Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   LG Optimus Black - skærmen er lige god ude og inde

LG Optimus Black - skærmen er lige god ude og inde

En ny LG smartphone med Android 2.2 gør brug af en helt ny skærmype som står lige klart både ude og inde.

LG Optimus Black
LG Optimus Black

"NOVA" er navnet på en ny skærmteknologi fra LG, der byder på meget kraftig lysstyrke (700 nits).

I en pressemeddelelse fortæller LG, at skærmen er designet til at være den lyseste, klareste og skarpeste skærm på mobilmarkedet. Dertil kommer at strømforbruget er reduceret med 50 procent ved normalt indendørs brug, sammenlignet med en traditionel LCD-skærm.

NOVA-skærmen sidder på det kommende produkt LG Optimus Black, der ventes på markedet i første halvår af i år.

Mobilen vejer 109 gram og er 9,2 mm. på det tykkeste sted og 6 mm på det tyndeste.

Mobilen kører på Android 2.2 Froyo men vil kunne opgraderes til Android 2.3 Gingerbread.

LG har endnu ikke frigivet nogle oplysninger omkring priser og lanceringsdatoer.

Specifikationer LG Optimus Black

- Størrelse: 12,1 x 6,35 x 0,92 cm.
- Vægt: 109 gram
- Skærm: 4" 800 x 480 px TFT (NOVA)
- System: Android 2.3
- Netværk: GPRS/EDGE/Turbo 3G
- Trådløs: Wifi / Bluetooth
- Batteri: 1500 mAh

Læs også:
- LG Optimus 2X - flere detaljer

Få notikationer:

Kommentar

x

Opret bruger
noer95 25-04-2011 12:02:17

har fundet dette link
http://www.elgiganten.dk/product/tele-gps/mobiltelefon-uden-abonnement/LGP970BLACK/lg-optimus-black-p970
og til den pris, syntes jeg det virker som en af de bedste køb til prisen man kan få. :)
håber bare at lg laver den her model færdig og tjekker den for optimus 2x fejlene inden de sender den ud i butikkerne!! please LG!!!

0 0
Shawn S. Ø 18-02-2011 12:44:24

Og her vil det nok være en rigtig god idé lige at tjekke firmaet før i køber ;)

0 0
Ole Kirkelund 08-01-2011 16:53:58

Hej

Jeg tror desværre Telebazar's LG er en helt anden model med en helt anden skærmstandard.

SUK - Det lød sgu' ellers godt med en pris på 2342 kr. :-)

Ole.

0 0
lsj 07-01-2011 01:43:59

Jeg har set den på telebazar.dk i black og White til den nette sum af 2342 kr og så med fri fragt...

0 0
Lars Koch Hansen 06-01-2011 15:18:09

Hej. Ville lige være sikker. Denne mobil der er omtalt har ikke noget med optimus x2 at gøre - det er vel modellen under x2'eren?

0 0
Mobilsiden.dk 06-01-2011 17:38:10

Der er tale om to forskellige produkter; Optimus 2X og Optimus Black. Sidstnævnte benytter en ny og mere strømvenlig skærmteknik.

0 0
teamet 06-01-2011 19:13:28

De lyder godt nok meget ens.. Samme skærmstørrelse, dimensioner og batteri.

Det eneste der ikke er meldt ud, er vel skærmen på 2X og processoren på Black? Kunne det i teorien ikke være samme telefon? De ligner i hvert fald _meget_ hinanden på udseendet!

0 0
John 06-01-2011 21:15:35

Skærmen på X2 skulle være et IPS-panel.

0 0
Michael Schwebs 06-01-2011 18:04:14

Ved man noget om der også kommer en dual core processor i denne ?? Eller om den overhovedet kommer til DK ??

0 0
Michael Schwebs 06-01-2011 17:00:11

Nej det lader til at være to forskellige telefoner... :-)Så nu bliver det bare spændende at få nogle specifikationer på denne.

0 0
Anderstoft 05-01-2011 23:23:02

.. betyder det så, at mobilen kun holder omkring 6-7 timer med intensivt brug? I modsætning til de fleste andre mobiler, der holder omkring 12-13 timer, hvis man presser den til det yderste.

0 0
Shawn S. Ø 18-02-2011 12:34:32

Jeg vil da gerne vide hvilken mobiler der holder 12-13 timer hvis de presses til det yderste.. Er du en tidsrejsende som er kommet tilbage fra fremtiden

0 0
Bepper 06-01-2011 18:20:50

Hvad er det for nogle "fleste andre mobiler, der holder omkring 12-13 timer, hvis man presser den til det yderste" ??

Min Sony Ericsson Mini pro den holder kun 3-4 timer hvis jeg kører på uafbrudt med surfing, musik og spil. (hvilket i øvrigt også er for ringe)

0 0
Mads Boye 06-01-2011 09:08:07

Nej, for i følge artiklen er det ikke batterimængden der er reduceret med 50%, men strømforbruget, så batteriet burden holde en ½ gang længere hvilket vil sige at du brude får 18-19,5 timer i forhold til hvad du skriver om batteri tid.

0 0
John 05-01-2011 23:29:18

Hvordan når du frem til den konklusion?

0 0
x