Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Microsoft bekræfter problemer med mobil synkronisering

Microsoft bekræfter problemer med mobil synkronisering

Microsoft bekræfter nu at ActiveSync 4.0 har problemer med at forbinde sig til enheder med Windows Mobile 5.0.

Softwarefirmaet Microsofts eget synkroniserings-program ActiveSync 4.0 har tilsyneladende problemer med at forbinde sig til enheder med firmaets eget operativsystem, Windows Mobile 5.0. I en pressemeddelelse bekræfter Microsoft problemet og lover at en opdatering udsendes i løbet af november.

Softwarefirmaet Microsofts eget synkroniserings-program ActiveSync 4.0 har tilsyneladende problemer med at forbinde sig til enheder med firmaets eget operativsystem.
Softwarefirmaet Microsofts eget synkroniserings-program ActiveSync 4.0 har tilsyneladende problemer med at forbinde sig til enheder med firmaets eget operativsystem.

Problemer optræder når USB-forbindelsen bruges til at koble pc'en til en enhed med Windows Mobile 5.0. Det skyldes sandsynligvis manglende kompatibilitet med firewall-applikationer eller applikationer, der håndterer netværkstrafik. Applikationerne er tilsyneladende i konflikt med TCP-trafikken mellem en enhed og pc'en, fortæller Microsoft.

Den trådløse synkronisering med Bluetooth eller en infrarød forbindelse er ikke ramt af problemet, ligesom der heller ikke er problemer med at forbinde sig direkte til en server.

Blandt de påvirkede modeller er Orange SPV M5000, iMate JasJar, iMate K-Jam, T-Mobile Vario, T-Mobile MDA Pro, Qtek 9000, Qtek 9100, Qtek 8300, Qtek 8310, O2 XDA Exec, O2 XDA Mini S, O2 XDA Phone, FSC Pocket LOOX N500, Dell Axim X51-serien og HP PPC-serien.

På Microsofts hjemmeside findes en udførlig vejledning, som beskriver, hvordan problemet kan løses manuelt ved at åbne for en række TCP-porte i firewall-programmet.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her



Om brug af cookies