Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   M1 anklager Onfone for ulovlig at at holde på kunderne

M1 anklager Onfone for ulovlig at at holde på kunderne

M1 anklager Onfone for at bryde loven, når de forsøger at overtale kunderne til at blive hos dem. Det er bare god kundeservice, mener Onfone.

Når Onfones kunder forlader teleselskabet bliver de ringet op af en sælger hos Onfone, der nu vil give dem bedre vilkår og billigere telefoni, for på den måde at forhindre, at de forlader selskabet.

Men det er imod branchens regler, mener konkurrenten M1.

M1 har nu klaget til brancheforeningen Telekommunikations-industrien (TI). Det skriver ComOn.dk.

-”Det er klart misbrug af informationer, at man sætter sit call-center til at ringe ud til alle de kunder, som er ved at flytte væk og prøver at overtale dem til at blive som kunde,” siger Mads Veiby, direktør hos M1.

God kundeservice

I reglerne for nummerportering står der, at teleselskaberne ikke må "obstruere for en kundes opsigelse", og at "selskaber ikke må misbruge deres viden om en nummerportering til andet end selve nummerporteringen.

Men Onfone mener ikke, at der er noget forkert i det de gør.

- ”Vi mener ikke, at vi gør noget, der er ulovligt. Vi kontakter alle kunder, hvis de er utilfredse, eller hvis der er noget, de er i tvivl om. Vi spørger alle opsagte kunder, om der er noget, vi kan gøre bedre. Det er egentlig bare god kundeservice,” siger Morten Strunge, der er direktør i Onfone.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Niki 02-12-2010 10:00:48

Telia gør det samme..

0 0
Joey 29-11-2010 15:27:43

TDC gør det samme :)

0 0
jonasbh 29-11-2010 15:55:56

Se det er jo sjovt. Hvis TDC bruger samme taktik, som Onfone, så bruger M1 ejere samme taktik. Telmore ejer M1 og TDC ejer Telmore

0 0
Joey 29-11-2010 18:27:22

Ja, men hverken M1, Telmore eller TDC har outbound/mersalg samme sted.
Men i princippet kunne det sagtens ske :)

0 0
ymobile Kundeservice 29-11-2010 16:18:23

Det handler mange gange om kunde har et abonnement som passer dårligt i forhold til forbruget og så er det da en meget go' idé at ringe kunden op og spørge om han/hun er utilfredse og om han/hun har fået det forkerte abonnement = Go' service overfor kunden !

Den anden side er så hvad der er rigtig at gøre - som operatør i Danmark indgår man i en aftale med alle de andre operatører og den bør man selvfølgelig følge ;)

0 0
29-11-2010 16:29:08

Eller også kunne de gøre som f.eks. 3. Ringe til kunden inden de opsiger, og spørge om alt er tilfredsstillende.

0 0

Om brug af cookies