Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Microsoft afliver app-butik til Windows Mobile

Microsoft afliver app-butik til Windows Mobile

Om to måneder er det slut med nye applikationer til Windows Mobile-telefonerne via Marketplace. Microsoft lægger app-butikken i graven.

Alle mobil-ejere, som stadig benytter det gamle Windows Mobile-styresystem, skal måske i gang med at opdatere og hamstre applikationer, hvis de er vant til at gå igennem Marketplace.

Om to måneder trækker Microsoft således stikket til app-butikken for Windows Mobile (Bemærk: IKKE det nye Windows Phone).

Softwaregiganten understreger i en e-mail, at denne del af Marketplace vil gå i sort den 9. maj og dermed afskære alle muligheder for at opdatere nuværende programmer samt downloade nye via denne kanal.

Windows Mobile-brugere kan dog stadig få nye apps til samlingen, såfremt udviklerne eksempelvis tilbyder download af deres programmer fra egne hjemmesider eller app-butikker.

Alle de apps, man har liggende på telefonen, vil selvfølgelig fortsætte med at virke, selvom butikken bliver lukket.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

UKR 12-03-2012 11:56:25

Ja det var da meget smart af Microsoft at lukke og slukke for det gammele. ligesom de gør med deres styresystemer til pc. så regner de jo med at folk køber de nye produkter med deres system. Ja er glad for min Android. Der vil man jo altid kunne hente opdatering til det man har på den uanset hvor gammel ens mobil er.

0 0
madsus321 09-03-2012 20:52:08

Gælder dette også for zune marketplace???

0 0
09-03-2012 12:41:12

jeg er lidt ligeglad bare der ikke sker noget med lumia 800

0 0
Gordon 09-03-2012 11:41:01

Tal om en overskrift på en artikle som give et forkert billede før man læser hele artiklen.

0 0
Nicki Reinhardt 09-03-2012 12:18:15

Hej Gordon

Jeg er normalt meget lydhør over for kritik, men i dette tilfælde forstår jeg det simpelthen ikke. I mine øjne er der på ingen måde tale om en 'snyde-rubrik'. Jeg mener tværtimod, at der er fuld dækning for artiklen.

Præciseringen af, at der er tale om Windows Mobile, er netop valgt for at undgå, at folk føler sig snydt. Det ville de formentlig gøre, hvis der havde stået "...til Windows-mobiler" eller lignende. Det ville være sandt, men kunne i høj grad misforstås, fordi det ikke er præciseret som i dette tilfælde med "... til Windows Mobile".

Hvis jeg har misforstået din pointe, må du endelig sige til.

Vh.

Nicki, Mobilsiden.dk

0 0
Falk 12-03-2012 11:01:06

Du har ihvertfald misforstået hvrodan Windows mobile fungerer siden microsfts app side kun er en af mange til windows mobile, og man overhovedet ikke har behov for en "app store" til windows mobile.
Derfor er påstanden om at man skal hamstrer apps direkte falsk.

0 0
Nicki Reinhardt 12-03-2012 12:14:36

Hej Falk

Tak for din respons.
Som der hele tiden har stået, vil brugerne stadig have mulighed for nye apps til samlingen, såfremt udviklerne eksempelvis tilbyder download af deres programmer fra egne hjemmesider eller tredjeparts app-butikker.

Mange almindelige mobilbrugere går dog kun "hovedvejen", og det var selvfølgelig pointen.

Du har fuldstændig ret i, at det er forkert at skære alle over en kam, og derfor er teksten blevet tilpasset.

Mange tak.

Mvh. Nicki

0 0
Jesper 09-03-2012 13:48:20

Nicki, jeg er helt enig! Der er intet i overskriften, der kan misforståes!
Det der måske er problemet er, at der er nogle læsere, som slet ikke har været i berøring med Windows Mobile, så de opfatter begrebet "Windows Mobile" som værende det samme som Windows Phone.
Jeg tror, at Gordon er én af dem! :-)

0 0
Cebastian 11-03-2012 13:22:11

Så kunne de jo med rette skrive "Windows Mobile 6.x" :) Eftersom alt andet i denne side skal være forståeligt for spædbørn :b

0 0