Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Microsoft: Google misbruger Youtube-monopol

Microsoft: Google misbruger Youtube-monopol

Microsoft er vrede på Google over, ikke at have samme adgang til Youtube på Windows Phone, som konkurrenterne har på deres platforme.

Google har ikke udsendt en Windows Phone-applikation til Youtube, selvom tilsvarende apps findes til både iOS og Android.

I et blogindlæg anklager Microsoft, der står bag Windows Phone, Google for at misbruge Youtubes dominans, skriver Version2.

Mobilbrugere med en Windows Phone-baseret smartphone i lommen må således nøjes med Googles HTML5-website i browseren, eller uofficielle YouTube-apps.

Google har angiveligt ikke den store forståelse for Microsofts klage.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Rocco 11-01-2013 13:48:03

...du KAN i WP8 nemlig skifte standardsøgemaskinen i IE.

Så hvori ligger monopolmisbruget? Har de 90% af markedet for smartphones? Hmmm, så er der ikke ligefrem et monopol, der bliver misbrugt...

0 0
Thomas Larsen 12-01-2013 23:00:13

Nej det gør jeg ikke.

Som jeg skrev gør det sig ikke gældende i alle markeder.

Derudover skrev jeg ikke det var monopol misbrug, men det er værd at huske på at Microsoft har andre markeder end smartphones, det var jo misbrug af deres monopol på Windows klienterne som førte til den første antitrust sag omkring deres server systemer.

0 0
KennethT 07-01-2013 21:24:51

Og bortset fra det, så er Google blevet til lige netop det de bekæmpede da de kom ind på markedet.

0 0
Thomas Larsen 07-01-2013 22:07:46

Det gør de såmænd stadigvæk :)

Mon ikke Microsoft's argumenter bliver taget lidt mere seriøst hvis de ikke samtidig står og blokerer for Google's kerneydelse på selvsamme platform?

0 0
Mads Knudsen 07-01-2013 23:40:35

Hvad er det de blokerer?

0 0
Thomas Larsen 08-01-2013 00:29:21

Blandt andet er det ikke muligt at bruge andet end Bing som søgemaskine rent generelt.

Det var heller ikke (og alt efter markedet er det stadigvæk ikke) muligt at skifte søgemaskinen i IE til Google.

Koblet sammen med at de heller ikke vil tillade den nødvendige adgang til telefonen kan man heller ikke lave en reel 3. parts browser hvor man evt. kunne bruge en anden søgemaskine.

0 0
hxgni 07-01-2013 17:57:39

De skal heller ikke forvente at få alt serveret på et sølvfad, bare fordi de har udgivet et nyt styresystem..

Hvis der nogen der misbruger monopol, er det fandme m$ selv.

0 0
Jacob Nordfalk 07-01-2013 17:18:14

Jam, det er da også for dårligt at Google ikke gør en undtagelse her og åbner deres interne API'er for Microsoft.

Sådan noget gør Microsoft jo ellers helt frivilligt, til alle der spørger, eller hvad?

0 0
Thomas Larsen 07-01-2013 18:42:48

Ja den violin der spilles for Microsoft lige nu må være så lille at den ikke kan bestå af konventionelle materialer.

0 0