Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Microsoft vil forbyde Motorola-mobiler

Microsoft vil forbyde Motorola-mobiler

Microsoft vil have forbud mod salget af en række af Motorolas mobiltelefoner, og er blandt andet utilfredse med måden Motorola synkroniserer på.

Microsoft går rettens vej for at forhindre salget af Motorolas mobiltelefoner i USA.

En række af Motorolas mobiler krænker nemlig, ifølge Microsoft, syv af selskabets patenter, blandt andet måden at synkronisere kalenderen på.


Ironisk nok, var en af grundene til at Google for nyligt købte Motorola Mobility netop, at man derved sikrede sig en række patenter, helt tilbage fra da mobiltelefonen blev opfundet.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Mikos 02-09-2011 08:40:23

...aktionærerne skyld! Pengegrådige mænd og kvinder. Jo mere krig jo større bytte er der at hente - også hvis man formår at slagte de andre. :)

0 0
Riboe 30-08-2011 00:07:22

Det var da sjovt sådan som stevejobs, Mobilsiden.dk's største Apple-fanboy, formår at fordreje en komplet upartisk kommentar til at blive en Apple-hader kommentar...
Det minder utrolig meget om den måde Apple selv fusker med beviserne i sagerne mod Samsung.

JohnnyNr5's kommentar var på ingen måde en "jeg-hader-Apple"-kommentar, men derimod blot en simpel konstatering at han vil være utilfreds med Microsoft, hvis de rent faktisk ikke har noget at ha' deres brok i.

Hvis Apple er nødt til at fuske med billeder af Samsungs produkter, for at have en chance for at vinde retsagerne mod Samsung, så er det jo tydeligvis fordi de ikke har haft en stærk sag til at begynde med!

Nu da det er af vejen, så håber jeg virkelig at Microsoft er mere fornuftige end Apple og at de ikke bare sagsøger for at hindre konkurrenterne.

0 0
David 30-08-2011 07:31:17

Tror du selv på at det har noget med fornuft at gøre? det er forretning, hvis man mener man har fået noget kopieret, så prøver man sin sag, Microsoft og Apple har pt lige mange retsager kørende.

Med hensyn til det billede Apple har skaleret, så må man gå udfra at det kun er et bilag, og at dommeren baserede det på rigtigt hardware.

Jeg har været med på Apple vognen siden begyndelsen, og jeg har arbejdet for en Apple forhandler i 4 år. Apple har altid været hadet og hånet, uanset hvordan de har opført sig. Apple har taget gode beslutninger, så som at lave webkit web engine open source, i stedet for at beholde den selv til Safari, hvilket har givet en god open source web engine som Nokia, Google og andre i dag baserer deres browser på. Og de har taget rådne beslutninger som da de prøvede at stoppe Galaxy.

0 0
Lebion 30-08-2011 01:17:56

Kunne ikke være mere enig :)

Men så sku helst at giganterne stoppede med at sagsøge hinanden over små ting. Der bliver brugt alt for mange resurcer på en krig uden nogen egentlig vinder, og i sidste ende går det ud over os som forbrugere.

Tænk hvis der ikke var noget der hed patenter, og alle bare kunne kopiere løs. Alle de bedste ting fra alle firmaer samlet i en über fed telefon. Just sayin'

0 0
29-08-2011 22:32:41

Hvor apple ikke er involveret

0 0
JohnnyNr5 29-08-2011 21:57:19

I jeres iver efter at skyde lidt på os der langer ud efter Apple, glemmer i at se jer for. Nyheden her er indtil videre noget sværere at kommentere på, end Apples forsøg på at bilde verden ind, at kun de må sælge en stor flad dims med en touchskærm (for at give et eksempel på latterligheden af det Apple havde gang i.

Skulle det vise sig at Microsofts anke overfor hvordan Motorola syncher bunder i at man skal forbinde telefon og computer med et kabel (sådan ca lige så berettiget som det Apple har gang i), skal jeg i hvert fald nok kæfte gevaldigt op. Viser det sig at MS har noget at ha' deres brok i, må vi jo omvendt forholde os til det.

0 0
Thomas 29-08-2011 21:24:23

Nu er der jo så også væsentlig forskel på den måde MS og Apple gebærder sig på. Det kan tænkes, det er derfor.

0 0
Rene 29-08-2011 20:20:49

Jeg må indrømme jeg er spændt på om det her afføder nogen reaktion, tror at folk glemmer den og hadet vidre på Apple.

0 0
Per 29-08-2011 18:41:14

Afventer floden af whine som der også hyppigt fremkommer i ligende "nyheder" omkring apple produkter.

0 0
toysoldier 29-08-2011 22:03:38

Din kommentar var så den første apple fanboy whine i en Microsoft tråd ... godt gået !

0 0
David 29-08-2011 19:45:50

Det er ikke in at hade Microsoft lige pt :)

0 0