Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Lumigon T2 starter endelig salget - på lager nu

Lumigon T2 starter endelig salget - på lager nu

Efter lang tid venten er den første danske Android-smartphone, endelig begyndt at røre på sig i salgskanalerne.

Screenshot fra Expansys.
Screenshot fra Expansys.

Ved Mobile World Congress i februar 2012 blev Lumigon T2 præsenteret, og lovet på udvalgte europæiske markeder i første halvdel af samme år. Men siden har der været tavst fra den danske producent, der har hovedkontor på Sydhavnen i København.

 - Lumigon T2, første danske smartphone er en realitet

Efter utallige henvendelser gennem tiderne til Lumigons direktør Lars Gravesen og kommunikationschef Rikke Juul Hansen, har det ikke været muligt at få nogle oplysninger, om selskabets planer for lanceringen af produktet.

Kilder fortæller nu, at distributøren Expansys har fået Lumigon T2 på lager, så butikkerne i blandt andet Danmark, kan købe produktet hjem. Overfor en forhandler vi har været i forbindelse med, lover Expansys, at T2 rent faktisk er lagervare.

Lumigon har efterfølgende bekræftet oplysningerne.

 - ”Det er korrekt at Expansys nu sælger T2 i Europa,” lyder den kortfattede kommentar fra Rikke Juul Hansen i Lumigon.

 - Web-TV: Ekperter tvivler på Lumigon

Lumigon T2 har en retailpris på 4.099 kroner.

Web-TV (feb 2012): Lumigon svarer på kritik

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

henrik Jensen 30-05-2013 07:24:52

Nu må ham fra Lumigon tage sog sammen og ikke give danskerne skylden for at de ikke kan tage sig sammen til at udgive en længe længe ventede telefon. Det er ikke noget nemt marked at komme ind i men det er da ikke danskernes skyld. Lumigon bør nok bruge flere penge på at markedsføre sig selv så flere får kendskab til hvem de er. Og så skal de ikke sætte baren for højt så kun dem med jakkesæt og slips har råd til at købe telefonen for så tror jeg at det bliver deres egen død. Det er en hård tid med krise vi lever i men det er altså ikke danskernes skyld at Lumigon ikke er i butikkerne....

0 0
Sonny 29-05-2013 20:22:39

knap 4100,- Næsten som om at de ikke vil sælge nogen....

0 0
Michael W 29-05-2013 11:51:18

Tror nu den skulle have heddet "Long gone" men måske den kommer denne gang!

0 0
Alfix 29-05-2013 11:02:15

#FAIL!

0 0
Peder Alipio Thurøe 29-05-2013 10:00:52

Den telefon tror jeg ikke på.!

0 0
Kim Harder 29-05-2013 11:55:52

Spørgsmålet må også være om et firma, som har været så negativ over for pressen og brugerne i tidens løb, vil være i stand til, at yde en ordentlig produktservice, eller om man også der vil løbe ind i, at firmaet ikke svare?

0 0
August 29-05-2013 13:50:37

Problemet vil højst sandsynligt være for Lumigon, at de bruger en outdated processor, som mange Android-udviklere ikke længere bruger tid på at understøtte og optimere deres programmer til denne processor.

Desuden har de været - som før skrevet - afvisende over for spørgsmål osv. Den kommer med et chassis af rustfrit stål - men ellers er det jo ikke andet end en kinamobil med lidt highend features.

0 0
Casper 29-05-2013 09:40:44

.. Burde de ikke tillade sig at tage mere end 2500 kr for den sag. Den minder jo om en SGS2.

0 0
ladjo 29-05-2013 09:21:42

...og vi skal endelig ikke se positivt eller bakke op om et dansk projekt/firma. Nej lad os alle købe billige Huawei mobiloser så får vi det bedste af det bedste... Kom nu ind i kampen og vær lidt positive.
Der er hård konkurrence på dette marked, og ja Lumigon skal levere. De er vel også klar over hvis de ikke leverer er de ´historie´ =;o)

0 0
Sonny 29-05-2013 18:39:51

Har da intet med Jantelov at gøre. Jeg har længe haft en fornemmelse af der var noget Stein Bagger over det firma. Lidt i stil med den tablet til en tusse, som et dansk firma lancerede, og som var nærmest håbløs, i forhold til kundepleje osv. At Lumigons mand har udtalt sig negativt i forhold til danske kunder, synes jeg ikke ligefrem hjælper til at få et positivt indtryk af firmaet. Men en smartphone der blev præsenteret for et år siden, er vel næppe up-to-date, når man ser på smartphone markedet i dag. Men nu må vi se hvad der sker.

0 0
Jesper 29-05-2013 09:59:46

Det har intet med janteloven at gøre.

Hvis Lumigon får succes med et fedt produkt ville der kun være ren opbakning her fra.

Problemet er at de blot har smidt lidt rustfri stål på en to pr gammel generisk kinamobil og sælger det som "Dansk Design".

"Dansk Design" som brand er ikke trivielt. Det er noget som dygtige virksomheder har brugt årtier på at opbygge - og nu kommer der sådan et døgnfluefirma ind fra siden der vil lukrere på det uden at bidrage til fortællingen om kompromisløs kvalitet og simplicitet.

0 0
Søren Resbo 29-05-2013 09:42:59

det gode gamle jantelovskort. Ja - det kan man jo altid smide :-)

0 0
Søren Resbo 29-05-2013 08:59:02

Det bliver ikke spændende at følge noget som helst fra det firma. Det har det ikke været i meget lang tid.
Hvorfor mobilsiden.dk bliver ved med at bruge tid på artikler på Lumigon er mig en gåde.. Det er nærmest en hån mod læserne.

I say; boycut alt Lumigon. De er en stående -heldigvis delvist glemt, joke i hele verden. Det firma fortjener intet andet end at dø!

0 0
Alfix 29-05-2013 11:04:09

De er sikkert best buddies AFK ;)

0 0
David 29-05-2013 09:35:35

hvorfor?

0 0
Søren Resbo 29-05-2013 09:45:27

Nu vil jeg ikke virke arrogant eller noget, men hvis du spørger hvorfor, har du vist ikke fulgt meget med i mobilverdenen siden lumigon fik medieomtale første gang?!

0 0
serpent 29-05-2013 08:53:55

På billedet ligner den bare en gammel LG. Lidt buttet og outdated

0 0
lappydk 29-05-2013 08:12:22

Nu må vi se om den kom for sent, den var jo toppen af poppen da den blev præsenteret, men der er jo sket meget siden.

0 0
August 29-05-2013 08:16:10

Håber, det kommer til at blive godt, så DK kan komme på mobilverdenskortet, så amerikanerne ikke tror, at Danmark ligger i Holland.

0 0
Thomas Andersen 29-05-2013 09:51:51

Troet at danmark lå i Sverige. men tror de er for sent

0 0
Jesper 29-05-2013 09:03:52

Nu var Danmark på mobilvderdenskortet længe før Lumigon begav sig ud i deres kluntede 3-årige mobillancering.

Motorola havde en stor udviklingsafdeling i Aalborg og Nokia havde ditto i København. Sony Mobile har stadig en stor udviklingsafdeling i Lund - så det er ikke fordi vi har manglet talent og drive inden for udviklingen af mobiltelefoner. Problemet er bare at vores kære politikere ikke har stimuleret dette område. De har i stedet satset hele butikken på vindkraft - og det går jo også strygende...

Kan Lumigon vende udviklinge og sætte skub i mobiludviklingen igen? Jeg tror det ikke. Hvis forretningsstrategien er baseret på at smide lidt børstet stål på siden af mobilen og "Designed in Denmark" på æsken er der ikke meget håb for at innovationen bringes tilbage i den danske mobilsektor.

0 0