Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Lumigon: Vores telefon ER på vej

Lumigon: Vores telefon ER på vej

Den danske mobilproducent Lumigon fortæller, at telefonen T1 er ved at være på trapperne. Der arbejdes intensivt.

Billede af T1 fra release-party oktober 2010 (Foto: Mobilsiden.dk)
Billede af T1 fra release-party oktober 2010 (Foto: Mobilsiden.dk)

På Mobilsiden.dk skrev vi i sidste uge, at et år efter Lumigons release-party for deres første mobiltelefon, er T1 stadigvæk ikke at finde på smartphone-markedet.

Siden da har vi hørt fra Lumigon, hvor deres salgs- og marketing direktør Pekka Kotiranta meddeler, at telefonen er undervejs.

Pekka Kotiranta har skrevet til Mobilsiden.dk: - “We are still working on the project in full speed, but unfortunately I cannot tell an exact launch date yet. We will be informing the launch date in our web site as soon as we are sure about the very last details of the project”.

Hvad der menes med, at de sidste detaljer ikke er helt klargjort er svært at sige, men det kan måske betyde der endnu engang er ændringer i specifikationerne på vej.

Du kan se de nuværende specifikationer på Lumigon T1 her.

Skærmen er lidt lille i forhold til mange af de smartphones, som er på markedet nu. Ligesom også opløsningen ikke er blandt de bedste.

Vi venter spændt på at høre nærmere fra Lumigon forhåbentlig i nærmeste fremtid.

Læs også:
 - Er Lumigon - helt "gone"?

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Kriss3d 01-12-2011 15:34:02

Hva så Lumigone.. Kører det for jer ??

No offence men skal i ikke snart til at få fingeren ud hvis den skal til salg her i 2011 ??
Men man kan jo altid komme med et opslag på sin fine webside om at den er en anelse forsinket og trække den i årevis (Men det kender i jo fint til allerede)

Husk bare at træk jer pænt ind til siden så i ikke bliver ramt når alle de andre producenter overhaler jer i fuld fart.

Jeg er dog nysgerrig: Gør det egentligt ondt bagi når man ser alle de penge der fiser lige forbi en for hver dag der går ?

0 0
Michael H Nielsen 19-11-2011 18:53:16

Det tog virkelig sin tid! Designet er forældet.. Kom med noget nyt!

0 0
hotpop 20-11-2011 14:12:40

P.s.
På hvilken af telefonerne er designet forældet?
De kommer jo ikke kun med en model...

0 0
hotpop 19-11-2011 19:41:00

Ved du noget vi andre ikke ved???

0 0
Kriss3d 27-10-2011 14:13:48

Jeg har arbejdet lige over lumigons showroom. Den fik ikke for lidt med infernal koncert og champagne og rød løber und alles.

Dengang blev jeg spurgt af en kollega hvor længe jeg regnede med at det show ville holde. Jeg sagde "jeg giver det et halvt år".. Åbenbart fik jeg mere ret end jeg havde troet.

Med mindre de lanchere den som en 1 kroners mobil så har jeg MEGET svært ved at se at den overhovedet kan være med her. Skærmen er for lille. Vi skal nok ikke regne med hverken GPS eller 4G eller andet. Ret beset havde den været fed hvis den var udkommet dengang den blev præsenteret. Men nu minder den mere og mere om Medison Celebrity hvis nogen husker den ( en bærbar til omkring 500 kr der også var vaporware)

Har vi nogen der bor i nærheden af METRO ude i nærheden af Bella Center der kan fortælle om der overhovedet er nogen i Lumigons hovedkvarter endnu ?

0 0
B. Nielsen 25-10-2011 20:39:02

Måske ikke særligt relevant men prøv lige at se på deres hjemmeside billedet af Founder & CEO Lars Gravesen. Sammenligning med IT factory og Stein Bagger er nok alligevel ikke skudt helt ved siden af. :-)

0 0
tdc2k 25-10-2011 22:48:49

Han ser da ikke ret troværdigt ud i det billede. Ligner mere en karl smart end en CEO. Men man skal ikke bedømme mennesker ud fra deres udseende. Men måske fik han ideen efter Stein Bagger?

0 0
Valkær 27-10-2011 11:25:49

efter at have kigget deres seneste regnskaber, så er der lang vej endnu, hvis de skal nå op på Stein Bagger niveau....

og med de relativt få penge der er skudt i firmaet, så tror jeg ikke på meget succes i fremtiden.

0 0
25-10-2011 19:09:59

I den anden artikel skriver i at i ikke ved noget. Så smider jeg et link til appsandroid som havde kontakt med dem allerede i går og nu kan jeg se at navnet er den samme som i deres artikel derinde....så regner jeg da med at det er på grund af mit link i ved noget 12 timer senere.

0 0
tdc2k 25-10-2011 22:41:52

Lige det jeg tænkte på. Troede lige der var gode nyheder efter jeg skrev et indlæg igår. Men det viser sig at være det samme info du gav os igår. Er skuffet endnu engang.

0 0
Robert 25-10-2011 14:43:44

Hvor latterligt, skal vi ha kontant på sagen? Det kunne være fedt lige at få et par journalister til at grave lidt. Men de finder vel hurtigt ud af at deres kontakt information leder hen til en ensom postkasse i et nedlagt industrikvarter.

0 0
Nygaard 25-10-2011 15:39:23

Den er nok lige et projekt for Spiegelhauer.

0 0
Kim 25-10-2011 12:13:57

Hvis de skulle komme ud med mobilen med det nuværende design, tre jeg ikke det vil blive en succes da designet er forældet, og minder mere om et gammelt design fra de gode game Sony ericsson dage.

Så håber da de lancere den med et nyt design.

0 0
25-10-2011 16:17:08

Jeg er sådan set enig, men designet er vel det der skal sælge telefonen.

Problemet er som du skriver at designet ikke er og vel aldrig har været fantastisk.

De tidligere nævnte specifikationer ville være gode for halvanden år siden, men i dag er det mellemklasse, en mellemklasse hvor de teknisk og designmæssigt skal konkurrere med iPhone4.

Så det er ikke nok at lancere et nyt design, jeg tror bare de skal starte forfra... hvilket vel betyder at de er gon(e)

0 0
hotpop 25-10-2011 13:37:17

Også her!

0 0
Henrikmand 25-10-2011 12:01:19

For ca. 1 år siden skrev jeg af et par gange, et par kommentarer på Lumigons Facebook side, hvor jeg spurgte efter noget information - måske med en kritisk undertone, da jeg efterhånden var træt af, at der ALDRIG kom reelle oplysninger ud. Kun bortforklaringer...

Men mine beskeder (og andres i øvrigt også) blev lige så nydeligt slettet.

Jeg har aldrig set magen til elendig håndtering af spændte købere. Det er vel nok den dårligste markedsføring, man kan forestille sig.

Jeg kan ikke anbefale nogen at investere noget som helst i det projekt.

FØJ, Lumigon!

0 0
25-10-2011 16:18:53

I forlængelse af det du skriver, så er det underligt de ikke gør mere, såsom at skrive en lille hilsen i dette forum, men det er muligt de tror at et forum kun er noget fra romertiden, hvilket i så fald viser hvorfor de ikke fatter hvad en smartphone er

0 0
Michael W 25-10-2011 11:53:07

Man komme jo til at tænke på IT Factory ?

0 0
Nygaard 25-10-2011 10:47:47

Den er lige på trapperne - og der har den så stået i et par år nu.
Skal det forstås som at telefonen er evnesvag, når den over et år efter den officielle lancering stadig ikke har formået at forcere trappen?

Lumigon, i er til grin.

0 0
homersimpson 25-10-2011 10:29:59

Indtil videre er det bare varm luft...
Hvis de vil virke troværdige, så må de få produktet på markedet og ikke bare snakke om at det snart kommer på et eller andet tidspunkt...

0 0