Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   LG Optimus G kommer til TDC uden 4G aktiveret

LG Optimus G kommer til TDC uden 4G aktiveret

Når LGs nyeste 4G-telefon Optimus G kommer i butikkerne hos TDC, bliver det uden mulighed for 4G.

LG Optimus G kan i begyndelsen ikke bruge 4G hos TDC. (Foto: John G. Pedersen).
LG Optimus G kan i begyndelsen ikke bruge 4G hos TDC. (Foto: John G. Pedersen).

Hvis du senere denne måned køber LG Optimus G hos landets største teleselskab TDC, bliver det i første omgang uden mulighed, for at anvende 4G til netadgang fra smartphonen.

- Disse mobiler kommer på hylderne i april

Årsagen er den simple, at TDC, som det eneste danske teleselskab, endnu ikke har åbnet for 4G-adgangen i sit netværket.

- Læs: Stor test af LG Optimus G

- ”Jeg kan fortælle at LG Optimus G ikke har aktiveret 4G ved lanceringen i vores butikker. Når vi er klar til at åbne 4G-nettet, vil kunderne få en softwareopdatering, der aktiverer muligheden for at bruge dette net også,” fortæller kommunikationsmedarbejder i TDC Camilla Sebelius.

Hvis en kunde køber telefonen hos TDC, men efterfølgende benytter  den hos en anden operatør, vil 4G virke uden en software opdatering.

LG har i flere anmeldelser fået meget positive ord med på vejen, for den nye smartphone, der uden abonnement, ifølge Mobilpriser.dk, nogle steder kan købes, til under 3.500 kroner.

Web-TV: Se testen af LG Optimus G

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Jørgen Knudstrup 05-04-2014 09:18:17

Når jeg køre 4G mister den jævnligt forbindelse til teleoperatøren (Call Me, Telias net). LG siger det er netværket skyld. og jeg bare kan nøjes med at køre på 3G nettet. En let måde at rundt om en reklamation.
Man køber jo ikke en 4G telefon for at køre på 3g netværket.

0 0
lappydk 08-04-2013 14:08:16

Optimus G kører heller ikke på telenors LTE... den kører fint på telias LTE, det er lidt underligt... jeg kontaktede både LG og telenor for et par uger siden... de spiller nu ping pong om hvis skyld det er!

0 0
Kim Harder 09-04-2013 01:07:36

Tja Telenor og Telia kører på samme netværk, så det kan være en fejl i sim.

0 0
lappydk 10-04-2013 19:50:08

Nej, det er fordi LG ikke har lagt Telenor i dens sw. Som LTE udbyder, der kommer en ny sw. I næste uge der giver adgang

0 0
lasse 10-04-2013 20:24:57

Super
Så kan det være der også bliver rettet andre ting i sw :D

0 0
Zeb 08-04-2013 18:44:25

Har de ikke fundet ud af det endnu? Jeg troede bare jeg var blevet hægtet af samtalen på twitter... :p

0 0
lappydk 08-04-2013 20:38:16

Nej desværre, de skyder skylden på LG, der skulle angiveligt komme en sw. Fra dem der retter problemet

0 0
ladjo 08-04-2013 11:18:19

Min Lumia 920 fra TDC har heller ikke LTE (Såkaldt 4G)... Ingen telefoner har LTE hos TDC endnu... De åbner først om lidt... OG så har ALLE LTE telefoner pludselig "4G".

Er det ikke en lidt misvisende overskrift ?
Telefonen har da "4G" men kan bare ikke udnytte det !

0 0
Nikolai 08-04-2013 11:36:03

ladjo: Jeg klikkede ind på artiklen af samme årsag. Undrede mig over hvorfor TDC ville lancere en LG Optimisme G uden LTE når alle konkurrenterne har..
En lettere misvisende overskrift som sædvanligt fristes man til at sige.

0 0
lasse 08-04-2013 11:45:14

Troede tdc ville sælge Mobilen uden LTE

Alle der vil have LTE har skiftet væk fra tdc når de ikke har det
Jeg har også LG Optimus G, men ikke hos tdc pga manglende LTE

0 0
Kim Harder 08-04-2013 12:04:09

I de tekniske specifikationer på LG's hjemmeside, står der, at LG Optimus G har LTE, så jeg tror nu ikke på, at TDC skulle få lavet en speciel udgave uden dette.

Har Mobilsiden belæg for den påstand, at TDC skulle få lavet en speciel udgave af LG Optimus G?

Det er klart, at når TDC ikke har LTE, så kan man ikke bruge det på den pågældende mobiltelefon på deres netværk.

Er dette ikke en Agurk artikel?

0 1
Nikolai 08-04-2013 12:19:36

Kim, læs lige til slut i artiklen. Der skriver John, at hvis man bruger mobilen på et andet net med 4G så virker det.
Der står intet sted, at TDC har fået lavet en version af Optimus G uden 4G/LTE. Så du behøver ikke at hidse dig op og kræve bevis for noget som helst
Her er udelukkende tale om en overskrift, der skulle være skrevet lidt anderledes, så man ikke kan misforstå den.
Et alternativ kunne være " LG Optimus G kommer til TDC uden 4G aktiveret".

0 0
Mobilsiden.dk 08-04-2013 13:30:15

Hej Nikolai

Tak for efterkritik.
Jeg har justeret overskriften.

0 0
Thomas Larsen 08-04-2013 15:08:07

Mon ikke "dækning" vil være mere passende? "Aktivering" lyder stadigvæk til som om at TDC skal aktivere 4G.

0 0
lasse 08-04-2013 16:01:09

TDC har 4g dækning

Men det er ikke åbnet for mobil kunder

0 0
Thomas Larsen 08-04-2013 16:16:24

Ah ok, jamen så skriv hele historien i titlen :P

0 1
Nikolai 08-04-2013 11:37:14

Haha, selvom jeg er fuld af optimisme over denne mobil, så skulle der selvfølgelig have stået Optimus ;-)

0 0