Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   MicroSD kort til mobilen med 64 GB på vej

MicroSD kort til mobilen med 64 GB på vej

Endnu større hukommelseskort til smartphones er nu på vej.

Taiwanesiske Kingmax har lanceret et microSD kort på hele 64GB - det første i verden i den størrelsesorden.

Det betyder, at du nu får mulighed for at slæbe rundt med RIGTIG meget data på din mobil eller i dit kamera - du kan have over 24 timers 720p HD video på = en hel sæson med Jack Bauer med i lommen, i HD!

Der er ingen information om hvornår kortet kommer til salg eller hvad prisen bliver, men lanceringen skulle være lige om hjørnet.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Jon 27-05-2011 22:38:21

En sæson 24 Timer i 720p. fylder kun 26Gb.:P

0 0
Pjevser 29-05-2011 04:24:58

Så ved jeg ikke lige hvor du har det info fra, for en ægte 720p sæson af 24 timer fylder 50+ gb.

Du tænker vel nok på HTDV 720p ja den fylder knap 26gb, men det er jo så heller ikke lige den de hentyder til i posten.

0 0
Durante 28-05-2011 23:10:59

Men så er der også plads til det... Endda to sæsoner :P

0 0
Jesper 27-05-2011 13:08:01

er det bare mig, eller er der ikke en 32 gb begrænsning på de nuværende smartphones?
Eller er det bare en grænse der er sat, fordi man alligevel ikke har kunne få microSD kort over 32 gb?

0 0
Anders Melchiorsen 28-05-2011 00:13:40

Jo, der er en grænse på 32gb for de nuværende smartphones. Det er fordi der understøtter MicroSDHC standarden. I denne standard er det maksimalt muligt med 32gb.

64gb kortet der her er tale om er af standarden MicroSDXC. Det er en ny type kort der understøtter op til 2tb. Kortet er ikke bagud kompatibelt med MicroSDHC enheder.

0 0
BluezCat 30-05-2011 13:21:41

En grænse ligefrem ??

Kan så fortælle, at dit postulat vedrørende dette skulle være gældende for alle nuværende, ikke er gangbart.

Smid f.eks 64 GB i en Nokia N900, og den vil stadig læse det, smid sågar et SDXC kort i den, og den er også klar til det.

Den vil ikke læse kortet, i den nævnte hast, men da det stadig er SDXC kort, vil den alligevel læse dette hurtigere, end et SDHC.

0 0
Anders Melchiorsen 30-05-2011 15:19:46

Jeg skulle måske have præciseret hvad jeg mente. De nuværende smartphones (som jeg er bekendt med) kan kun registrere microSDHC kort der indenfor microSDHC kort standarden kan indeholde op til 32gb data. Jeg holder mig her dog til de officielle informationer fra producenternes side. Pointen var sådan set at sætte fokus på at 64gb+ kort i microSDXC formatet ikke nødvendigvis kan anvendes i nuværende smartphones på markedet.

0 0
Thomas Kristensen 27-05-2011 19:01:51

Jo men det ændre sig, der går nok ikke længe før vi ser en mobil med 64GB MicroSD kort understøttelse :)

0 0