Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   LG står ved fejl på Optimus 2X

LG står ved fejl på Optimus 2X

LG erkender, at enkelte brugere, fortsat kan opleve udfordringer med topmodellen Optimus 2X.

LG Optimus 2X (Foto: Mobilsiden.dk)
LG Optimus 2X (Foto: Mobilsiden.dk)
Foto: Mobilsiden.dk

LG Optimus 2X har langt fra været en uproblematisk genkomst på smartphone-markedet for LG. Som vi på Mobilsiden.dk over et stykke tid har beskrevet, har nogle brugere af produktet oplevet spontane genstarter, og at mobilen er 'gået i sort skærm', så batteriet måtte tages ud, før man kunne komme videre.

En softwareopdatering (v10c) har dog løst problemet for mange af Optimus 2X-kunderne, men ikke alle er fortsat tilfredse med smartphonen - specielt fordi, at opdateringen ikke har rettet fejlen hos alle brugere.

En bred vifte af teleselskaberne tilbyder nu derfor pengene retur, hvis ikke Optimus 2X fungerer optimalt efter en tur forbi et serviceværksted.

Overfor Mobilsiden.dk erkender LG, at enkelte telefoner stadig kan have fejl.

LG: Rigtigt ærgerligt

- "Vi anerkender at nogle kunder stadig kan have problemer med LG Optimus 2X efter opdateringen. Disse kunder skal kontakte kundeservice hos teleselskabet hvor de vil få en individuel vurdering," lyder det fra LG.

LG mener, at det på grund af smartphones kompleksitet er yderst vanskeligt, at give generelle råd og instruktioner, fordi problemerne kommer til udtryk på forskellig vis fra bruger til bruger.

Derfor opfordres kunderne til at kontakte teleselskabet eller den butik som har solgt mobilen.

Kunder: Aldrig mere LG

I forbindelse med Mobilsiden.dk's dækning af sagen har mange LG-ejere med de benævnte genstartsfejl, været ærgerlige over købet af en LG-smartphone.

Et par af kommentarerne lyder:

- "Jeg er bare frustreret og og føler mig røvrendt! Den skulle være en topmodel, en af de hurtigste og bedste mobiler på markedet. Men kigger jeg tilbage, kørte min gamle HTC Legend bedre end den. Jeg går op i kvalitet, og jeg er villig til at betale mere for at få mere, men med LG’s skandale-telefon føler jeg mig til grin".

- "Jeg overvejer at skifte LG Optimus 2X ud med et andet produkt (i dialog med teleselskab) - føler ikke jeg har fået det high-end produkt - som jeg har betalt for".

- "Problemet var så grælt at jeg solgte min telefon med økonomisk tab, da jeg blev nødt til at informerer køberen om problemet".

- "Tilliden til LG er væk!".

LG: Mange kunder er glade

LG fortæller til Mobilsiden.dk at de er kede af, at ikke alle kunder er tilfredse med deres mobil.

- "Det er rigtig ærgerligt, hvis det er tilfældet, at kunder fravælger LG på grund af at have oplevet problemer med Optimus 2X. Vi ved og hører også fra mange, at de er glade for deres telefon, og vi håber og tror på, at vores kunder forbliver loyale," lyder udtalelsen fra LG.

LG gør samtidigt opmærksom på, at de gør deres ypperste for at alle brugere er tilfredse og for altid at levere produkter af høj kvalitet.

Læs også:
- Nu giver teleselskaberne LG-ejere pengene tilbage
- LG Optimus 2X - opsummering af fejlsagen

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

John 27-07-2011 12:14:06

LG er rent til grin.

0 0
Rene 26-07-2011 18:33:28

Prøver de at trække opmærksomhed væk fra at vi købte en telefon med android 2.3 og nu 5 måndere senere er der stadig kun med 2.2.
Problemet er flere end de giver udtryk for her, de kunne give alle 50% af pengene tilbage så man har betalt den pris produket er værd.

0 0
Peter 26-07-2011 16:57:30

Har haft en genstart efter opdatering til v10c

Måtte genstarte telefonen igår pga lag og den ville ikke logge på Wifi (oppetid 180 timer).

I dag midt i en samtale blev den afbrudt og jeg skulle taste pinkode ind.
Opdatering til v10c har ikke hjulpet en rygende fis.

Jeg er glad for telefonen, men jeg føler ikke jeg kan stole på den.Det er ikke det jeg forventer af en "topmodel"

Er ved at samle mod til at sende den til reperation, har desværre dårlig erfaring med Telmore's (TDC) værksted, telefoner er blevet retuneret uden den embalage,den var sendt med (bobbelplast) men bare i en tom æske hvor den lå og raslede rundt.

0 0
David 26-07-2011 15:33:27

Underligt nok er det ALLE jeg kender som har denne mobil, der har problemer med den.

Så jeg tvivler på det er enkelte brugere, men godt LG selv kommer med en undtagelse, der dog kommer alt for sendt.

0 0

Om brug af cookies