Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Måske Jelly Bean til Galaxy S III den 29. august

Måske Jelly Bean til Galaxy S III den 29. august

Android 4.1 Jelly Bean annonceres måske officielt til Samsung Galaxy S III i slutningen af august.

Samsung afholder onsdag den 29. august eventen Samsung Mobile Unpacked 2012 i Berlin. Det er to dage før at IFA-messen åbner.

Der har tidligere været rygter om lancering af Galaxy Note 2 med 5,5 tommer skærm på denne event, hvilket vil passe fint med, at det er godt et år siden, at den første Galaxy Note blev afsløret.

- Læs testen af Samsung Galaxy Note

Men nu går rygterne desuden på, at Samsung officielt præsenterer deres Android 4.1 Jelly Bean opdatering til Galaxy S III, på denne event. Om datoen holder vides ikke, men Mobilsiden.dk følger sagen.

Desuden er der sluppet en video ud på nettet, der angiveligt viser den officielle Jelly Bean på S III sammen med Samsungs TouchWiz tilpasninger.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Søren Resbo 16-08-2012 14:39:43

JB FW til SGS3 er leaked. AP skriver om det her http://www.androidpolice.com/2012/08/16/samsung-galaxy-s-iii-jelly-bean-firmware-leaks-with-new-notification-bar-and-google-now-available-to-download-now/ hvor man også kan downloade ROM'en... hvis man tør :)

0 0
Peter Frederiksen 17-08-2012 19:11:26

Har afprøvet JB test leak og min vurdering er, lad vær med at flashe den.

Mine Oplevelser og Minusser i denne test leak.

- Opkalds problemer/ specielt ved modtagelse af opkald, Død linje.

- GPS og Placering problemer hvilket gør at Google Now ikke virker optimalt.

- Touchwiz og gmaps crasher ofte!

- Auto skærmlys sensor skal slås Fra og Til for at virke.

- Chrome lagger meget.

Dog har jeg opdaget en ny feature i Jelly Bean , som er Dormant Mode (Samsung feature.), som er en skrabet udgave af Tasker App'en.

Hvor man kan tidsbestemme modtagelse af opkald, block/tillade telefon nummere osv.

https://plus.google.com/photos/11128...04710580939217

Eller virkede det lynede hurtigt bedre GFX transitions mellem menu og hjemmeskærm.
(vores spanske ven skulle have lavet en reboot efter install, da det køre bedre).

Men det ser lovede ud!

0 0
Dennis Du Krøger 18-08-2012 23:22:34

Var det den der var buildet sidst i Juli, eller den fra midt i August (den fra Juli blev leaket måske en halv dag før den fra August)?

0 0
Thomas Larsen 19-08-2012 18:34:00

Den version af leaked fra midten af august jeg kører (Omega 14) kører rimelig fint.

Har haft et enkelt tilfælde hvor den efter et opkald skrev "Opkaldet blev ikke sendt", men umiddelbart kunne jeg ikke mærke at historien blev skrevet om eftersom jeg allerede havde foretaget opkaldet :D

Også fine nye funktioner med Dormant mode som nævnt af den forrige poster og swipe i kontaktlisten for at ringe/sende sms (dvs. du swiper til højre på en kontaktperson og så ringer du ham op, swiper du til venstre så begynder du at skrive en besked til ham)

Så for mig er det hvertfald en keeper.

0 0
Dennis Du Krøger 19-08-2012 19:54:44

Det lyder godt, jeg tror snart at jeg skal have mit taget sammen til at prøve!

Swipe i kontaktlisten er dog ikke noget nyt, det har eksisteret siden SGS II (og måske endda den originale SGS?), og på SGS er den også på Android 4.0.4. Det er en af de TouchWizard ting jeg synes burde ende i stock Android, sammen med Smart Stay, Direct Call og Turn over to mute.

- Jeg har rigtigt ikke kunnet få S-beam til at virke ordentligt, men hvis det spillede ordentligt (eller hvis det bare var mig og min kammerat der var klaphatte) ville det også været super at have som en generel Android ting, selvom det selvfølgelig kræver at NFC bliver standard. Android Beam er ikke ligefrem hurtigt.

0 0
Dennis Du Krøger 19-08-2012 19:56:53

og på SGS III er den også på 4.0.4, selvfølgelig

(Den er også på 4.0.3, for den sags skyld, jeg burde nok bare have skrevet på ICS)

0 0
Thomas Larsen 19-08-2012 22:03:50

Var jeg ikke klar over :)

I såfald tror jeg notifikationen om at funktionen eksisterer er ny :D

Dine problemer med S-Beam var vel med en anden SGS3 bruger? AOSP understøtter endnu ikke at man bruger fx. WiFi Direct til at overføre med, derfor er det kun meget få ting den kan overføre.

Forstår heller ikke hvorfor de så her i Jellybean har tilføjet noget lignende S-Beam, men så kun med Bluetooth.

Har samsung patent på S-Beam? :P

0 0
Dennis Du Krøger 19-08-2012 23:15:00

Hehe, uden et hint er det også nemt at overse. :)

Ja, det var med en anden SGS3 bruger, ellers var det slet ikke gået (er der egentlig automatisk fallback til almindeligt Android Beam hvis man prøver med en ikke-SGS III NFC telefon?).

Der skulle være WiFi Direct som standard i Android siden 4.0, også AOSP, så vidt jeg kan læse mig til, men det kræver at WiFi chippen understøtter det.

Det burde være obvious at bruge en langsom forbindelse til at forhandle oprettelsen af en hurtigt, så jeg kan ikke se hvordan S-Beam skulle kunne patenteres, men patentkonteret har ikke ligefrem for vane at forholde sig til den slags smådetaljer. ;)

0 0