Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Microsoft Danmark: Windows Phone 7-opgradering kan ikke bekræftes, endnu

Microsoft Danmark: Windows Phone 7-opgradering kan ikke bekræftes, endnu

Microsoft i Danmark kan ikke bekræfte, at gamle Windows Phone-enheder kan opgraderes fra Windows Phone 7 til Windows Phone 8.

Den næste store version af Windows Phone styresystemet fra Microsoft, kendt som Windows Phone 8 Apollo, er planlagt til offentliggørelse i efteråret 2012.

Flere techblogs spekulerer jævnligt i, hvorvidt det bliver muligt, at opgradere eksisterende enheder, til den nye version, eller om man tvinges til at købe helt ny hardware.

Senest har Wmpowerusers.com citeret en såkaldt Developer Evangelist fra Microsoft, ved navnet Nuno Silva, for at have bekræftet, at alle tidligere hardware-enheder, vil kunne opgraderes til Windows Phone 8 Apollo – inklusive modeller som Samsung Omnia 7, HTC Trophy m.f.

Men disse oplysninger, står tilsyneladende for Nuno Silvas egen regning.

Microsoft: Det kan vi ikke bekræfte

Hos Microsoft i Danmark, kan man ikke bekræfte validiteten af oplysningerne fra Wmpoweruser.com.

- ”Jeg kan hverken be- eller afkræfte hvorvidt modeller, som er flere år gamle, vil kunne opgraderes til Windows Phone 8. Det vil være alt for tidligt, at udtale sig om dette emne,” siger chef for Windows Phone i Microsoft Danmark, Henrik K. Petersen, til Mobilsiden.dk.

Techsiten Theverge.com stiller også spørgsmålstegn ved oplysningerne, og en kilde tæt på Microsoft siger her, at det absolut ikke er tilfældet, at de gamle modeller kan køre Apollo-versionen.

Kommentar

x

Opret bruger
Peter Frederiksen 18-04-2012 18:18:53

og dog!

http://beep.tv2.dk/nyheder/uvished-om-opgradering-til-windows-phone-8

0 0
KimDotDK 19-04-2012 00:46:09

Så The Verge overruler alt andet, på trods af at ingen af dem kommer med reele kilder??
Faktum er vel bare at vi simpelthen ikke ved noget med sikkerhed endnu.

0 0
clayton 18-04-2012 13:46:01

Hvis der slet ikke falder nogen opgradering til min Omnia W skal jeg i hvert fald ikke have WP igen. Forventede klart, at man ikke ville blive glemt (i hvert fald ikke med det samme) når man købte en Windows-telefon.

0 0
gielsgaard 18-04-2012 15:52:27

jep de hænger i bremsen med updates Samsung.

0 0
Kurt L Andersen 18-04-2012 13:35:56

Valgte jeg efter lange overvejelser at blive på android lidt endnu, havde ellers regnet med en Nokia L900 men det blev en HTC One X. Man kan ikke stole på Finner og folk fra Redmond

0 0
Kim 18-04-2012 14:03:08

Og derfor vælger du at satse din tillid på verdenens største spam/annonce distributør. Makes sense...

0 0
BallonPedro 18-04-2012 15:21:54

+1

0 0
18-04-2012 21:26:37

Nu er der jo temmelig stor forskel på spam og annoncering.

0 0
Kim 18-04-2012 23:02:19

Nej. Punktum.

0 0
Kurt L Andersen 19-04-2012 08:11:43

Ja det er jo tydeligt at høre Kim at du har din mening OG DET ER KUN DEN DER TÆLLER IK ;)
Men jeg vil købe en mobil hvor jeg ikke er sikker på opdate i det 1 første år. Og jeg får ingen spam/annonce fra hverken HTC eller Google. såeee deeeetttt.

0 0
Kurt L Andersen 19-04-2012 08:13:30

Men jeg vil ikke købe en mobil hvor jeg ikke er sikker på opdate i det første år

0 0
Kim 19-04-2012 08:35:59

Jeg har svært ved at forestille mig at du ingen reklamer får fra Google - ellers bruger du rimeligt mange penge på aflad.

Og du skulle jo nok kunne få updates de næste mange år, spørgsmålet er om du kan få en ny version. Noget Android har trængt til siden den første, og som den dag i dag kræver vanvittige hardware specs for at levere en nogenlunde oplevelse.
Personligt er jeg ligeglad, men udviklere verdenen over er ved at miste håbet og troen på, at Android en dag kommer i en ikke beta version.

0 0
ladjo 18-04-2012 11:41:37

Lukke munden på mange hvia MS gav igen på og lod Apollo (WP8) flyde til ældre modeller. Det vil demonstrere at MS (og Nokia ;o) vil man kunne stole på fremadrettet... Men lad os nu se om de skyder sig i foden ved at lade være eller viser hvordan det bør gøres.

0 0
PhilipHoller 18-04-2012 12:06:46

Lumia modellerne er jo det "nye" Nokia, og derfor er det i mine øjne kun vigtigt at de bliver opdateret i første omgang.

0 0
Kim 18-04-2012 13:00:48

Jeg syntes dælme det vil være trist hvis jeg ikke kan opgradere til WP8, og det holder mig fra at bytte min 800 ud med en 900.

0 0
BallonPedro 18-04-2012 15:23:11

Nokia har vist været ude og sige at deres nuværende Lumia modeller vil kunne opgraderes til WP8.

Andet ville da også være helt galt. MS kører som Apple og Google også med at ældre modeller skal kunne opgraderes i et bestemt antal måneder, mindst. Mener det er 18 måneder?

0 0
ladjo 18-04-2012 13:22:21

Jeg tror nu nok Nokia skal sørge for Lumia modellerne... Da de jo er blandt de "nye" ;o)

Hvis MS kan få HTC og Samsung´s "gamle" modeller med på WP8 vil de sende et stærkere signal til WP-tvivlerne !

Så kunne de droppe dem ud af WP9 køen måske ;o)

0 0

Sony Xperia Z3

KONKURRENCE - deltag her
Årets smukkeste mobil ?

Tidligere vindere...

x