Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Loyale kunder belønnes hos 3

Loyale kunder belønnes hos 3

3Bonus er et nyt fordelsprogram, som giver selskabets loyale kunder muligheden for foreksempel at få tilskud på op til 1.200 kroner om året.

Teleselskabet 3 vil belønne deres loyale kunder med et nyt fordelsprogram, som de kalder 3Bonus.

Med 3Bonus kan du hver måned optjene point, som giver fordele. Og jo længere du er kunde, jo flere point får du. Pointene kan så bruges i 3’s webshop efterfølgende, og på sigt er det meningen 3Bonus skal tilbyde gratis downloads, særtilbud, tilbehør til mobiltelefoner o.m.a.

Hvor mange point du får afhænger af dit abonnement, hvor længe du har været kunde osv. Men på et år kan der optjenes mellem 360 og 1.200 kroner.

Du skal selv tilmelde dig fordelsprogrammet 3Bonus, og kan altid holde øje med hvor mange point du har på Mit3 på 3.dk.

Du kan læse mere om 3Bonus her.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Thomas Kristensen 27-07-2011 08:19:17

Jeg har lige fået en kanon aftale med dem
5 timers tale
Fri SMS & mms
5 GB data
Fri 3 til 3

Mobilbredbånd 5 Mbit

Til ialt
298 kr

Det er hvad jeg kalder billigt, men jeg har også været kunde siden 2006 :-)

0 0
Carsten 27-07-2011 02:26:03

Hehe, at du ikke er enig beviser bare min pointe med 3s PR-arbejde :o) Se fx artiklen herunder:

http://www.pcworld.dk/art/8327?a=search&i=0

Tro mig, TDC var først. De ønskede blot ikke at udnytte det kommercielt, da de har (haft?) en lettere dinosauriseret tankegang om, at tingene skal virke 102% før det lanceres (hvilket sjældent lader sig gøre alligevel :p).

3 havde heller ikke "de første 3G-master". Der var jo flere selskaber med 3G-licenser, som også satte master op på samme tid - 3 var jo bare som rent 3G-selskab i sagens natur nødt til at være first-movere. Det kostede dem lidt hug over nakken i starten, mens de andre kørte flere tests og afventede, men siden etablerede de sig jo benhårdt på 3G-markedet og beholdt forspringet.

Telia har senest forsøgt sig med at være first-mover på 4G (LTE), men jeg tvivler stærkt på, de får samme succes med metoden som 3.

Mht. dobbeltsim ved jeg godt, selve afregningsmetoden ikke er den samme. Jeg tænkte - som jeg skrev - udelukkende på ideen med at dele data på 2 simkort. Der er ingen tvivl om, 3s løsning økonomisk er langt bedre, men at gøre noget billigere har jo ikke meget med nytænkning/initiativ at gøre, kun købmandsskab.

I mine øjne taber 3 altså 0-2 - men de vinder alligevel hårdt i sidste ende :D

0 0
Thomas Kristensen 14-07-2011 12:45:49

Jeg har været kunde hos 3 siden Marts 2008
Og jeg syntes det er på tide de begynder at give os gamle kunder nogle fordele, syntes faktisk det er at tage røven på os, når de kræver penge for at forlænge vores abb.

Nu vil jeg ringe til 3 for at få et billigere og bedre abb. ellers vil jeg true med at skifte selskab, selvom jeg er ganske tilfreds :)

0 0
Mike 14-07-2011 22:35:48

Folk fatter ikke det er forbundet med en omkostning at håndtere deres forlængelse - ellers nyoprettelse for den sags skyld.. Det er derfor der er et forlængelsesgebyr/opr. gebyr - det er ikke her virksomhederne tjener deres penge, men blot for det til at rende rundt mht. håndtering! Der er adskillige forhold de skal overholde rent lovmæssigt. Herunder at din kontrakt skal opbevares fortroligt, scannes, ligges i systemet, der skal foretages abbonnements regulering osv osv... Det koster mandetimer uanset hvordan og hvorledes.

Så glem det med nogen blir "straffet" at 3 indfører 3Bonus er endnu et bevis på at de bare ligger langt i front. Ændrer dog dit abbonnement til et billigere hver gang du er ude af binding!!

Hver gang du ser et nyt initiativ, så er det 3 der står for det :)

0 0
Carsten 16-07-2011 11:13:47

Arh, det er nu ikke rigtigt, 3 står for alle nye initiativer :o) Af umiddelbare ting jeg kan tænke på var Telenor først med at dele data på 2 simkort og TDC var først med TV på mobilen.

Det, 3 er så gode til, er markedsføringen, hvor de i nogle tilfælde kan få det til at se ud som om, de rent faktisk var først på markedet med produktet. Det er der som sådan intet galt i, og jeg synes man bør tage hatten af for deres PR-arbejde, som i mine øjne er i topklasse.

0 0
Mike 20-07-2011 22:49:00

Carsten, jeg ved det er en hård konstatering :) Men li de to ting du nævner må du gerne uddybe da jeg faktisk ikke er enig.

Jeg har aldrig hørt om at TDC har kunne streame mobilTV? 3 havde de første 3G master, hvordan skulle TDC så kunne levere mobilTV?

Plus Telenors løsning er ikke den samme som 3's, hvor du har ÈT abonnement, med flere sim-kort tilknyttet, hvor du omkostningsfrit kan dele dit data. Hos Telenor betaler du for data på det andet sim kort :) Sorry, men jeg tror altså stadig det står 1-0, dog ik for at hævde :)

0 0
Kim 15-07-2011 05:38:10

Du er ualmindeligt glad for 3 Mike, er der noget vi bør vide?

0 0
Thomas Kristensen 14-07-2011 12:46:35

Forkert år, har været kunde siden Marts 2006 :)

0 0
Naggie21 14-07-2011 14:30:37

Kunde siden december 2004 ;)

Men det kan altid betale sig at true lidt. Jeg betaler 199,- for 10 timers tale, 10GB data, fri sms og mms, fri til 3 og ingen opkaldsafgift.

0 0
Kim 14-07-2011 14:11:54

Tru med at skifte uanset hvad - så får du et billigere abb. Du går bare direkte til "hvis du vil afslutte samarbejdet"...

0 0
Rene 14-07-2011 12:32:59

Man bliver snydt hvis man ikke skifter mobilselskab tit sådan er det bare.
Det her er for dem der bare vil havde et selskab og er ligeglade med prisen.

0 0
Rune 14-07-2011 21:09:16

Sikke en flot kommentar. der er godt med fylde og masser af beviser på at du taler sandt. Jeg selv prøvet nærmest alle teleselskaber, og den bedste service får jeg hos 3.

OG hvad mener du med at man bliver "snydt"? Der er ingen hold i det du siger.

0 0
Frederik 21-07-2011 22:32:29

Bedste service hos 3? Det må være en joke. Deres kundeservice er helt elendig i forhold til det man betaler for deres alt for dyre abonnementer. Når man ringer til kundeservice, skal man igennem en telefonsluse uden lige, med 4-5 forskellige "menuer" hvor man skal taste det ene eller andet, i stedet for at man kunne blive stillet direkte igennem.

Nu har jeg så Oister som så også er ejet af 3. Samme netværk, og en telefonregning der er 3-4 gange billigere end hos 3.
Selvfølgelig er Oisters kundeservice endnu mere elendig end 3s (selvom man skulle tro det var svært at overgå dem), men jeg benytter mig også meget sjældent af kundeservice, og det er ikke 400 kr ekstra værd, hver måned.

0 0
Rene 15-07-2011 08:04:37

Ja Ja så længe intet går galt er servicen sikkert den bedste i verden, men bare vent hvis der skulle ske noget uventet er kan du se hvor meget de sætter pris på dig.

Jeg snakker om at teleselskaber køre med underskud på nye kunder som de "gamle" kunder så betaler for på den måde bliver man snydt.

Så hvis man ikke skifter teleselskab engang hver 6-9 måned og udnytter de tilbud de køre med betaler man for at folk som mig kan havde et billigt abonnement - og det er fint hvis man bare vil havde noget hvor man ikke skal tænke over det.

0 0
Kim 15-07-2011 09:31:02

Du behøver jo ikke skifte selskab, du kan sagtens bare skifte tlf.

0 0
Kim 14-07-2011 12:14:51

"siden din sidste abonnementsændring, kontraktfornyelse eller køb."

Dvs, hvis man køber ny mobil igennem 3 hver 6. md så vil man hver 6. md starte forfra på trin 1, fordi man har lavet en kontraktfornyelse, som 3 iøvrigt tager 200 kr for!

Ok ide, men bare en skam, at man som flittig mobil skifter ikke bliver belønnet lige så meget som andre kunder, selvom man måske har samme abonnement og har været kunde i lige lang tid.

0 0
Kim 14-07-2011 14:10:56

Som flittig mobilskifter belønnes du jo langt mere end andre kunder - det er jo dem der ikke skifter hver 6. måned, der betaler for din tlf!

0 0
Kim 14-07-2011 14:19:16

Vrøvl..

Jeg betaler selv min mobil igennem et langt dyrere mobil abonnement, end jeg egentligt har behov for! Det opvejer mere end rigeligt det tilskud 3 giver, til 3's fordel vel at mærke.

0 0
Kim 14-07-2011 14:36:21

Det er så fordi du ikke bruger dit abb til fulde. Det er hvad det er, du kan gøre det. 3 hjælper dig endda til det. Kunder der derimod "aldrig" skifter, betaler på sigt langt mere. Og derfor kommer der et loyalitetsprogram til dem.

0 0
Carsten 14-07-2011 13:07:37

Mener du seriøst, du skal belønnes for at skifte mobil hver 6. måned? :o)

0 0
Kim 14-07-2011 14:12:44

3 lægger op til at belønne loyale kunder. Dvs uanset om jeg skifter mobil tit eller ej, så er jeg jo loyal hvis jeg bliver i selskabet. Men i forhold til folk som ikke skifter mobil tit, bliver jeg jo straffet = får nulstillet min anciennitet hos 3 = lavere bonus.

Så nej, jeg skal ikke belønnes mere end andre loyale kunder, for at skifte hvert 6. md, men hvorfor skal jeg straffes for det?

0 0
Carsten 14-07-2011 15:22:55

Det skal du, fordi 3 betaler tilskud til den mobil, du køber. Når et teleselskab gør det, tjener de typisk ikke penge på kunden de første 6 måneder. Med andre ord bidrager man generelt set ikke positivt til teleselskabets økonomi, hvis man skifter mobil med tilskud hver 6. måned, og man skal derfor selvfølgelig heller ikke "belønnes".

At du tegner et dyrere abonnement end du har behov for kan du kun takke dig selv for. Jeg går ud fra, 3 også kan tilbyde dig abonnementer, der passer til dit behov, men så koster mobilen naturligvis lidt mere i indkøbsprisen. Hvis du vil have den billigste indkøbspris skal du selvfølgelig også tegne det dyreste abonnement - det siger sig selv. Men i sidste ende er det dit eget valg, hvis du tegner et dyrere abonnement end du har behov for. Det er i hvert fald ikke noget, der bliver presset ned over hovedet på dig.

Folk har en tendens til fuldstændigt at glemme, mobiltelefoner faktisk har en værdi og at teleselskaber skal tjene penge - ikke forære ting væk.

0 0