Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Marketplace runder ny milepæl

Marketplace runder ny milepæl

Windows Phone Marketplace har med over 125 nye applikationer om dagen nået ny milepæl.

Microsofts applikationsbutik til deres mobile platform Windows Phone Marketplace har nu rundet 20.000 forskellige applikationer. Det skriver Pocketnow.com.

Milepælen er rundet kun to og en halv måned siden, at nummer 10.000 applikation blev tilgængelig.

Det svarer til, at der er blevet tilføjet 125 applikationer per dag i gennemsnit siden midten af marts.

De 20.000 applikationer gør desuden Windows Phone Marketplace til den hurtigst voksende applikationsbutik. 

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

DX 30-05-2011 08:53:59

I forhold til hvad ? Android market vokser med 27000 - 30.000 app om måneden, og har gjort det vedvarende.

0 0
ken 30-05-2011 09:53:34

Hej DX

Hvorfor skal I Android folk altid bruge x 2 faktor når I taler om Android.

AT Marketplace vokser hurtigst er set i forhold til hastigheden og alderen på marketplace.

Det tog Marketplace 4 1/2 måned at nå 10000, dét tog Android Market 11 måneder for samme, det tog 7 mdr. for Marketplace at nå 20000 apps og ja det tog Android Market 14 måneder for samme.

Den sidste uge her, har Marketplace ligget på omkring 300 apps i snit pr. dag !

Dertil skal du huske, at hvis du i dag udvikler en apps til Andriod market, som er du nød til at ud vikle 4-5 apps af samme, for at de kan kører på gamle versioner af Android.

Samme forhold vil ske for WP7/WP8 osv. og det speeder jo op i fysiske antal.

Android vokser ca. med 10000 apps (regulærer apps pr. måned ) + 5000 (ikke regulærer) apps.

Android Market er jo kendt for, at man kan stort set upload hvad som helst, modsat app store.

Min kilde: http://www.appbrain.com/stats/number-of-android-apps

Og husk lige, 80 % af Andriod Markets apps, der er til salg, endnu ikke har haft 100 downloads, Android brugerne er ikke så villig til at betale for apps, set i forhold til fx. Apples App store.

Det er en ting der på sigt kan ødelægge Googles / Android Markets omdømme og kvalitet, hvem gider at lave noget der reelt ikke kan sælges uden stort underskud ???

0 0
Henrik 30-05-2011 10:47:15

"Og husk lige, 80 % af Andriod Markets apps, der er til salg, endnu ikke har haft 100 downloads, Android brugerne er ikke så villig til at betale for apps, set i forhold til fx. Apples App store."

Præcis. Android Market vælter i crapware, og download- og salgs-aktiviteten er rædsom på Android Market. Som udviklet kan jeg bekræfte dette. De mest indbringende apps store er Apple's og Nokia's, uden tvivl.

0 0
DX 30-05-2011 10:28:53

Android = verdens største OS / Apple & Microsoft er & bliver kun niche produkter.

0 0
Lars 29-05-2011 22:27:55

... klart, at det er den hurtigst voksende app.butik. Der skal jo bare laves ports af de apps, der allerede findes i AppStore og i Android Marketplace.

0 0
ken 29-05-2011 23:44:15

hmmm

Den holder jo ikke, hvorfor er Blackberry appworld så ikke større end ca. 25000 apps og
ovi store 40000 apps ???

Ved du hvorfor !! det er fordi de fleste prof udviklere regner med wp7 *-)

Er der ikke bare lavet ports af de apps, der findes allerede i Apps Store når vi taler om Android ??

Mig bekendt er det vist ikke bare en knap der skal trykkes på for at konvetere en app fra den ene store til den anden, og mig bekendt findes der apps i wp7 store der ikke findes i de andre !!

0 0
Lars 30-05-2011 06:11:56

Blackberry henvender sig til en helt anden brugerskare end iPhone, Android og WP7. Derfor kan du ikke sammenligne deres apps-stores. Og sammenligne med Ovi Store...? Hold op.

Selv om man ikke bare kan trykke på en knap når et program skal portes, så er det trods alt hurtigere og nemmere end, hvis programmet skal bygges op fra bunden.

Så derfor vil vi se en hurtig stigning fra starten af WP Marketplace og derefter flader det langsomt ud.

0 0
Henrik 30-05-2011 10:44:55

"Og sammenligne med Ovi Store...? Hold op."

Kan du uddybe dette?

0 0
ken 30-05-2011 10:01:35

Ja den er god med dig Lars

WP7 og Blackberry henvender sig bestemt til samme gruppe, erhvervsbrugerne.

og ja ovi market (altså Symbian) som har været størst indtil 2010 med, henvender sig da til en store gruppe hvor Andriod hører til, hovedfjende for Microsoft/nok er jo Android, og ja hvis det er er nemt lige at omkode java til C# (WP7) hvorfor så ikke lige symbian ??

0 0
Lars 30-05-2011 14:28:38

WP7 henvender sig slet ikke i samme omfang til erhvervsbrugere som Blackberry gør. WP7 har en langt bredere målgruppe.

Ovi Store har aldrig (og får aldrig) det samme greb i brugerne, som AppStore og Android Market har og WP7 Marketplace får.

At f.eks. spille på en Symbian telefon, som i hvert fald i tidligere år havde en lille skærm og ikke touchskærm, appellerer ikke til spil m.v. som touchmobilerne har gjort siden iPhone dukkede op i 2007.

Derfor mener jeg ikke man kan sammenligne udviklingen på Blackberry appworld og Ovi Store med udviklingen på AppStore, Android Market og WP7 Marketplace.

0 0
Henrik 30-05-2011 16:44:44

Desuden er din præmis med at spille på en Symbian telefon total forkert. 60% af alt salg på Ovi ligger på Symbian touch-devices (dvs. alt for 5800 og op til N8).

En anden stor andel er downloads på S40 telefoner, som f.eks. de nye Touch and Type modeller (Nokia X3-02 osv.).

0 0
Lars 31-05-2011 07:31:58

Hvis du læser mit indlæg igen vil du se, at jeg taler om de tidligere Symbian modeller - dengang Ovi Market blev lanceret i 2008. Som bekendt kom Nokia jo slet ikke i gang med at videreudvikle smartphones, og det har været medvirkende til den stand Ovi Market har i dag.

I dag domineres downloads fra Ovi Market af de nyere Symbian telefoner med store skærme, multitouch mv., men det er alt for sent. Dette ses også ved at de fleste downloads i Ovi Market sker i Kina - og de er først ved at springe på Android og iOS nu.

Derfor mener jeg ikke man kan sammenligne udviklingen af Ovi Market med udviklingen af Android Market og Apples AppStore. Der har været helt forskellige forudsætninger.

Men misforstå mig ikke. Jeg håber det allerbedste for WP7 - bl.a. helt syg med integrationen med Xbox Live. Synes bare man skal passe på med at overfortolke udviklingen af WP7 Market. Det er for tidligt.

0 0
Henrik 31-05-2011 08:45:42

Det er rigtigt, at Ovi Marked dominerer totalt i Kina. Men de tal jeg baserer mine udtalelser er UDEN Kina!

For at få sine apps på Ovi Store i Kina, skal man igennem en kinesisk operatør pga. censuren osv.

Eftersom størstedelen af Nokia's portfolio de sidste par år er touch- og hybrid-modeller, holder din antagelse heller ikke. Det er overhovedet ikke for sent.

Der er generel enighed i branchen blandt de udviklere som udgiver til pt. de 3 store platforme (Apple, Symbian og Android), at Ovi præsterer ganske pænt, og noget bedre end Android. Det er en kendsgerning, ikke noget med gætterier. Ovi's nok største fordel er på verdensplan, at den har den bedste opertør billing integration overhovedet.

Jeg giver dig ret i, at WP7 er for tidlig at dømme. Når først Nokia får deres gigantiske distributions net igang med WP7 telefoner og får det koblet på deres operatør billing systemer, kommer der for alvor gang i det.

0 0
Henrik 30-05-2011 16:41:46

@Lars: "Ovi Store har aldrig (og får aldrig) det samme greb i brugerne, som AppStore og Android Market har og WP7 Marketplace får."

Ovi Store har bedre greb i brugerne end Android Market har. Vi sælger 10 gange flere apps og downloads på Ovi end vi gør på Android. Det er kun Apple AppStore der er mere aktivt.

0 0
R.A. 29-05-2011 21:15:35

Virkelig lækkert! Kan ikke vente til de kommer op og har en appstore med et lige så stort udvalg som konkurrenterne!

0 0