LG står ved fejl på Optimus 2X

LG erkender, at enkelte brugere, fortsat kan opleve udfordringer med topmodellen Optimus 2X.

LG står ved fejl på Optimus 2X

LG Optimus 2X har langt fra været en uproblematisk genkomst på smartphone-markedet for LG. Som vi på Mobilsiden.dk over et stykke tid har beskrevet, har nogle brugere af produktet oplevet spontane genstarter, og at mobilen er ‘gået i sort skærm’, så batteriet måtte tages ud, før man kunne komme videre.

En softwareopdatering (v10c) har dog løst problemet for mange af Optimus 2X-kunderne, men ikke alle er fortsat tilfredse med smartphonen – specielt fordi, at opdateringen ikke har rettet fejlen hos alle brugere.

En bred vifte af teleselskaberne tilbyder nu derfor pengene retur, hvis ikke Optimus 2X fungerer optimalt efter en tur forbi et serviceværksted.

Overfor Mobilsiden.dk erkender LG, at enkelte telefoner stadig kan have fejl.

LG: Rigtigt ærgerligt

– “Vi anerkender at nogle kunder stadig kan have problemer med LG Optimus 2X efter opdateringen. Disse kunder skal kontakte kundeservice hos teleselskabet hvor de vil få en individuel vurdering,” lyder det fra LG.

LG mener, at det på grund af smartphones kompleksitet er yderst vanskeligt, at give generelle råd og instruktioner, fordi problemerne kommer til udtryk på forskellig vis fra bruger til bruger.

Derfor opfordres kunderne til at kontakte teleselskabet eller den butik som har solgt mobilen.

Kunder: Aldrig mere LG

I forbindelse med Mobilsiden.dk’s dækning af sagen har mange LG-ejere med de benævnte genstartsfejl, været ærgerlige over købet af en LG-smartphone.

Et par af kommentarerne lyder:

– “Jeg er bare frustreret og og føler mig røvrendt! Den skulle være en topmodel, en af de hurtigste og bedste mobiler på markedet. Men kigger jeg tilbage, kørte min gamle HTC Legend bedre end den. Jeg går op i kvalitet, og jeg er villig til at betale mere for at få mere, men med LG’s skandale-telefon føler jeg mig til grin“.

– “Jeg overvejer at skifte LG Optimus 2X ud med et andet produkt (i dialog med teleselskab) – føler ikke jeg har fået det high-end produkt – som jeg har betalt for“.

– “Problemet var så grælt at jeg solgte min telefon med økonomisk tab, da jeg blev nødt til at informerer køberen om problemet“.

– “Tilliden til LG er væk!“.

LG: Mange kunder er glade

LG fortæller til Mobilsiden.dk at de er kede af, at ikke alle kunder er tilfredse med deres mobil.

– “Det er rigtig ærgerligt, hvis det er tilfældet, at kunder fravælger LG på grund af at have oplevet problemer med Optimus 2X. Vi ved og hører også fra mange, at de er glade for deres telefon, og vi håber og tror på, at vores kunder forbliver loyale,” lyder udtalelsen fra LG.

LG gør samtidigt opmærksom på, at de gør deres ypperste for at alle brugere er tilfredse og for altid at levere produkter af høj kvalitet.

Læs også:
Nu giver teleselskaberne LG-ejere pengene tilbage
LG Optimus 2X – opsummering af fejlsagen

Mere om temaet

Næste vinkel om emnet er også publiceret. mobilsiden har holdt fast i temaet. 26/7/2011 gik vi videre med sagen Samsung er på vej til at tage en ´bid af æblet`Klik her for den efterfølgende artikel.. Tjek også seneste nyt om emnet her..