Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   LGs store satsning har nået butikkerne

LGs store satsning har nået butikkerne

Nu skal det briste eller bære. Vil LG Optimus G blive den succes LG venter på?

LG Optimus G er ude i butikkerne nu. (Foto: Mobilsiden.dk).
LG Optimus G er ude i butikkerne nu. (Foto: Mobilsiden.dk).

Onsdag den 27. februar 2013 blev en spændende dag for LG, der de seneste par år, har hungret efter en succeshistorie af de helt store.

 - Læs testen af Optimus G

Den sydkoreanske virksomhed med hovedsæde i Seoul, har som mål i Danmark, at være den hurtigst voksende Android-producent i 2013.

 - Web-tv: LG: Vi har lært af vores fejl

Det skal samarbejdet med Google om Nexus 4 samt den nye 4G-mobil Optimus G hjælpe virksomheden med at nå, flankeret af mellem-pris smartphones i L-serien.

LG Optimus G er nu til salg via blandt andet Telia og 3. Landets største teleselskab TDC følger med, når deres 4G-net er i luften. Smartphonen markerer sig i markedet, ved at være en topmodel til mellempris. Lige nu sælges Optimus G fra 3.500 kroner og nedefter.

LG Danmark vil endnu ikke kommentere på hvordan åbningssalget er gået, men i begyndelsen af denne måned, søsættes den største reklamekampagne i selskabets historie i Danmark.

Du kan finde dagsaktuelle priser på Mobilpriser.dk.


Læs også:
- LG har solgt 10 mio. 4G-mobiler

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

buenso80 06-03-2013 17:37:38

Har haft den siden lanceringen, og selvom jeg var skeptisk i starten, så bliver jeg mere og mere glad for den. Det er den bedste android telefon jeg har haft og Optimus IU er genialt. Ligesom prisen også er genial. LG er toppen og Optimus G er et rigtig godt bud på årets mobil 2013 hvis i spørger mig...

0 0
jonasbh 06-03-2013 12:21:59

Jeg er også testpilot og har haft LG Optimus G i knap to uge. Kombinationen af hardware og pris gør denne mobil virkelig interessant. Det er en super snap mobil, men sender min gamle Galaxy Nexus til tælling.

Det er vildt, at LG har skabt en topmodel til kr. 3500,-, når HTC og Sony tager knap kr. 5000,- for deres topmodeller. HTC One har en lidt nyere processor, mens du får nogenlunde samme ydelse fra Sony XPERIA Z. Jeg synes HTC og Sony går den forkerte vej. Nogle er villige til at betale hvad som helst for en topmodel, men seriøst kr. 1500,- mere for samme eller lidt større kraft.

LG sætter en spændende kamp i gang på markedet for topmodeller med denne attraktive pris. Jeg synes kr. 5000,- er for høj en pris. Med mindre du selvfølgelig meget gerne vil af med dine penge.

0 0
Michael Larsen 06-03-2013 18:42:36

Du får også bedre skærme på begge telefoner, du får bedre kameraer(kan sikkert diskuteres om HTCs nye tilgang til kamera er godt eller skidt. finder vi først rigtigt ud af, når folk får dem i hænderne) på begge telefoner, du får bedre batterier i begge telefoner, selvom processoren i HTC'en kun er "lidt nyere", så er den en hel del kraftigere og på SONY'en har du mulighed for at bruge SD-kort.
Jeg er for så vidt enig i, at 5000 er for høj en pris, men du er alt for ivrig efter at fordreje fakta.

0 0
jonasbh 06-03-2013 20:00:16

Jeg nævner ikke kamera, skærm og batteri, men jeg fordrejer fakta :-p Jeg siger ikke, at HTC og Sony lavet dårlige mobiler. Til de priser bør de også byde på noget ekstra. Din præmis er, at man ikke kan sammenligne mobiler, hvis de ikke er ens. Jeg siger bare, at hvis du vil have en hurtig topmodel med flot skærm, så kan du betale kr. 3500 eller 5000. Det er dit valg.

Jeg synes bedst om, LGs valg med rimelig pris og kvalitets hardware.

0 0
Peter Frederiksen 07-03-2013 23:14:03

Der er ingen Tvivl om at LG kommmer til at skabe konkurrence, det jeg håber for LG er de også satser massivt på software udvikling og hurtige opdateringer.

0 0
Michael Larsen 06-03-2013 11:27:49

Det er en model, der snart er et halvt år gammel. Om en måneds tid kan man finde Optimus G Pro på verdensmarkedet... Det er dybt godnat at tale om en "stor satsning", når produktet har været næsten 6 mdr. undervejs og er blevet overhalet indenom af nyere modeller på specs. Hvis LG vil en seriøs "stor satsning", så gør de som Samsung, HTC, Apple m.fl., og får deres produkter ud på flere markeder hurtigt.

0 0
jonasbh 06-03-2013 12:27:38

Du kan da ikke sammenligne med LG Optimus G Pro. Den har næsten en tomme større skærm.

Jeg kan sagtens forholde mig til en "stor satsning". Nu får vi konkurrence på topmodeller i Danmark. Selskaber som LG og Huawei viser nu, at vi kan få topmodeller kr. 1500,- under Samsung, HTC og Sonys priser.

Jeg har købt ny topmodel ca. en gang pr. år i de seneste år. Med den prisforskel, så er hver tredje mobil stor set gratis

0 0
Michael Larsen 06-03-2013 18:37:10

Nu var det ikke lige LG Optimus G Pro, jeg sammenlignede med. Jeg omtalte den for at fremhæve, hvor gammel Optimus G egentlig er.
Derudover er det da rigtigt, at Optimus G er billig, men den er praktisk taget også 1 generation gammel. Du kan købe en Galaxy SIII(4G) til lige over 3800,-, og så er besparelsen lige pludselig ikke så stor. Det er ren og skær propaganda, at forsøge at gøre noget synderligt ud af prisen.

0 0
jonasbh 06-03-2013 19:48:39

LG Optimus er fra oktober 2012. Vi er en lille nation, og vi får ofte topmodellerne med måneders forsinkelse.

Du kan ikke sammenligne med SGS III. Når Optimus G har været i butikkerne i 6 måneder, så vil den igen være væsentlig billigere end SGS III. En ny topmodel med rigtig positive anmeldelser (fx 6 af 6 stjerner på mobilsiden) til en startpris af kr. 3500 er sgu nyt.

0 0
Michael Larsen 06-03-2013 21:46:37

Nu valgte jeg 4G udgaven af SGSIII, der så vidt jeg husker kom på verdensmarkedet i oktober/november, så de er omtrent lige gamle.
De fleste topmodeller får vi faktisk temmelig hurtigt. Alle Galaxy S modellerne har vi fået få uger efter de kom på verdensmarkedet, HTC One serien kom hurtigt hertil, den nye HTC One kommer hurtigt hertil osv. osv. LG var vist også hurtigt på markedet med deres Optimus 2X og 4X...
Under alle omstændigheder, Optimus G har været så lang tid undervejs, at den muligvis er LG's topmodel, men den er næsten allerede på launchdagen i den lave ende af high-end smartphones, hastigt på vej ned af stigen.

0 0
jonasbh 06-03-2013 22:17:42

Nu var mit argumentet, at du får en hurtig og flot topmodel til en ganske rimelig pris. Du har nogle sjove argumenter. Du vil ikke sammenligne LGs topmodel, som har fået stor ros med Sony og HTCs nye modeller, men gerne med en mindre kraftig Samsung model.

Du skal vælge din tilgang til mobilkøb. Mine indkøb handler ikke om dato for lancering, men om design og ydelse til en god pris.

0 0
mrloko 06-03-2013 10:45:57

min kæreste fik sin fra Callme i fredags til 3240 kr. Og den køre fantastisk! Den er hurtigere end min SGS3. Super flydene i alt, og åbner apps meget hurgtig.
Jeg synes det er et fantastisk køb! Kan klart anbefale den.

0 0
Lennie 06-03-2013 11:14:36

Men til 3240kr hos call me er man stadig bundet af 6 mdr. abbonoment

0 0
Michael Larsen 06-03-2013 11:21:40

Lennie

Du er kun bundet 1 måned hos Call me. Men udgiften i bindingsperioden løber op i næsten 3500kr. Der er altså ikke anden fordel end afbetalingsmodellen, hvis man ikke vil være kunde ved Call me.

0 0
Mark 06-03-2013 10:43:07

Jeg har købt min på my phone shop til 3495. Det er det abselut biligste jeg har fundet uden abo. Så mon ikke det er en tastefejl. :)

0 0
Lennie 06-03-2013 10:38:23

Har lige set på Pricerunner.dk og den billigste jeg kan finde er 3583kr og så ellers bare op i pris

0 0
lappydk 06-03-2013 10:27:07

Hvis det har interesse, har jeg lagt nogle videoer på youtube. Jeg har været så heldig at være med i LG's testpilot program

Videoerne ligger på min feed her:
https://www.youtube.com/user/lappydkgoogle

Kan evt. findes ved at søge på lappydk på youtube

0 0
lappydk 06-03-2013 10:29:24

De er vel og mærket hjemmelavet, og ikke professionelle!

0 0
06-03-2013 10:13:17

Man får ganske meget for pengene i Optimus G... Så er spørgsmålet bare om de vil leve op til deres udtalelser om hurtigere opdateringer osv:-) Men håber da at de gør det, så vi kan få endnu en seriøs spiller på mobil markedet.

0 0
jonasbh 06-03-2013 12:28:29

Ja, LG har helt klart noget at leve op til.

0 0