Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Lovet opdatering til LG Optimus 2X er udeblevet

Lovet opdatering til LG Optimus 2X er udeblevet

En opdatering skulle løse problemet med Optimus 2X, der genstarter og fryser i sort skærm. Men opdateringen, der blev lovet til lige efter påske, er aldrig nået frem.

En række ejere af LGs topmodel Optimus 2X rapporterer om problemer med en mobil der spontant genstarter, slukker eller går i sort skærm.

I første omgang benægtede LG, at der var noget om snakken.

Men kort efter lød beskeden, at LG nu var klar med en opdatering, der løste problemet. Opdateringen blev lovet til kort efter påske. Men nu - knap en måned efter - er der stadig ikke kommet nogen opdatering.

Meldingen fra LG er nu, at der ikke er nogen dato på, hvornår opdateringen kommer til Norden.

-”Der er ikke kommet nogen opdatering til Norden. Udrulningen af opdateringer sker gradvis over hele verden. Vi venter svar fra Korea på en mere præcis dato for, hvornår den kommende opdatering kommer til Norden,” fortæller Susanne Persson, PR manager for LG i Norden.

Muligheden for kunder, der er ramt af problemet, er altså stadig udelukkende at levere mobilen tilbage.


LG Optimus 2X P990 - billigste pris fra -kr.
Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Engell 17-05-2011 15:05:43

...samme aften som jeg havde modtaget min O2X retur, så lukkede den ned umotiveret. Og denne gang det midt i en samtale, hvilket aldrig er sket tidligere. Har skrevet en ny reklamation til Telmore, men venter nok lige på den nye update, da værkstedet alligevel intet kan gøre ved den...

0 0
Engell 16-05-2011 10:20:32

Har lige fået min O2X retur her til morgen... med en bemærkning om at de ikke kunne genskabe fejlen. De skriver den har haft den til test i 24 timer uden at der har været problemer, og at jeg skal skifte mit sim-kort hvis problemet fortsætter... Til trods for at fejlen ikke kunne registreres har de opdateret softwarer, selvom telefonen allerede kørte på V10b.

Hvorfor det? Har brugt det sim-kort i 3 andre android telefoner uden nogen problemer.

Den ryger lige retur så snart den bare genstarter en eneste gang!

0 0
Jon 12-05-2011 12:13:52

Fra da jeg modtog den, indtil for nylig, har jeg ikke kunne holde alle fejlende ud på mobilen. Jeg besluttede mig så for at root og smide en CyanogenMod7 custom ROM på, og nu køre den super smooth.

CM7 er baseret på android 2.3.4, namnam!

0 0
Bjarne R. 12-05-2011 13:14:07

Jeg blev også så sur og irriteret over telefonen i går at jeg rootede og installerede CM7 på den.

Min oplevelse er dog at pt. CM7 til P990 mindst lige så ustabil som LG's OS og CM7 er også på flere punkter langsommere.

MEN, den store forskel er også at Cyanogen aldrig har påstået at rommen er "Final", ikke engang "Beta" - kun en "Nightly" - og i morgen har de et nyt byg klar som er lille bitte smule bedre og igen dagen efter og igen dagen efter og... :)

0 0
Alfix 12-05-2011 11:19:13

Den her telefon har fra start vaeret elendig som alle andre LG telefoner. Laggy, sloev og ligegyldig i alle aspekter af en mulig smartphone.

Og hvis man ikke har set det naar man har proevet den, saa fortjener man ikke en smartphone.

0 0
Yngve Øines 11-05-2011 12:06:34

Jeg opplever stadig at min en uke gamle P990 fryser fullstendig eller tar en utilsiktet omstart, dette skjer gjerne midt i en samtale. Jeg har diverse ganger vært i kontakt med support og får forskjellig svar hver gang.

I dag sier de at de håper Software-fix vil være klar i slutten av mai, og anbefaler at jeg venter på denne. Hvis jeg ikke kan vente, kan jeg sende telefonen inn på reparasjon. Support bli tyst når jeg så spør om hva som er hjelper å sende telefonen inn til reparasjon, hvis feilen ligger i programvaren og ikke i telefonen. I og med at telefonen er kjøpt igjennom jobben, gir ikke norsk kjøpslov samme rettigheter til å heve kjøpet som for privatkjøp, følgelig sitter jeg i limet uansett.

Dette er for dårlig, LG!!!

0 0
spawn 10-05-2011 18:25:05

Tja og så kan man læse at gingerbread lige er lækket til den gode gamle HTC Desire (som jeg ALDRIG har haft nogle problemer med på nogle firmwares overhovedet)

HTC har allerede sendt Gingerbread ud til deres andre tidligere topmodeller, og nu kommer turen så til den gode gamle Desire også

LG har en eneste topmobil (som oprindeligt skulle være leveret ved launch med Gingerbread) - og ikke engang den ene mobil magter de at levere Gingerbread til endnu, endsige bare levere en Froyo uden memoryleaks, lag, bsod og genstarter i tide og utide. Pyt med om Froyo kan udnytte dual core ligeså godt som Gingerbread - hvis de så bare kunne levere en ordentlig Froyo så ventede vi gerne på Gingerbread.

Det er simpelthen så ynkeligt at der skal sidde enlige hjemme programmører på XDA forummet der hjemme på køkkenbordet kan finde fejl i LG's software - medens milliard virksomheden LG's samlede udviklingsafdeling ikke selv magter at opdage og rette fejlene hverken før eller efter firmwaren sendes ud.

Det mest frustrerende er at jeg rent faktisk syntes Optimusen er en super lækker mobil med kæmpe succes potentiale - der bare "ødelægges" af nogle basalt få og fuldstændig unødvendige software fejl.

Og det der undrer mig mest er at en kæmpe virksomhed som LG i så lang tid kan sidde massiv negativ omtale og kritik på internettet, facebook sider, online petitions, udvikler forums osv. overhørig samtidig med de forsøger at lancere modellen andre steder i verden med nøjagtig de samme software problemstillinger. Var det min virksomhed havde jeg i samme sekund den negative omtale begyndte kastet alle nødvendige udviklingsressourcer ind på at løse det - og hvis ikke de kunne hurtigt nok, så havde jeg fyret hele banden og hyret nogle andre.

Kom nu ind i kampen LG - vi taler jo ikke om pebernødder i potentielt tabt kundemasse her ;)

0 0
Rallerbabz 10-05-2011 19:38:09

Word!

0 0
Kevin 10-05-2011 17:40:25

Overskriften siger vist det hele

0 0
patrick lønquist 10-05-2011 17:20:12

Har ikke haft de store problemer med min o2x. Den har genstartet 3 gange i løbet af de første 14 dage jeg havde den. Siden da har den ikke gjort noget som helst. Jeg kører stock rom med 10b. DOG er det rigtigt at bagcoveret er begyndt at knage PRÆCIST 15 dage efter købsdagen. Det er dog ikke noget jeg lægger mærke til i dagligdagen. Det største issue er skærmlåsen. 1-3 sekunder før den reagere på tryk i toppen er lige at presse citronen. Men istedet for at tude over telefonen nu, vil jeg hellere glæde mig til opdateringen hvornår den nu end skulle komme. Dertil blev jeg far natten til fredag så jeg har slet ikke tid til at være så seriøs med min telefon på dette stadie.

//blær blær blær ;-)

Mvh
Patrick

0 0
spawn 10-05-2011 17:56:18

Jamen tillykke Patrick - ikke med telefonen - men med barnet :)

0 0
patrick lønquist 10-05-2011 18:06:54

Mange tusinde tak ;)

0 0
Dan 10-05-2011 16:36:05

Var 1cm tæt på at købe Lg
Men med den her elendige service eller mangle på,
bliver min første dual core HTC Sensation

0 0
Peter 10-05-2011 15:43:05

Har boet i Sydkorea for en del år siden, og der var det almindeligt kendt, at Samsung kvalitetsmæssigt var den bedste elektronikproducent, mens LG, eller LuckyGoldstar som det hed dengang, ikke var på samme kvalitetsniveau. Har selv en Samsung Galaxy S, og oplevelsen er bare i top, så det lyder til at den sammenligning stadig holder, og at LG stadig ikke har styr på tingene..!

0 0
Shawn S. Ø 10-05-2011 18:03:08

Fint nok Peter men faktisk laver LG en masse god elektronik ;) Dog tæller LG Optimus 2X så ikke lige med i det he he

0 0
Bjarne R. 10-05-2011 15:19:53

Lidt tragikomisk - top-banneret jeg har her på siden er en reklame fra 3 for LG 2X.

"LG OPTIMUS 2X
HURTIGSTE ANDROID
TIL DATO"

...den ligger også fint i hånden og har formen til at blive til en god og hurtig smutsten - ellers er det vist så som så med hastigheden.

0 0
Zeb 10-05-2011 14:58:18

Jeg har virkelig ondt af jer der hoppede på O2X vognen - Overvejede det selv kraftigt, men blev bare så forelsket i de previews der kom a SGSII at jeg blev nødt til at vente på den... Det er jeg så rigtig glad for nu.

(Så må vi se om jeg også er glad for det om en uges tid når jeg har fået telefonen :P)

0 0
Engell 10-05-2011 12:18:15

...hos Telmore, netop med baggrund i disse "mangfoldige" problemer. Og jeg har presset rigtigt meget på for at de skal tage den retur, men de henholder sig til, at fejlene ikke er konstateret inden for de første 10 dage efter modtagelse. Flot! Man skal altså, som producent, blot fremstille en telefon der kan holde i 10 dage, så har de mulighed for at de kan reparere i en uendelighed (maks. 3 gange i DK).

Men Telmore talte mig fra at sende den ind ved min første henvendelse, da de netop også henviste til at der var en opdatering på vej, der skulle løse alle problemerne... og se hvad det nu har resulteret i!

Alt i alt sidder man så tilbage uden telefon, der er til reparation, og med udsigt til at få den samme retur, og så lade det hele gentage sig igen.

Godt man har en gammel Nokia N95 der bare virker perfekt på 4 år ;)

0 0
spawn 10-05-2011 14:00:30

Står i samme situation

LG nægter at hjælpe (har kontaktet dem) og de henviser mig blot til at kontakte forhandleren hvor jeg købte den - det er Callme, som også nægter at tage retur da der er forløbet længere tid end den normale købelov tillader.

Det er der jo netop fordi vi har ventet på en software opdatering fra LG som skal løse problemerne. Løsninger der ikke er kommet og stadig har lange udsigter.

Ingen af os er interesseret i et månedslangt indlevering til reparations forløb der alligevel ikke hjælper - blot for at producent og forhandler kan få endnu længere tid til at forsøge at løse software problemer der aldrig skulle have været der fra start af.

Det er simpelthen så ufatteligt ringe af LG at jeg ikke har ord der kan udtrykke min harme og foragt over disse forretnings metoder og deres ufatteligt amatøragtige måder at håndtere problemerne på.

0 0
Jesper 10-05-2011 11:40:20

Men det bedste af det hele er måske, at LG har bevist at de godt kan gøre det bedre. T-Mobile G2X, som er den samme telefon som Optimus 2X (minus LG bloatware) skulle efter sigende være flyvende.

Det virker idiotisk at insistere på at lave sit eget skin når man tydeligvis ikke har talentet eller viljen til at lave det ordentligt.

Men man kan jo håbe for LG at de lærer af deres fejl. Og skruer ned for skinnet i næste års modellen (ligesom Sony Ericsson har gjort det i år).

0 0
Jimmy Knudsen 10-05-2011 11:19:59

Hej
Jeg siger ikke at LG's service ikke er god, men jeg vil lige pointere at jeg IKKE har haft problemer med min x2 overhovedet.
Indrømmet, min telefon er rooted, men det er også det eneste der er gjort ved den (for at kunne bruge Titanium Backup).
Bjarne R. skriver: "Vi blev lovet at telefonen straks blev opdateret til 2.3"
Hvor har du læst det? Jeg læste at der ville komme ene senere, men ikke hvornår.
Bjarne R. skriver: "Vi blev love lynhurtig dual-core bruger oplevelse"
Ja, når v2.3 kom på... Det er blevet nævnt mange gange at v2.2 ikke understøtter dual core fuldt ud. Også før x2 udkom i Danmark.
Men... Det er ikke en diskution jeg ville starte :)
Bare sige at jeg er en tilfreds bruger.
LG's service er i hvert ikke værre end det jeg oplevede med min HTC Magic ;)

0 0
Bjarne R. 10-05-2011 11:37:44

Hej SnowmanDK

Jeg kan altså ikke huske de forbehold du nævner - altså at nogen af reklamerne sagde noget om at telefonen først blev FANTASTISK når der kom 2.3 på.

Jer erindre heller ingen udmældinger fra LG om at Android 2.2 ikke fungere på deres telefon.

Til gengæld huske jeg tydeligt udmeldinger fra LG i januar og fabuar om telefonen lynhurtigt ville få 2.3 på.

0 0
Rallerbabz 10-05-2011 12:07:51

LG har LOVET 2.3 i april. Omkring d. 20 april og jo 2.2 bruger dualcore. Dette har LG programmeret ind. 2.3 bliver godt, men revolutionerende bliver det ikke. Ikke før de fixer deres skin/bugs..!

0 0
Jimmy Knudsen 10-05-2011 11:21:22

FAIL:
"Jeg siger ikke at LG's service ikke er god".
Der SKULLE have stået:
"Jeg siger ikke at LG's service er god".
... Sorry ;)

0 0
Rallerbabz 10-05-2011 10:28:57

Det var dråben. Jeg kan kun give Bjarne R. ret i de udtalelser, INGEN af de ting de har lovet er sket. Jeg har tænkt mig at skrive en klage til LG med det samme. Sender også min tlf ind til rep hos telecare, i håb om at den har fejl nok til at jeg kan få en ny som evt. kan sælges eller endnu bedre; pengene tilbage.

Udover FAIL software så har min også andre HW fejl, som fx. knirken bagcover, løs HDMI udgang.

Softwaredelen kan løses som Lars Koch Hansen påpeger JA, MEN det er sku da for ringe at man som forbruger skal rode med sådan noget for at få den til at spille. Det kan bare IKKE passe!!

Jeg vil fluks skrive en vred klage til LG og forlange mine penge tilbage...det er simpelhen grotesk..!!!

David K: +1, SGSII lyder som vejen frem.

0 0
Lars Koch Hansen 10-05-2011 10:08:18

Er enig i at LG har sovet i timen og burde have løst disse problemer for længst. Det ændrer dog ikke på at telefonen er lavet af klasse hardware, hvilket også ses på XDA. Det er derfor muligt med ganske lidt teknisk snilde at installere en modificeret firmware der får telefonen til at spille maximalt.
Min kører lynende hurtigt, og holder også 2 døgn på strømmen med exchange, push etc kørende (dog ikke wifi og bt).
Også helt enig i at den er rigtig godt til spil, og diverse 3. parts programmer...

0 0
Bjarne R. 10-05-2011 09:56:51

* Vi blev lovet et fix på problemerne lige efter påske - fail.
* Vi blev lovet at telefonen straks blev opdateret til 2.3 - fail.
* Vi blev love lynhurtig dual-core bruger oplevelse - FAIL

Jeg fik en ustabil og træg og hakkende telefon, hvor LG's indbyggede exchange-klient dræner batteriet og random genstarts.

ps: Den er fin hurtig til at afvikle 3. parts programmer som spil (som ikke er lavet af LG)

0 0
Joddler 10-05-2011 11:14:53

Hørt Hørt, har selv siddet og leget med telefonen, og kan kun sige fail, den er langsom, hakkende, og forstyrrende at sidde med, min Desire der er mere end 1 år gammel, kørte meget mere flydende end den gjorde, og dens browser var ikke hurtigere end en 1 årig gammel Desire!!!

Puha nej tak til LG!!

0 0
David K 10-05-2011 09:50:49

og nap en SGSII i stedet!

Det sku fail fra LGs side synes jeg, når de kører så meget PR i tv osv for den mobil, så skal alt også spille omkring den!

0 0
Rallerbabz 10-05-2011 11:03:20

Hvordan ville du kunne lever den tilbage? Jeg tror desværre ikke at LG vil tage det som en gyldig tilbageleveringsgrund.

0 0