Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Massefyringer på vej hos Telia

Massefyringer på vej hos Telia

Telia gør klar til at fyre hver femte af selskabets ansatte i Danmark.

Medarbejderne hos Telia i Danmark mødte i dag til beskeden om, at hver femte af selskabets ansatte skal fyres, inden for en uge.

-”Jeg har her til morgen varslet, at vi skal opsige, hvad der svarer til 170 stillinger. Det vil ramme 20 procent af medarbejderne i mobilselskabet,” siger administrerende direktør Søren Abildgaard til Business.dk.

Telia indleder nu forhandlinger i samarbejdsudvalget i et forsøg på at få nedbragt antallet af fyringer. I næste uge deles fyresedlerne ud.

Det er et fald i kunder, der presser Telia ud i fyringer.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Paw Jensen 14-11-2011 19:16:55

Jeg kan godt forstå at Telia mister så mange kunder, de har en rigtig dårlig service & dækning, & når man henvender sig til dem ang det, så kommer de med så mange latterlig forklaringer & undskyldninger, jeg har kæmpet med dem i snart 6 måneder, fordi det tit er sådan jeg ikke har nogen signal på min mobil, folk kan ikke ringe mig op, men de vil gerne ha penge for den tit det har stået på

0 0
Bjarke Hansen 14-11-2011 18:35:04

Ledelsen i Telia må have timet dette lidt forkert. Det er netop nu hvor Telia er i fuld gang med at skabe et landdækkende 3g og 4g netværk, at de burde få stor tilgang i kunder. Det er rigtigt Telia har haft en hår tid med dårlig omdømme omkring netværk og gebyrtilgange og ikke helt rigtige talepakker der kan slå konkurrenterne. Så det kan da godt være der har været for mange medarbejdere i en periode, men jeg vil da små stor fremgang for Telia i 2012, så det er lidt mærkeligt de vil fyre nu?!

0 0
Kim 14-11-2011 19:02:32

Jeg kunne forestille mig at det er nedskæringer i organisationen, og ikke i f.eks. butikkerne.
Men... man kan jo også spekulere i, om kundeservice funktionen har fået så gode værktøj og produkter (og færre kunder) at der ikke er det samme behov...

0 0
Jonas 14-11-2011 13:49:08

"Masseafskedigelsen skal være strategisk og målrettet, før den får positiv effekt på virksomhedens fremtidige præstationer. En masseafskedigelse redder altså ikke en virksomhed, hvis det er forretningsstrategien, som er problemet."

0 0
Mozz 14-11-2011 12:12:36

Det er selvfølgelig ærgeligt for dem der bliver fyret, men Telia ligger vel som de har redt!! Det er klart de har mistet mange kunder, med den service de har lagt for vejen.

0 0
Kim 14-11-2011 13:08:46

Det har du jo i et eller andet omfang ret i, men det er værd at bide mærke i, at der er en væsentligt mindre afgang i Q3 end i Q1.
Noget kunne altså tyde på at der er sket forbedringer, f.eks. i forbindelse med re-brandingen tidligere på året.

http://www.business.dk/tech-mobil/massefyring-hos-telia-i-danmark

0 0
14-11-2011 17:08:32

@kim
Jeg tror du har ret, jeg købte min n9 ved telia og jeg har oplevet en rigtig god service også da jeg havde et problem med et sim kort.
Så måske telia nye direktør, der jo kommer fra tdc, har vendt skuen..
Telia bliver dog ikke perfekt, for mit vedkommende, før de er færdige med sammenlægningen af NETVÆRKET med telenor.
Jeg kører rundt på fyn og der mangler telia en del, men det ved jeg telenor har, da jeg var erhvervskunde der, inden jeg fik min n9

Et godt råd til telia kunne være at lave dobbelt sim til tablet / pc som telenor og 3 har!!

0 0
Kim 14-11-2011 18:58:07

Telias nye direktør kommer fra Telia. ;)
Dvs. han kommer fra Call Me, men er blevet forfremmet til det store skib.

0 0
14-11-2011 19:54:46

@kim
Ups :-)

Der er asolut ingen tvivl om at telia s net har problemer. Men det bliver vel løst inden for kort tid.. Men telia har en pakke ingen andre har nemlig 18timers tale fri sms og mms og så fra 1gb og op i data.. Det burde give kunder i forretningen da den pakke fanger mellem tale gruppen..

I butikken i odense city er der ihvert fald ikke for mange ansatte..
De tager aldrig deres telefon:-)

0 0
David 15-11-2011 21:52:22

jeg har også købt min n9 hos Telia, og jeg har oplevet fantastisk service, og netværket har været overraskende godt. Jeg er glad for at jeg ikke købte den hos 3, som jeg først overvejede.

0 0