lineup som vist kun kører Gingerbread. :-(

0 0
Kim 25-02-2012 02:02:15

LG har en lang historie med at være blandt de første og lave crap. Bare spørg 3 hvor fedt det var at satse på LG til videotelefoni...

0 0
Rasmus L 23-02-2012 11:17:09

Nu bliver det spændende, nu kommer der rigtige kræfter i telefonerne.

Lad os nu se hvad de andre producenter har at byde på, de kommende måneder.

0 0
August 23-02-2012 11:14:49

var jeres "rygte" om en quad-core HTC alligevel ikke rigtigt:-)

Håber den næste iPhone også for quad-core!

0 0
Mobilsiden.dk 23-02-2012 11:20:54

Hej August,

Nu ved jeg ikke lige hvad du mener med den besked. En nyhed om en LG quad-core mobil udelukker vel ikke en fra HTC også?

Forskellen er vel egentlig, at LG har udsendt en pressemeddelelse - hvilket HTC ikke har.

0 0
August 23-02-2012 11:53:20

Det har ret, det ene udelukker ikke det andet:-)

Men troede nu nok, at HTC var først på markedet med en quad-core smartphone.

0 0
Mobilsiden.dk 23-02-2012 11:57:05

Yep. Men at være først med quad-core præsentationen er jo ikke det samme som, at man kommer først ud i butikkerne.

0 0
23-02-2012 15:29:45

Og det er heller det samme som at det bliver en succes at være først heller ikke først i butikkerne.

Jeg tror mange kan huske et firma som var først med dual-core og det var vist ikke nogen succes.

Gad vide hvem det var?

0 0
Rallerbabz 23-02-2012 15:42:43

Jeg ved det, jeg ved det!
LG!!!!!!
.....

0 0
x