McDonald’s vil ansætte folk med Snaplications på Snapchat

I et forsøg på at finde endnu bedre medarbejdere, vil McDonald’s nu lade folk indsende ansøgninger via Snapchat.

McDonald’s vil ansætte folk med Snaplications på Snapchat

McDonald’s har taget en lidt utraditionel ansættelsesmetode i brug.

Fastfood-kæden har nemlig indgået et samarbejde med den sociale medieplatform Snapchat i Australien, hvor folk kan indsende video-ansøgninger med et McDonald’s-filter. Det beretter News.com.au

Ifølge mediet vil kandidaterne blive bedømt på baggrund af denne 10 sekunders video, og herfra vil de heldige blive ført videre til en side, hvor de kan udfylde en egentlig ansøgning.

Se også: Nu kan du snart bestille og betale med McDonalds’ app

“Vi mener at det er tale om en første gang her. Snaplikationer er dybest set et Snapchat-filter, der giver brugerne en mulighed for at søge et job – eller i det mindste begynde denne proces – ved at sende et 10 sekunders snap,” fortalte McDonald’s chef i Australien, Shaun Ruming.

Det omtalte Snapchat-filter giver ansøgeren en virtuel McDonald’s-hat og navneskilt, ligesom man også har set det med diverse andre filtre, så man kan se, hvordan det vil være at blive en del af den gyldne måge.

Synes du, det her er en smart idé, eller bør man ikke blande ansættelser og sociale medier sammen?

Se denne: Snapchat vil prioritere Android højere end iOS