Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Makro-elastik til din iPhone

Makro-elastik til din iPhone

En af de mere fikse - og billige - løsninger til at få specialoptik på din mobiltelefon.

Det skorter ikke på opfindsomheden, når der skal tilføjes ekstra optik til kameraet på iPhone. Vi har gennem de seneste par år set adskillige spidsfindige udvidelser. Derfor er det såkaldte Macro Cell Lens Band ikke alene smart - det er også forfriskende simpelt.

Tag superskarpe nærbilleder med elastikken.

Dette solide elastikbånd er bestykket med en makro-linse der principelt virker med en hvilken som helst mobiltelefon. Så kan du tage syleskarpe nærbilleder, når du har brug for det, og sætte elastikken sikkert rundt om det medfølgende kort, når du ikke bruger den. Kortet er på størrelse med et kreditkort og passer fint i tegnedrengen.

Apropos tegnedreng, så sælges elastikken for blot 15 dollars - under hundrede kroner - og indrøm det; du har med garanti brugt mere end det på fotobehandlingsapps i tidens løb.

I skrivende stund findes der ikke nogen danske forhandlere, så hop forbi Photojojo-store og bestil et eksemplar over nettet.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

JohnnyNr5 10-12-2011 17:00:40

Jeg tilhører ikke det faste kor der jævnligt kæfter op om at mobilsiden.dk er et Apple fansite, primært fordi jeg ærlig talt synes at de observationer folk lægger til grund for de anklager, oftest -pænt sagt- er en tynd kop te.

I dette tilfælde er situationen dog markant anderledes. Kilden nævner end ikke at båndet skulle være udviklet til iPhone men kunne bruges til andre foner. Det er en makrolinse udviklet til brug på mobiltelefoner, punktum. Ikke desto mindre bli'r det her på sitet beskrevet som en opfindelse lavet til iPhone, sat i en kategori der handler om iPhone, og det universelle i den oprindelige idé med opfindelsen bli'r uvist af hvilken årsag til at båndet "principielt" kan bruges til andre telefoner.

Om artiklens tydelige drejning ift kilden skyldes enøjet fanboyisme eller en forbløffende sjusket/inkompetent håndtering af kilden vil jeg ikke forsøge at gætte på, men jo.. Denne gang er der i DEN grad tale om en om'er.

Elendigt arbejde fra Mobilsidens side af. Ellers et virkelig spændende produkt som jeg, der ikke ejer en iPhone da kraftigt overvejer at se om jeg kunne bruge, ikke kun "principielt".

0 0
Slaraffenland 11-12-2011 09:27:44

Jeg kan godt lide at du i din overskrift skriver at Applefolk skal se sig for inden de kæfter op.... og dernæst selv kæfter op om mobilsidens sjusk og inkompetence blot fordi de bringer en artikel fra T3, hvori ordet "principielt" indgår.

Ordet "principielt" er et typisk talesprog-ord. Jeg kender folk der smider det ind i hver anden sætning. Det lyder forfærdeligt...men sådan er talesprog. At skribenten fra T3 bruger talesprog i en artikel er vel bare et udtryk for hans grammatiske evner.

PS: Jeg er enig med dig og mokka i at artiklen henvender sig mere til apple-folk end andre mobilbrugere. Men du læste artiklen, til trods for at den var kategoriseret som et appleprodukt. Og du konstaterede samtidig at produktet også var interessant for dig. Hvor slem er fejlen så i virkeligheden?

0 0
Thulemanden 11-12-2011 19:58:18

"PS: Jeg er enig med dig og mokka i at artiklen henvender sig mere til apple-folk end andre mobilbrugere. Men du læste artiklen, til trods for at den var kategoriseret som et appleprodukt. Og du konstaterede samtidig at produktet også var interessant for dig. Hvor slem er fejlen så i virkeligheden?"

Jeg vil da lige sige, at jeg er skøjtet forbi denne artikel 20 gange, fordi jeg ikke har en iPhone, og udelukkende læste den her til aften, fordi jeg keder mig og fordi min kæreste har en iPhone - så det kunne være hun kunne bruge den.

Jeg tror, at mange skøjter over denne artikel, fordi der i overskriften ret tydeligt står hvem den henvender sig til. Det er lidt synd...

Må jeg forslå at overskriften bliver ændret til: "Makro-elastik til din smartphone"

- det skader vel ikke nogen?

0 0
BloodweiserDK 09-12-2011 18:22:18

At hver gang der blot nævnes et Appleprodukt i en artikel, så skal der startes en applehater diskussion?

Vær snæversynet og had Apple, Android eller Windows Phone, men spar os for alle de dårligt stavede, useriøse og latterlige kommentarer TAK!

0 0
ihk 10-12-2011 14:40:47

sådan er det ALTID og sådan vil det altid være.
andriod brugere får ondt i røven hver gang ord "Apple" bliver nævnt i en artikel.
jeg forstår ikke hvorfor det er sådan... men noget skal de vel give sig til.

0 0
Androidlover 10-12-2011 19:56:09

Sådan er det altid, hver gang en enkelt android bruger siger noget negativt om Apple får Æble drengene ondt i numsen og skyder skylden på alle som bruger android, jeg forstår det ikke. men noget skal de vel give sig til.

Kan du selv se tåbelig du lyder?.

0 0
David 11-12-2011 10:30:18

Kritik af alle platforme er fint, men det her tuderi hver gang Apple bliver nævnt er til at brække sig over, det virker meget barnligt. Jeg er helt klart på på Apple brugernes side i denne sag, på trods af at jeg ikke har en selv.

0 0
09-12-2011 17:08:50

Nu hvor dette alligevel er ved at blive antiapple, så vil jeg da komme med lidt benzin til bålet, det er godt nok off topic, men mobilsiden er velkomne til at lancere disse nyheder et mere passende sted:

http://www.smartphoneenvy.com/apple/motorola-wins-a-patent-victory-against-apple-europe-wide-sales-ban-on-ios-devices/

og

http://www.smartphoneenvy.com/apple/apple-loses-another-this-time-in-australia/

0 0
09-12-2011 12:01:37

Ændre nu bare siden til applesiden.dk, da nyhederne kun har fokus på apple. Hvis i havde gået til jeres egen kilde ville i vide at den også er beregnet til alle telefoner, ikke kun Iphone.

0 0
David 11-12-2011 10:27:18

Det er rigtigt, men nu viser de jo en iPhone, og den er nok designet til at passe perfekt på en iPhone, jeg tror den er svær at sætte på en Sony X10 Mini f.eks. get over it..

0 0
Slaraffenland 09-12-2011 12:10:13

"Dette solide elastikbånd er bestykket med en makro-linse der principelt virker med en hvilken som helst mobiltelefon"

Er der noget i den sætning du ikke forstår?

0 0
09-12-2011 12:43:09

Artiklen har hovedfokus på iphone, selv titlen er "Makro-elastik til din iPhone", men i kilden nævnes iPhone ikke.

"Dette solide elastikbånd er bestykket med en makro-linse der principelt virker med en hvilken som helst mobiltelefon"
Er der noget i den sætning du ikke forstår?


ja, jeg vil tage et bud på at de prøvede at oversætte denne linje,
"then we discovered the Macro Cell Lens Band: a sturdy band with a built-in macro lens that works with any any mobile phone!"
Men endte med at være subjektive, og lavet om til at elastikbåndet bliver beskyttet af en makro-linse, som ikke giver mening.

0 0
Slaraffenland 09-12-2011 13:05:29

Der står bestykket... ikke beskyttet!

"built-in microlense" oversættes til "er bestykket med en makro-linse".

Oversættelsen fejler ikke noget.

0 0
09-12-2011 14:07:08

Opdagede det også efter jeg havde indsendt kommentaren, men mobilsiden har ikke nogen edit eller preview funktion, som kunne gøre det lettere at undgå at det sker. Og siden at det ikke ændrede på at artiklen var skrevet til iphone brugere, så virkede det unødvendigt at besvare sig selv.

Men det ændre ikke på at de omformulerede sætning fra at sige, den virker på hvilken som helst mobil, til at den principelt virker på alle. Hvis de skrive noget der ikke kommer fra kilden, skal vi have en ny kilde, hvorfor det kun principelt virker på alle

0 0
Slaraffenland 09-12-2011 14:45:34

Du synes altså, at den afgørende forskel på hvorvidt artiklen henvender sig til alle mobilbrugere, eller kun iPhone brugere, er brugen af ordet "principielt" ?

Har jeg forstået dig rigtigt?

0 0
09-12-2011 15:27:35

Har jeg forstået dig rigtigt?

Nej

"Makro-elastik til din iPhone"
"Det skorter ikke på opfindsomheden, når der skal tilføjes ekstra optik til kameraet på iPhone"
"Emner: iPhone / Apple"

Hvordan er det ikke at have fokus på apple?

0 0
Slaraffenland 09-12-2011 16:17:23

Jeg har ikke sagt at der ikke er fokus på iPhone. Jeg har bare dementeret dit udsagn om at artiklen KUN har fokus på iPhone.

0 0
Simon Larsen 09-12-2011 12:38:27

Slaraffenland.. Prøv lige at læs overskriften!

0 0