Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Måske alligevel Android 4.0 til Galaxy S og Galaxy Tab

Måske alligevel Android 4.0 til Galaxy S og Galaxy Tab

Samsung ændrer kurs, og overvejer måske alligevel, at give Galaxy S og Galaxy Tab, en opdatering til Android 4.0

Mange kundehenvendelser har gjort, at Samsung nu må genoverveje beslutningen om ikke at give Galaxy S og Galaxy Tab en opdatering til Android 4.0

Det har været fremme, at Android 4.0 ikke ville kunne fungere optimalt på enhederne, på grund af deres begrænsede hukommelse.

Den koreanske avis AJ-News skriver, at Samsung nu undersøger mulighederne for en opdatering af enhederne, som svar på en massiv efterspørgsel fra kunderne.

Samsung har desuden udtalt, at de vil finde en måde, at få det til at fungere, på trods af den begrænsede hukommelse, skriver The Verge.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Jacob 08-01-2012 16:05:20

http://www.androidauthority.com/no-android-4-update-to-samsung-galaxy-s-no-value-pack-too-41776/

Hvor de skriver at der ikke kommer ICS til Galaxy S eller den Value Pack der ellers har været snak om.

0 0
Allan Skipper 08-01-2012 17:21:51

Du skal lidt mere med på beat'et, inden du poster c",)
Value pack er allerede kommet. Kan flashes med Odin. Versionen er jvu og er baseret på 2.3.6. Der er bl.a. kommet face unlock, ny ICS lock screen, photo editor (den fra SGS2) og lidt ekstra.
Se mere her:
http://www.theandroidsoul.com/xxjvu/

Og endu mere godt nyt - den nye version kan rootes (så du er klar til CM9). Se hvordan her:
http://www.theandroidsoul.com/root-xxjvu-firmware/

Bemærk at det er en lækket release fra Samsung, så det er ikke en custom rom.

Uha hvor har jeg da aldrig fortrudt, at jeg købte i9000, da den kom ud.

0 0
Jacob 08-01-2012 18:52:00

Jeg mente at den ikke udkommer som en officiel opdatering, da de valgte ikke at sende den ud. Jeg ved godt at man allerede kan hente den nu her fra de forskellige sider ;)

Har du selv hentet Value Packen? Og hvis du har hvad synes du så om den? ;)

0 0
Allan Skipper 08-01-2012 19:04:04

Jeg har ikke hentet den, da jeg kører en custom rom af ICS (se ovenfor). Men det kan være, at min kones skal prøve den, hvis hun kan overtales c",)

0 0
Jacob 08-01-2012 19:17:46

Okay det lyder da helt klart som om min telefon skal rootes, det må jeg ekspermentere lidt med ;)Haha. Ha en god aften :)

0 0
Allan Skipper 08-01-2012 20:32:58

ilm pøj pøj.

0 0
Jacob Madsen 04-01-2012 12:50:30

Det ser ikke ud til, at der kommer nogen officiel ICS til Galaxy S alligevel:

http://www.xda-developers.com/android/samsung-confirms-no-value-pack-no-ice-cream-sandwich-for-galaxy-s-and-tab/

Men hva'... who cares, når vi har CyanogenMod og de andre custom ROM's, som kører fint :-)

0 0
Allan Skipper 02-01-2012 11:59:10

Fjern det grimme touchwiz og giv os en ren ICS oplevelse, eller i det mindste muligheden for at vælge, om det skal være med eller uden.

Kører lige nu selv en custom rom (ICS 4.0.3 Build 12 fra teamhacksung) 100% flydende på min SGS i9000, så det er ikke fordi, at det er umuligt. Jeg har selvfølgelig ikke (det IMO meeeega grimme og unødvendige) touchwiz, som jo er problembarnet, da det æder de få overskydende ressourcer, hardwaren i SGS stiller til rådighed.

Se bare SGS 2 med den kommende ICS fra Samsung. Det ligner stadig mere Gingerbread end ICS. Too bad.

0 0
Kristoffer 02-01-2012 12:28:58

Hvor har du fundet den rom henne? Syntes ikke jeg kan finde den nemlig.

0 0
Allan Skipper 02-01-2012 13:31:07

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1363593

Husk at alt, hvad du foretager dig, er på eget ansvar (men det ved du allerede, hvis du har gjort det før).

Jeg er blevet en lykkeligere mand og føler, at jeg har fået en hel ny telefon, efter jeg tog springet. Den rene ICS oplevelse krydret med swype beta (besøg swype.com og se hvordan -> det er svært at undvære som i9000 ejer) er bare SÅ godt!
Der er selvfølgelig stadig ganske få ting, de arbejder på at få til at virke, men alt (mail, sms, alt synkronisering, opkald, wifi, 2G/3G, GPS, en lækker ikke ICS-power widget i 'rullegardinet' og hundredvis af andre ting), jeg bruger, fungerer upåklageligt!

Du bliver ikke skuffet.

HUSK, at det er på eget ansvar og når man rooter telefonen (hvilket er 100% lovligt - ikke noget fy fy dér) ryger garantien som bekendt.

0 0
Michael Larsen 02-01-2012 13:25:59

Du kan finde den på XDA-Developers. Der er to tilsyneladende to forskellige grupper, der udvikler ICS til SGS; Teamhacksung, som Allan benytter, og Onecosmic, som jeg benytter.
Ingen af dem er fejlfri endnu, men de virker godt nok til at man kan man bruge dem uden for meget hovedpine(må dog indrømme at Onecosmics ICS bruger meget strøm. Ved ikke om det også er tilfældet for Teamhacksungs)

mvh

0 0
Allan Skipper 02-01-2012 14:31:30

De sluger begge relativt meget strøm. Men en Ferrari bruger også meget brændstof c",)

Hav en oplader ved din side et par gange i døgnet, så er du OK.

0 0
Jacob Madsen 03-01-2012 11:14:15

Hvad er jeres erfaring? Kan de holde 1 døgn på en opladning til alm. brug. Jeg kører for øjeblikket den nyeste DarkyROM, men har tænkt mig at skifte til enten teamHackSung eller onecosmic's ICS-ROM. Hvilken skal man vælge?

DarkyROM har en god batterilevetid - lyder som om, at jeg bliver nødt at gå på kompromis her, hvis jeg vil have ICS. Gider i hvert fald ikke nøjes med det der "Value Pack"-halløj, som Samsung kommer med til Galaxy S.

0 0
Michael Larsen 03-01-2012 11:56:58

Så vidt jeg husker, så slugte min telefon ca. 20% strøm på en dag, og det var uden jeg brugte den. Bruger jeg internet eller ringer, så går strømmen temmelig hurtigt, synes jeg. Men jeg har så også skruet noget op for skærmens lysstyrke, da den er sat meget lavt i ICS ved automatisk regulering.
Det er noget strømliderligt stads, men brugeroplevelsen er det værd. Det samme synes jeg egentlig også man kunne sige om Cyanogenmod. Jeg vil anbefale, at du prøver det af, for at se om det holder 1 dag ved "alm. brug". Om ikke andet kan du jo altid gå tilbage til Darkyrom, bare husk at lave en backup i recovery.

mvh

0 0
Allan Skipper 03-01-2012 12:09:28

Helt enig, Michael. Jeg har tilpasset mine 'opladningsvaner', fordi jeg hellere vil have relativt ringe batterilevetid fremfor at skulle se på GB igen (kørte CM 7.1 før jeg skiftede til teamhacksungs 'CM 9.0', som det jo bliver til ganske snart).

Du (Jacob) kan nemt gå tilbage til CM 7.1 (GB 2.3.7) eller DarkyRom igen, hvis du ikke kan leve med batterilevetiden.

0 0
Jacob Madsen 03-01-2012 13:00:27

Tak for jeres svar.

Det lyder som om, at jeg hopper på teamHackSung (CM9) meget snart, og ser hvordan alting virker. Alt, hvad jeg har set og hørt indtil nu, har i hvert fald gjort mig så nysgerrig, at jeg er nødt til at prøve. :) ICS virker som et stort skridt fremad ift. Gingerbread. Så må vi se, om alt det fede kan opvejes af lidt ringere batterilevetid. :)

Allan og Michael, har I oplevet nogen bugs i jeres respektive ROM's, som har haft nogen reel betydning for jeres almindelige brug af telefonen? Når jeg kigger på "Known issues" for build 12 af CM9, virker det meste som ligegyldige småting, funktioner jeg sjældent bruger.

0 0
Jacob Madsen 04-01-2012 11:30:58

Endnu engang tak for jeres svar.

Nu er CM9 build 12 banket ind på min telefon, og efter at have brugt i går aftes på installere fra Market og fra Titanium backup, kører stort set alting som det skal :)

Det er virkelig et KÆMPE skridt fremad ift. Gingerbread, som virker håbløst oldnordisk til sammenligning nu... Har længe kørt med Go Launcher EX, Handcent SMS osv., men har besluttet mig til at give stock apps'ene og launcheren en chance, da de også har fået en ordentlig overhaling.

Har indtil nu ikke fundet nogen apps eller widgets, som jeg brugte før, som ikke virkede. Oplevede en enkelt FC med Pure Calendar Widget, men da jeg prøvede en gang mere, virkede det.

Jeg er rendt ind i ét issue, som jeg lige vil høre, om I har oplevet. Hvis man bruger lydkontrollen i notification-området til at slå lydløs til, bliver lyden ikke slået korrekt til igen, når man slår lydløs fra. Jeg var nødt til at reboote telefonen for at få lyden tilbage, fx for alarmer. Har I hørt om det problem før?

0 0
Michael Larsen 03-01-2012 15:40:28

Niks, Jakob. Ingen nævneværdige bugs lige siden jeg begyndte at bruge Onecosmics ICS i den sene alpha-fase. Og da slet ingen, der har haft indflydelse på min daglige brug.
En overgang var der nogle apps, der var utilgængelige i market, men de fleste er tilgængelige nu. Tror det mere er et problem med, at de ikke er opdateret til at køre på Honeycomb eller ICS.
Så er der selvfølgelig ikke dansk ordbog i standardtastaturet, hvilket vist nok er Googles skyld, men det kan jo løses ved at hente et andet tastatur med dansk ordbog, eks. swype, hvis man da absolut vil have en ordbog.
Det ville også være rart, om der var nogen, der gad at lave en folder-app, der virker på samme måde som den nye Youtube widget, men det har vidst ikke så meget med rommen at gøre.

Min erfaring er, at det ikke er bugs, der evt. begrænser brugen, det er manglende udvikling fra app-udviklerne.

mvh

0 0
Allan Skipper 03-01-2012 14:25:03

Det er virkeligt småting.
Lige nu er der to bugs, jeg oplever (og som man sagtens kan leve med, indtil de snart rettes):

1) Lockscreen er nogle gange non-responsive i 4-5 sekunder, før du kan låse telefonen op. Mange har meldt fejlen, og i går bad pawipt (der bygger rom'en og er med til at fikse udeståender) eksplicit om input til at kunne reproducere fejlen, da han ikke selv oplever den. Den er sikkert snart løst.

2)Videooptagelse virker fint. Men afspiller du den optagede video er der 'gitter' indimellem, så det ligner at objekterne får en lille spasme hist og her. Men hey - det retter de også c",)
Dog ikke hvis objekterne rent faktisk går i spasme... høhø

Og så er der face-unlock, som er mere en gimmick end en reel brugbar feature. Den volder lidt problemer med at genkende ens fjæs - særligt under ringe lysforhold.

0 0
Allan Skipper 03-01-2012 16:21:40

Oraklet har talt. 1 time senere ser man i forummet, der linkes til ovenfor, at pawitp har frigivet en ny kernel, der løser problem 1 og 2 ovenfor. Jeg har lige testet, og YES nu kan de streges ud c",)

Desuden er der kommet en zoom-bar i videooptagelsestilstand, og det ser også ud til at virke.

Er livet ikke herligt? Den nye kernel kan sagtens skjule andre nye fejlrettelser og forbedringer - det må tiden vise. Ligeledes vil den næsten med garanti være inkluderet i build 13, når nok udkommer inden for de næste par dage.

/Allan

0 0
Jacob 02-01-2012 09:45:40

Lad os håbe vi får den opdatering så :-D

0 0
evilguy 02-01-2012 11:04:34

Som ejer af en Galaxy tab 7" så håber jeg virkelig Samsung får sig snøvlet sammen og lavet en opdatering.

0 0