Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Lumigon T1 i Q1

Lumigon T1 i Q1

Lumigon har netop løftet sløret for, hvornår deres første model kommer i handlen.

Tilbage i februar måned i år, hed det sig, at T1 ville komme i handlen allerede i starten af andet kvartal. Men eftersom vi nu befinder os i årets fjerde og sidste kvartal, kan vi vidst godt konstaterer, at det ikke blev sådan.

Men nu hedder lanceringsdatoen Q1 2011, hvilket er første kvartal næste år. Den helt præcise dato er endnu ukendt. Men denne gang skulle den også være god nok - og allerede fra i morgen kan du blive skrevet op til T1. Det gøres på lumigon's egen hjemmeside.

T1 kommer på det europæiske marked til en pris på 499,- Euro uden abonnement. Hvilket betyder en pris på 3500-4000 danske kroner.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Henrik 21-10-2010 16:04:47

Sorry, men jeg lugter flop. Hvorfor skulle man købe det her Android device fremfor en HTC eller Samsung?

Jeg synes Android er kedelig (og buggy), men HTCs Sense eller Samsungs skin gør, at der er noget at komme efter. Det her ligner bare "plain vanilla Android 2.2"...gaaab.

0 0
22-10-2010 15:46:04

Nej men det er da i det mindste ikke sådan en klods, som nokia lige har smidt på markedet. Damn den N8 er grim...Her har du sq ægte dansk design når det er rigtigt godt...

0 0
Henrikmand 23-10-2010 13:45:58

Jeg er enig mht designet - eller rettere sagt VAR enig med dig.

De første billeder, der blev præsenteret, og som (temmelig kikset) var det eneste på deres website i laaaaaang tid, var med et suverænt design! Som du selv siger: ægte dansk design.

Jeg synes det var en nedtur, at se det nye design.

Der er 1 ting, som gør Lumigon unik: universal fjernbetjeningen. Alt andet er standard Android, som ikke byder på noget, der ikke er set i forvejen.

Designet kan selvfølgelig altid diskuteres. Det er helt individuelt, og i mine øjne ser N8 faktisk ret godt ud.

Desuden byder Nokia på direkte USB-tilslutning, så du fx. kan afspille direkte fra en ekstern lagerenhed. Det er der ikke andre, der kan!

Nokia giver gratis (helt gratis) navigation.
Det er der heller ikke andre, der kan!

N8 kommer ud nu! Lumigon kommer (måske) om ½ år. Den udgivelse er blevet trukket så mange gange efterhånden, så jeg tror ikke på det mere.

Og de har desuden holdt deres Facebook-venner hen med snak og har slettet hver eneste, lille negative kommentar på Facebook.

Det er SÅ ringe af Lumigon. Jeg har aldrig set eller hørt noget lignende.

... og så er det lige jeg sidder her og overvejer, om jeg skal snuppe en velfungerende og top-specs N8 (som faktisk eksisterer) nu, eller om jeg skal vente endnu et ½ år og se, om der måske kommer en dansk Android telefon, som i mellemtiden vil blive overhalet 1000 gange inden???

Naaaa du... jeg skifter nu!

0 0
Martin 21-10-2010 12:06:38

Er det inkl moms??

0 0
21-10-2010 10:07:05

Jeg syntes nu det lyder lovene...Og man behøver jo ikke skrive sig op til noget.... Og lad os nu se med gingerbread, og hvornår den bliver smidt ud på div. mobiler...froyo har da snart været ude i et stykke tid, og det er da ikke overvældende mange mobiler der kører det endnu...Og er gingerbread ikke også mere minded på tablets ?

0 0
Urbanus 21-10-2010 09:11:49

Okay, lad mig lige forstå det rigtigt: De vil have at man nu skal skrive sig op til en telefon der tdligst kommer om over 2 måneder, og i teorien kan komme om 5 (Q1 strækker sig jo helt frem til 31. marts 2011). Og med specs og en Android version der svarer til de telefoner der er i handelen nu, og for nogles vedkommende har været det i et halvt år. Når man tænker på hvor meget der kan nå at ske i mobilbranchen på 2-3 måneder...
Sikkert fed teelfon, flot design etc. Meeen, ligefrem at skrive sig op til noget der i værste fald vil virke forældet når den kommer, og i bedste fald vil svare til telefoner i det lavere prissegment der har været ude længe.
Det minder mig lidt om SonyEricsson der sidste år annoncerede en telefon med de nyeste og fedeste specs, og tilmed med et fedt design, men da den så kom ud - over et halvt år (!!) senere, efter at være udskudt og udskudt, så var den nærmest til grin ift. de andre high end-telefoner der nu var på markedet, og oven i købet var billigere.

0 0
Henrikmand 21-10-2010 09:29:41

Jeg er simpelthen rystet over, at de kan slippe afsted med at udskyde den næsten ½ år mere (oktober > marts), blot ved at fyre en fed fest af med champagne, popmusik og en stangsmart frontfigur.

Helt ærligt...?

Misforstå mig endelig ikke! Jeg synes faktisk det er sørgeligt, for jeg var selv helt oppe på tåneglene, da jeg læste om den første gang. Men den begejstring døde da fuldstændig hen over sommeren :o(

0 0
Rasmus Røge 21-10-2010 15:18:19

Specs slår enhver android telefon på markedet! Basta!

Screen pixel density er bedre end hvad vi har set, processoren er på niveau med Desire HD der IKKE er på markedet endnu. Design slår imo også alt hvad jeg har set. Tilbehøret, specielt earplugs er bedre kvalitet end hvad der følger med nogen telefon.

Alt i alt, så synes jeg den har potentiale til at blive en meget spændende telefon selvom den først kommer Q1 2010. Men det kommer selvfølgelig an på hvilken konkurrence den har når den bliver lanceret og hvilken holdning de har til android 3.0.

0 0
Mikkel 21-10-2010 15:42:52

Jeg ser ikke, hvordan du kan sige det, når specs endnu ikke er fuldt officielle. Men mht. skærmen. Så bare fordi man propper 800x480 på en lille skærm gør det altså ikke imponerende i min optik. At Apple fortsat er den eneste med noget højere pixel-tal, finder jeg meget skuffende. Jeg er mest til HTC, men tvivler på, at jeg skal skifte min nuværende Desire ud med en Desire HD, da pixeltallet er det samme.

Hvor har du set noget om processorens størrelse?

0 0
Rasmus Røge 21-10-2010 15:57:00

Processoren er en Freescale 1 Ghz 3D processor, og forskellen vil komme til at gå på præcist hvor kraftig den er til 3D. Og det finder vi selvf. først ud af når den lander i butikker, men jeg er ikke i tvivl om at den slår vores Desire's 3d kraft.

Mener heller ikke 800x480 i 3.5" er voldsomt imponerende men det er absolut godkendt. Men igen, så kan vi først præcist vurdere skærmens kvalitet når vi har den i hænderne og kan sammenligne med de andre muligheder.

Men mener ikke vi kan løbe fra at på papiret slår både processor og skærm slår en Desire og formentligt også en Galaxy S. Om jeg vælger at skifte min desire ud med en lumigon t1 kommer til at afhænge af maaange ting, men det er da en mulighed.

0 0
Ove Andersen 21-10-2010 09:24:56

Hehe, ja det kan godt virke lidt som et sats at skrive sig op. I marts gik jeg og overvejede om jeg skulle have Desire eller Lumigon. Er glad for jeg valgte Desire og ikke at vente på Lumigon ;)

Og rygterne siger jo også, at Android 3.0 skulle komme inden nytår, så det vil nok vise sig at være en lidt småforældet software der kommer til at ligge på den, hvis ikke de opgraderer den.

Ulempen ved, at det er en Dansk produceret telefon fra et helt nyt selskab er, at store communities, såsom xda-developers og modaco, nok vil være temmeligt tilbageholdende med at hacke løs på den, da markedsgrundlaget muligvis vil være for småt.

0 0
Gøeg 21-10-2010 00:27:40

Hvilket styresystem/OS kører Lumigon på?? Android eller har de udviklet deres eget ?

0 0
Martin 21-10-2010 00:39:42

Android 2.2.. :)

0 0
Martin 20-10-2010 23:39:35

Går ud fra at det er en fejl? Og der skulle stå Q1 2011?? :)

Men hvem kan man blive skrevet op til? Er det hos selveste Lumigon eller ved teleselskaber?

0 0
Mobilsiden 20-10-2010 23:47:53

Godt du er mere vågen end mig - fik lige smidt artiklen på før jeg fik linket til hvor det er den - i følge Lars Gravensen - kan forudbestilles fra i morgen...

Og ja - mener 2011... :-D

0 0
Martin 20-10-2010 23:50:44

Sådan kan det jo gå! ;)

Jamen fik i noget af vide om hvor henne?
Om det er ved Lumigon selv man kan forudbestille ved eller ved teleselskaberne? :)

0 0
Mobilsiden 20-10-2010 23:55:12

Lars Gravesen sagde, at man fra i morgen kan blive skrevet op på Lumigon's egen hjemmeside.

0 0