M1 lukkede forbindelsen til omkring 45.000 kunder

En fejl med et nyt system betød op, at op til 45.000 mobilkunder blev koblet af mobilnetværket og mistede forbindelsen.

M1 lukkede forbindelsen til omkring 45.000 kunder

Mobilselskabet M1 har netop opdateret deres betalingssystem, så de nu kan give kunderne en løbende saldo i stedet for kun en faktura i slutningen af måneden. Dette kommer kunderne tilgode – på sigt. For skiftet gav store problemer hos op mod 45.000 kunder. Det skriver version2.dk.

Skiftet skete natten til onsdag, og der var nogen ting, som ikke var helt afstemt mellem det nye og det gamle system. Det betød op mod 45.000 kunders regninger blev registreret som ”ikke betalt” – og derfor lukkede systemet automatisk kundernes mobiltelefon.

-”Jeg synes, det er rigtig træls og superærgerligt for kunderne, at de skal undvære deres telefonforbindelse, og det er superærgerligt for os, at vi går glip af den omsætning, som ligger på de ramte kunder,” sagde M1’s direktør, Bo Abrahamsen, til Version2.

Alle kunderne skulle dog have fået forbindelsen igen til deres mobiltelefon. Der er lige nu ingen forlydender om der vil være en kompensation til de ramte kunder.