Mailfadæse får ingen konsekvenser hos Telia

Selvom Telia står med en potentiel kæmpe-regning efter mailen med vildledende priser på iPhone 4, får det ingen konsekvenser for medarbejderne.

Mailfadæse får ingen konsekvenser hos Telia

Telia har netop bestemt sig for, at betale enkelte kunders abonnement i seks måneder, hvis de har købt en iPhone 4 efter Telias mail med vildledende priser.

I mailen blev prisen på iPhone 4 alene fremstillet, som prisen “i alt”, altså inklusiv abonnement.

Her kan du læse hele mailen fra Telia. 

Sagen har været en dyr affære for Telia, både økonomisk og i forhold til dårlig omtale. Men det får ikke konsekvenser for de ansvarlige medarbejdere hos Telia.

-”De medarbejdere, der er kommet til at skrive den mail, er meget kede af det. Det er selvfølgelig ledelsen, der er de ansvarlige, men hos os er det tilladt at begå en fejl, så længe den bliver rettet omgående,” siger Telias salgschef Michael Bech til Mobilsiden.dk.

-”Vi har erkendt, at vi har begået en fejl, og at mailen kan misforstås. Derfor vælger vi, at yde kompensation til de kunder, der kan have købt udfra en forkert forventning om prisen,”

Hvad koster det Telia?

Mobilsiden.dk har i en tidligere artikel estimeret, at brøleren kan have kostet Telia over én million kroner. Den udregning mener Michael Bech dog, er “fri fantasi”.

I beregningen tog Mobilsiden.dk udgangspunkt i prisen på det “iOn”-abonnement, som Telia har brugt i deres kampagner.

Abonnementet løber i seks måneder og koster 399 kroner om måneden (2394 kroner i alt), 249 kroner i oprettelsesgebyr og 9,75 kroner i PBS-gebyr om måneden (58,5 kroner i alt). Det giver en samlet udgift på 2.701,50 kroner.

Sådan mener salgsdirektøren dog ikke, at man kan regne prisen sammen.
-”Nogen har et dyrt, og der er nogen, der har et billigt abonnement,” forklarer han.

Michael Bech mener samtidigt, at antallet af kunder, der er berørt, er “skudt helt ved siden af”.

Telia ønsker stadig ikke at fortælle, hvor mange kunder, der reelt har fået penge tilbage, eller hvor mange penge miseren  har kostet teleselskabet.

Redaktionen har dækket den videre fortælling

Siden vi kørte denne artikel er der kommet mere til sagen. mobilsiden fastholdt sit fokus på emnet. 10/8/2010 fulgte redaktionen op med nyheden; Telia hoster op efter mail-brøler til iPhone-kunder – Følg den videre udvikling her. De sidste nyheder om temaet finder du her.