Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Microsoft har fokus på Windows 8 og tablets i kommende uge

Microsoft har fokus på Windows 8 og tablets i kommende uge

Der forventes at ske meget når Microsoft i næste uge fremviser fremtiden inden for Windows platformen.

I næste uge har Microsoft indkaldt til et pressemøde, hvor pressen kan få et glimt af fremtiden inden for Windows Phone platformen.

Flere forventer at se mere til Windows Phone 8, som er Microsofts næste store skridt i retningen mod udbredelsen af Windows Phone platformen.

Pressemødet for Windows Phone fremtiden bliver afholdt den 20. juni, det skriver Pocketnow.com.

Men i næste uge kommer ikke kun til at handle om Windows Phone hvis vi skal tro AllThingsD.com.

Microsoft tablet

De beretter nu at Microsoft mandag den 18. juni, vil afholde en event i Los Angeles hvor pressen kan komme til at se, hvordan Windows 8 RT kommer til at se ud.

Windows 8 RT er en speciel version af Windows 8 der kan køre på ARM-baserede enheder, hvilket er af samme type som de tablets der kører Android og iOS. Den almindelige Windows 8 er til x86 enheder, hvilket er den vi bruger på vores PC’er.

Men det er ikke alt fra AllThingsD, de mener også at Microsoft vil præsentere deres helt egen tablethardware.

Hvor meget der kommer til at holde stik er uventet, men følg med på Mobilsiden.dk, hvor vi vil følge op på næste uges begivenheder.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Tommy 16-06-2012 09:59:52

http://www.wp7connect.com/2012/06/15/nokia-teasing-microsoft-event-on-monday-with-cryptic-image/?utm_source=twitterfeed&utm_medium=facebook

Nokia deltager åbenbart på eventet d. 18ende, så det kan stadig være en tablet - men fra Nokia, eller det kan være at Nokia bliver opkøbt(dog næppe sandsynligt) eller noget andet der indvolvere Nokia og MS (og Honolulu? - måske er det bare et symbol på at Nokia er på dybt vand :P)

0 0
Tommy 16-06-2012 10:59:48

jeg retter lige migselv i min monolog.
honolulu har (åbenbart) område kode 808 (= pureview, selvom Lumia 900 også har kodenummer RM808).

Nokia har også postet et billede af Ronald 808 trommemaskine - så Nokias billede har tydeligvis noget med 808 at gøre, enten lumia 900 eller mere sandsynligt Pureview 808 bliver lancceret i USA (det mere usandsynelige er en kombi af Lumia 900 og pureview, selvom det nok sker på et tidspunkt...)

Om Nokias 808 reference så rent faktisk har noget med MS at gøre, eller det bare er et tilfælde, ja det er der vidst kun en håndfuld personer der ved noget om...

0 0
Hydra 15-06-2012 23:37:30

Utroligt man ikke på mobilsiden er objektive nok nok til at nævne både x86 og x64, især fordi det er x64 der er mest fremtid i...!

x86 kan jo ikke engang arbejde med filer der fylder mere end 4 GB, og det gælder også RAM. Har man fx 2x2GB Ram på en x86 maskine og så har et grafikkort med 1 GB, får man jo kun 3 GB ud af de 2x2GB man har i maskinen!

Har selv kørt med 64-bit siden Vista, hvilket jo efterhånden er 6 år siden!

0 0
Jacob Smidt 18-06-2012 09:30:52

Nu nævner du selv mobilsiden, og det er netop hvad vi er, en side der skriver om mobiler ;)

Derfor er fokusset i denne artikel ikke omkring PC'en, men omkring hvad Windows kan bringe til tablets, blandt andet.

At X86 bliver nævnt, er for at sammenligne hvad ARM er for Tablet, som X86 er for PC.

0 0
Kim Harder 18-06-2012 10:35:59

Det nok også hver, at bemærke, at meget tyder på, at bærbar pc og tablet pc vil smelte sammen i fremtiden, så man kan anvende det bedste fra begge systemer samlet.

0 0
Logik 16-06-2012 03:58:22

Øhh.

Grunden til at du ikke har kunne arbejde med filer over 4 GB, er fordi du har formateret dine harddiske i FAT/FAT32, hvilket er dumt og din egen eller producentens skyld.
Eller så formulerer du dig bare dumt?

64 bit er en anden arkitektur og blev så småt understøttet ordentligt efter Vista, hvor folk begyndte at bruge 4GB Ram.
I XP var x64 knap så understøttet, og skabte en del frustrationer.

Det har som sådan ikke noget med Windows 8 at gøre, medmindre du blander X86 og Windows 8 RT sammen.

Windows x86 og x64 har præcis de samme funktioner i Windows 8

Windows 8 RT er den skrabede ARM version, som giver lige så lidt mening som en IOS eller Android enhed.

0 0
Hydra 16-06-2012 15:46:39

Bevares, min beskrivelse kunne godt have været mere detaljeret, det fløj ud af mig i et mindre vrede anfald ;-)

Var bare ude på at få folk til at indse at x86 arkitekturen er outdated. Den har simpelthed ALT for mange begrænsninger til at man kan forsvare den burde bibeholdes. Kender ekstrem meget til de forskellige fil-systemer og også det kommende mere sikre ReFS, der i første omgang kun kommer til Windows Server 2012, men senere vil blive porteret til Win 8.

Og at de udgiver en ARM version er jo en super fed ting, især fordi det er baseret på en, efter min mening, lang mere intuitivt tilnærmelse til de ting man skal bruge i dagligdagen. Bruger Windows 8 Release cand. dagligt, og er meget positivt overrasket over hvad de er nåede frem til.

Tilbage til emnet..

Microsoft snakkede jo allerede om at udfasen teknologien i Windows 7, og det har overrasket mange den til stadighed findes i Windows 8.

Derfor forstår jeg ikke det ikke engang er nævnt i artiklen??!!

0 0
Hydra 16-06-2012 15:53:06

Man ved jo heller ikke hvad Microsoft præsenterer her om et par dage?

Måske får vi desktop brug i RT version?

Tror det nu næppe :-)

Synes stadig det giver meget mere mening end iOS og Android, på trods af den manglende desktop!

De ting du skal bruge bliver jo nærmest kastet lige ind i hovedet på dig.

Det kræver at folk kommer væk fra tankegangen at alt kræver en app. Fordi det gør det ikke i Windows 8, eller i Windows Phone for den sags skyld!!

0 0
Logik 18-06-2012 05:01:41

Jeg skal ikke gøre mig klog på hvorfor de ikke udfaser X86, men jeg kunne forstille mig, at det er for at undgå problemer.

Så det hele ikke ender i endnu en Vista, mere end folk allerede tror. Selvom jeg ikke selv gør og tager det med kyshånd.

Ved sgu ikke rigtig hvor meget mere Windows 8 RT kan mere end IOS og Android. Det er uden tvivl er meget lækre system, men begrænsningen ligger nogenlunde på samme niveau. Dog kan man aldrig vide før man får det i hænderne.

Det som bliver Windows 8 største fordel er Adobe Master Collection, Office, Spil osv. Det glæder jeg mig til.

0 0
Kim Harder 15-06-2012 21:26:27

Nu har Microsoft engang skudt Windows ned til en ny start, så lad os nu se hvor meget de vil komme med. Telefoner med små firkantet i stedet for iconer, og ny windows startmenu med andre små firkanter, så vi skal scrolle km vis sidelæns, eller på mobilen op og ned, da pladsen nu er blevet trang, selv om mobilerne efterhånden er blevet nogle store plader, som vi snart skal have tasker til, som i gamle dage med det første mobiltelefoner:-)

0 0
Tommy 15-06-2012 20:44:43

på en ny xbox :D - selvom de nok havde presenteret den under E3...

MS har selv skrevet at de fremviser noget "huge" - og det tror jeg ikke Win8RT kan kategoriseres som da det i en eller anden grad "bare" er en light version af win8 der kan gøre apps og nogle applikationer, men ikke dem alle (formentlig fx ægte photoshop)

Business enheder og lanceringer plejer bare a komme gennem en pressemeddelelse - fx da de købte Skype (hvor andre firmaer nok havde gjort et noget større nummer ud af, ingen nævnt ingen glemt) - så det kan ikke være at de køber Yammer.

Så det må næsten være noget consumer-præget og derfor tror jeg på noget gamig - det kan også være et stream alternativ - eller at stream, rockstar games eller lignende vil lave ekstra/unikke ting til win8 eller win phone 8.

0 0
Tommy 15-06-2012 20:50:34

Eller noget TV-værk, som vel nærmest er det eneste der mangler før at man kan fyldde en stue med ms produkter hvis man vil.

0 0
hellas7 16-06-2012 16:53:15

1. Mener du steam (uden r)?

2. Hvorfor i alverden kan du bedre lide xbox (der ikke for the last of us) end playstation?

3. Jeg kan ikke lige nævne nogen firmaer der gør store numre ud af opkøb af andre firmaer - tænker du på Google og Motorola?

0 0
Tommy 16-06-2012 17:31:19

1, ja jeg mente steam.
2, jeg tænker at MS ikke er så interesseret i at promovere Playstation. De ville hvert fald tage røven på alle hvis de vil lancere PlayStation 4...
3, det er egentlig ikke for at kritisere andre firmaer, blot for at argumentere for at når MS gør noget der har med business så sker det gennem pressemeddelelser hvorimod consumerdelen typisk er mere hands-on.

P.s. Det er et simpelt event, som du åbenbart tager meget personligt. Er du bange for at MS vil lave noget succesfuldt?

0 0