Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Microsoft Surface kan synge på sidste vers

Microsoft Surface kan synge på sidste vers

Det har aldrig rigtig været en succes for Microsoft at kaste sig ind i tablet-racet med Microsoft Surface, men måske er de på vej ud igen

Selvom der er blevet brugt mange penge på at udvikle og markedsføre Microsofts Surface-tablets, så har de aldrig rigtig fanget forbrugerne. Microsoft skulle have tabt 1,7 milliarder dollars på Surface-eventyret, og nu kan det altså være nok for amerikanerne.

Læs også: Surface har givet Microsoft kæmpeunderskud

Digitimes har via kilder hos Microsofts leverandører af komponenter hørt, at Microsoft vil sløjfe deres Surface-linje. Det sker efter skuffende salgstal af Microsoft Surface Pro 3, som ikke forventes at sælge over en million eksemplarer.

Microsoft skulle efter sigende heller ikke bruge mange kræfter på at udvikle på næste generations af Surface-linjen.

Microsoft vil fortsat føre Surface

Der er dog også stadig ting, der peger i den anden retning. Da Windows 10 blev lanceret, blev der blandt andet lagt vægt på, at det vil være let og gnidningsløst at skifte fra pc til tablet – noget der passer godt til Surface-linjens natur.

Læs også: Windows 10 præsenteret - se de nye funktioner

Selvom det ikke er blevet bekræftet nogen steder, så skulle Microsoft også have været tæt på at sende en Surface Mini på gaden. Nogle hævder endda, at Microsoft har en hel del på lager, som bare venter på, at tidspunktet bliver det rigtige.

Microsoft har også brugt rigtig mange penge på at promovere deres Surface-tablets. Microsoft er partner med NFL, og en af de mest prominente måder, det partnerskab viser sig på, er ved at Microsoft Surface har været med på banen under kampene.

Læs også: Microsoft Surface Pro 3: Unboxing [WEB-TV]

[UPDATE - Microsofts svar]

På Microsofts egen blog fortæller firmaet også, at amerikanerne er fast besluttede på at blive ved med at føre Microsoft Surface.

Microsoft-chefen Satya Nadelle siger, at Microsoft lægger sin fulde og vedvarende indsats bag Surface-linjen som en af Microsofts tilbud til erhvervslivet.

Surface kan være andet end tablet

Det er sikkert, at Microsoft gerne vil have en fod indenfor i tablet-branchen, men med salg der ser ud til at stagnere er spørgsmålet, om det virkelig er værd for Microsoft at gå efter dette marked.

Læs også: Surface Pro 3 anmeldelse - En kærlighedshistorie [TEST]

Fra Microsofts side har det været et stort fokus, at det ikke kun er iPads, G-Pads, Galaxy Tabs og resten af tablet-markedet, der kan få gavn af en surface – den vil også kunne erstatte en laptop.

Derfor kan det stadig vise sig at være en god ide for Microsoft at satse på deres Surface-linje. Det kræver dog, at amerikanerne begynder at tjene penge på Microsoft Surface.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Lars Clausen 13-10-2014 13:37:35

Surface Pro 3 er bare et superprodukt, super at bruge i skole til alle opgaver, Apple Macbook Air er no match i forhold til Surface pro 3. Samtidig er det en super tablet med super skærm. Prisen......ja den kan man vel diskuterer, men produktet er topklasse.

7 1
Peter 12-10-2014 10:15:35

Det store problem er nok at folk tænker Tablet = Billig.
En Surface er både tablet, PC, notatbræt med high end skærm.
En ubådsbil vil også være højt prissat.
Ligeledes er et komplekst produkt meget svært at sælge - pris er en enkel, men også forkert måde at sammenligne produkter. Se i stedet på hvilke muligheder anvenderen får.
Personligt foretrækker jeg mere vægt på mere notebook format. WIN 8.1/WIN10 og Broadcore ser meget spændende ud eks. Dell Latitude 13 7000 som lægger lidt større vægt på tastatur/notebook delen og dermed bliver mindre tablet (vil anvende til arbejde).

2 1
Benjamin 11-10-2014 13:53:30

Jeg håber ikke dette er rigtigt

Jeg har Surface Pro 3 og dette er både den bedste tablet, og den bedste computer jeg har haft. Lækker skærm, lækker finish, ingen kender dem, men når de ser den, er folk forbløffet, også over prisen desværre. Det er desværre kun en computer med et æble på folk syntes det er okay at bruge mange penge på. Men det er virkelig et perfekt produkt der ville være en skam hvis Microsoft droppede Surface modellerne.

13 2
Simon Pedersen 10-10-2014 18:10:27

Kan personlig godt forstå at den har svært ved at sælge i Danmark, grundet prisen.
Jeg opholder mig pt i canada, så jeg har valgt at tage springet til en Surface Pro 3, i5 256gb, og må indrømme det er den bedste laptop jeg har haft. Den vejer ingenting, min skole taske er stortset tom. Jeg kan redigere mine billeder samt film i lightroom og premirer pro ligeså godt, hvis ikke bedre grundet skærmen i forhold til min gamle i7 bærbar, det eneste den klare dårligere er rendering end min stationær, men nogenlunde ligeså hurtigt som min gamle bærbar. Når jeg keder mig, ser jeg Netflix eller spiller diablo, dota, what ever, skal snart have prøvet shadow of mordor, da jeg kan se folk godt kan køre det.

Tastaturet er glimmerende, det tager lidt til vending, men tror jeg er oppe på nogenlunde samme skrive hastighed som normalt, plus jeg har fået en stylus, som jeg skriver mindst ligeså grimt med som en normal pen. Det er hvertfald samme håndskrift jeg har i mine notater, om det er papir eller tablet. At jeg så lige kan snuppe en side fra min bog og smide med i mine notater, gør den perfekt til ens studier.

Så Microsofts udtalelse om at den kan erstatte en bærbar og tablet er helt korrekt, medmindre man forventer et gaming monster, det er den IKKE. En arbejdshest derimod vil jeg mere kalde den. Glemte helt batteri tiden der kan klare en heldags Universitets forelæsninger, med programmering og notatskrivning, samt netflix/gaming når du kommer hjem.

som jeg skrev i starten, forstår godt folk synes den er dyr. Jeg købte den her i Canada, gav 7500 kr. inklusiv 4 års office 365, hvis jeg skulle købe det samme i danmark skulle jeg af med 11500+ kr, og hvis jeg skulle have smidt det havde jeg nok heller ikke købt en Surface.

4 1
carsten guldhammer 10-10-2014 12:02:17

jeg har jo skrevet hvad der ligger til grund for at jeg har valgt IKKE at købe en surface (endda på dette forum også) men så mener folk jo man er idiot

men micrsoft, og andre for den sags skyld kan ikke forvente et støøre salg hvis de ikke lytter til kundernes ønsker

8 4
10-10-2014 12:01:27

Måske man lige skal tage en slapper og se tiden an:

http://www.phonearena.com/news/Microsofts-Surface-tablets-wont-be-discontinued-new-Pro-line-confirmed_id61562

3 2
Bo 10-10-2014 11:44:14

Jeg kan ikke tro det, for alle jeg snakker med om min Surface Pro 2 er meget interesserede, og jeg ser hele tiden flere med dem. Det er virkelig en lækker serie, og jeg vil tro, at Microsoft ville få meget mere held med at sælge dem, hvis de åbnede dem op for flere forhandlere.

9 1
Thomas Larsen 10-10-2014 11:50:43

Bestemt en meget fed enhed at gå rundt med, men tror stadigvæk de mangler at finde den rette balance mellem performance, pris og ydelse.

Synes de måske skulle have sprunget 3'eren over og så ventet til de havde en bedre kombination af dette, især siden Broadwell-Y nok var deres mål, men grundet udskydelsen betød de måtte have fat i en Haswell i stedet.

3 2
tw 14-10-2014 20:56:48

Håber virkelig ikke at de dropper surfacen, jeg er fast besluttet på at købe en surface pro 4 hvis den ser dagens lys. Jeg har pt. en surface pro 2 og som jeg har nævnt så mange gange tidligere, så er det den bedste bærbar jeg har haft pr. dags dato, den spiller max. Jeg er virkelig overrasket over hvor kraftig den er, jeg er gamer og surfacen trækker uden problemer de spil som jeg spiller lige pt. så som dead island og Skyrim, Så Thomas Larsen jeg forstår ikke helt at du siger at den mangler performance.

Folk som jeg kender og som har en surface pro, siger også at det er den bedste bærbar de har haft, og er fast besluttet på at skifte den ud med en nyere model når den gamle er færdig.

0 2