Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Microsoft gør grin med Siri i ny reklame

Microsoft gør grin med Siri i ny reklame

Microsoft fremhæver taleassistenten Cortanas fortræffeligheder, på bekostning af Apples Siri der gøres til grin.

I en ny reklame fra Microsoft sammenlignes taleassistenterne Cortana og Siri. Siri repræsenteres af en iPhone 5S, mens Microsofts Cortana vises på en low-end Lumia 635.

Microsoft fremhæver Cortanas funktioner til at give påmindeler ved opkald, lokationsbestemte anbefalinger og meldinger om trafiksituationen.

Se reklamen her, hvor Apples Siri ender med at indrømme: ”Now that is a smart phone”

Den amerikanske komiker Arsenio Hall har tidligere lavet et indslag i sit show, hvor kan sammenlignede de to taleassistenter.

Bitchfight: Siri vs. Cortana

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

gielsgaard 30-07-2014 14:34:23

Man gør jo kun det mod dem som man ser som sin største konkurrent , så Apple må jo være smigret, at både MS og Samsung køre i samme rille.

2 1
30-07-2014 15:04:50

Wauw fandt du helt ud af det selv :-)
http://www.mobilsiden.dk/nyheder/samsung-taber-terraen-til-apple-og-huawei,lid.32222/

0 6
gielsgaard 30-07-2014 16:02:44

Du behøver ikke være spydig, jeg er skam da neutral i denne "krig" , syntes de alle er lige latterlige.

4 0
30-07-2014 23:03:33

Sorry men din kommentar lyder nu ikke særlig neutral i mine øre. Og derudover er det jo mere end indlysende at det er apple samsung går efter, hvis de skulle gå efter nogen overhovedet. Microsoft har flere at gå efter, da der er en pæn slat der er noget større på markedet. Men som jeg har sagt andre steder, så så jeg personligt hellere at de alle viste hvad der gør deres produkter så fede at man skal købe dem. I stedet for at gå efter konkurrenterne med postulater der alligevel ikke holder i retten. Så vi er helt enige i at de alle er latterlige i deres amerikanske markedsføring.

0 3
gielsgaard 29-07-2014 22:07:12

Husk nu på når i sidder der og smiler, vi kan helt sikkert ikke bruge det til en skid herhjemme, er det så ikke fløjtende ligegyldigt, der kommer vel snart en reklame om de dumme danskere som køber fuc...n dyre telefoner, hvor de ikke kan bruge alt det smarte ;-)

2 0
Henning 29-07-2014 15:55:22

Dette er (desværre) normen i amerikanske reklamer, og bruges for alle typer produkter. Fremhæv dig selv ved at vise svagheden hos en eller flere andre. Sådan har det være i maaaange år, og altså ikke noget som Samsung har opfundet (en påstand som dette er vel også mest ment som en provokation i den evige kamp mellem Apple & Android & WP - eller hva'??).
Nyd dog deres kreativitet og tag det med et smil på læben. Når alt kommer til alt, har vi jo alle vores sunde fornuft at holde os til, når vi skal ud på markedet efter ny telefon... :-)

4 0
Peter Frederiksen 29-07-2014 11:31:56

Typisk Microsoft at lave en reklame der taler til den laveste fællesnævner.

4 13
TF 29-07-2014 11:38:58

Ja det er en trist trend samsung har started, men det er da dejligt at du nu kan se hvem sådanne reklamer er rettet mod :-)

1 11
Peter Frederiksen 30-07-2014 09:19:35

naahr, Microsoft har også brugt denne type markedsføring før Samsung.....

3 3
29-07-2014 12:48:16

Ja det er jo som vi har påvist over for dig tonsvis af gange noget andre bla. dine små kæledægger hos apple har startet for mange år siden, så drop nu dit pis med samsung. Det er noget de alle gør, om man kan lide det eller ej......

https://www.youtube.com/watch?v=uQkJkdT_ang
https://www.youtube.com/watch?v=Yc5Xws9TKlQ

9 3
TF 29-07-2014 18:44:53

Det er vist lidt for mange år siden til at man kan give apple skylden for en trend der køre nu og i denne omgang er den skyldige i at starte balladen samsung og det ændre dit skaberi og oldgamle youtube klip intet på.

0 8
29-07-2014 19:32:55

Det må du undskylde, vidste ikke der var forældelses frist på sådanne ting........Men jeg giver jo heller ikke apple skylden, jeg siger bare at de selv var inde på samme fremgangsmåde før det vi ser fra samsung og nu M$. Men jeg havde lige glemt at vi jo befindr os i din verden, og så er det jo dig der sætter de der mærkværdige regler.......

5 2
TF 29-07-2014 20:31:06

Det er helt ok, der er så mange ting du ikke ved eller forstår.

0 11