Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Mange men uigennemskuelige mobilselskaber

Mange men uigennemskuelige mobilselskaber

I Danmark er der lige nu mere end 20 forskellige mobilselskaber. Den nye prispjece fra IT- og Telestyrelsen sætter fokus på de mange selskaber, deres abonnementer og takseringer, så man bliver hjulpet på vej i prisjunglen.

I Danmark er der lige nu mere end 20 forskellige mobilselskaber. Den nye prispjece fra IT- og Telestyrelsen sætter fokus på de mange selskaber, deres abonnementer og takseringer, så man bliver hjulpet på vej i prisjunglen.
I Danmark er der lige nu mere end 20 forskellige mobilselskaber. Den nye prispjece fra IT- og Telestyrelsen sætter fokus på de mange selskaber, deres abonnementer og takseringer, så man bliver hjulpet på vej i prisjunglen.

Mere end 20 mobilselskaber på landsplan betyder større valgmuligheder for forbrugerne. Det er den vigtigste pointe i IT- og Telestyrelsens nyeste prispjece ”Hallo, hallo – Ved du hvad det koster?”

Mange mobilselskaber på det danske marked betyder større konkurrence, hvilket kan komme den prisbevidste forbruger til gode, som sætter sig med og undersøger de forskellige priser.

Og det er ikke kun abonnementsprisen, man bør kigge på i den forbindelse. Mobilselskaberne finder stadig nye måder at taksere på, og derfor er det vigtigt at kigge på alt lige fra opkaldsafgifter til minutpriser.

Det kan være både besværligt og tidskrævende at sætte sig ind i de mange forskellige abonnementer og takseringer som almindelig forbruger. Udover at man skal se på de reelle priser, skal man også forholde sig til sit eget personlige forbrug og finde det abonnement, som egner sig bedst til det.

Det er her, det kan være en fordel at tage et kig på prispjecen, som ligger tilgængelig for alle på www.itst.dk. Den ser det nemlig som sin fornemmeste opgave at give forbrugerne et overblik over de billigste selskaber ud fra forskellige forbrugsmønstre. Med prispjecen på computeren skulle man derfor nemt og hurtigt kunne danne sig et overblik over, hvad der passer bedst til det mobilforbrug, man selv har.

Hold øje med takseringerne

En af de vigtigste konklusioner i prispjecen er, at man skal være meget opmærksom på, hvordan et abonnement takseres. Langt de fleste abonnementer takseres stadig per sekund, men enkelte selskaber er gået over til at lancere nye abonnementer, der takseres per minut.

Den form for taksering kan hurtigt blive en meget dårlig forretning for forbrugeren. Hvis en samtale varer i et minut og to sekunder betyder det nemlig, at man vil blive opkrævet for to hele minutter.

På www.borger-it.dk kan man læse prispjecen om de fem billigste selskaber på fastnet, mobil og internet. Desuden er det her, man kan læse mere om takseringer. Prispjecen indeholder endvidere opdaterede oplysninger om alle selskaber og deres forskellige abonnementer.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her



Om brug af cookies